Alpine, celebra marcă franceză deţinută de Renault, se va întoarce în competiţiile de anduranţă după 35 de ani de absenţă. Francezii vor alerga în clasa LMP2 cu prototipul denumit simplu N°36. Prima apariţie a noului prototip a avut loc astăzi, la Atelierul Renault de pe Champs-Elysees, pe când prima prezenţă la spaţiul de lucru al modelului va avea loc în weekendul 26-27 martie, pe circuitul Paul Ricard. Prototipul va fi condus de doi piloţi în cadrul campionatului ELMS (European Le Mans Series), Nelson Panciatici şi Pierre Ragues. În cadrul Cursei de 24 de ore de la Le Mans, cei doi piloţi vor fi secondaţi de Tristan Gommendy.
Prototipul Alpine-Nissan N°36 este echipat cu un motor V8 VK45 de origine Nissan, care dezvoltă 500 CP. Acesta este cuplat unei transmisii secvenţiale X-Trac cu şase trepte, care angrenează roţile din spate. Sistemul de frânare este asigurat de Brembo, iar anvelopele din dotare sunt Michelin. Lungimea prototipului denumit "N°36" este de 4.610 milimetri, iar ampatamentul său este de 2.870 milimetri.
Lăţimea sa este de 1.995 milimetri, iar masa este de 900 kilograme. Graţie acestor caracteristici, modelul poate să atingă o viteză maximă de 330 km/h. Noul prototip de LMP2 Alpine-Nissan este construit de Signatech şi apare cu patru ani înainte de relansarea oficială a mărcii sportive franţuzeşti. Cei de la Signatech au peste 22 de ani de experienţă în monoposturi de competiţie şi modelele construite de ei se mândresc cu 15 titluri, 47 de pole-uri, 76 de victorii şi 48 recorduri de timp pe diverse circuite.Via Renault
In schimb aceste masini, prototipuri sau turisme sunt biposturi, adica se poate instala imediat un scaun pt un pasager, pentru ca asa cere regulamentul. Aceste masini pot fi omologate oricand pentru a circula pe un drum public, regula esentiala in campionatele de turisme si anduranta.
Daca nu ma credeti uitati-va pe imaginile postate sa vedeti ca acolo mai e un loc decat cel al soferului. Voi de ce credeti ca soferul nu e asezat central? Ar fi ajutat mult la distributia maselor si la vizibilitate. Exista niste reguli.
Deci, un monopost nu are voie sa participe in asemenea competitii. Altfel luam frumos un monopost de F1 il modificam sa aiba faruri, stopuri si semnalizatoare, ii puneam un motor si ceva componente mai fiabile si gata, castigam Le Mans.
http://en.wikipedia.org/wiki/24_Hours_of_Le_Mans
Corect. Mulţumim pentru sesizare.