Alpine revine: acesta e prototipul pregătit pentru Le Mans 2013

de Sebastian Toma
Vineri, 22.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Francezii de la Alpine au prezentat prototipul cu care vor alerga în 2013 în Cursa de 24 de ore de la Le Mans şi în campionatul European Le Mans Series. Modelul marchează întoarcerea mărcii Alpine în lumea auto.

Alpine, celebra marcă franceză deţinută de Renault, se va întoarce în competiţiile de anduranţă după 35 de ani de absenţă. Francezii vor alerga în clasa LMP2 cu prototipul denumit simplu N°36. Prima apariţie a noului prototip a avut loc astăzi, la Atelierul Renault de pe Champs-Elysees, pe când prima prezenţă la spaţiul de lucru al modelului va avea loc în weekendul 26-27 martie, pe circuitul Paul Ricard. Prototipul va fi condus de doi piloţi în cadrul campionatului ELMS (European Le Mans Series), Nelson Panciatici şi Pierre Ragues. În cadrul Cursei de 24 de ore de la Le Mans, cei doi piloţi vor fi secondaţi de Tristan Gommendy.

Prototipul Alpine-Nissan N°36 este echipat cu un motor V8 VK45 de origine Nissan, care dezvoltă 500 CP. Acesta este cuplat unei transmisii secvenţiale X-Trac cu şase trepte, care angrenează roţile din spate. Sistemul de frânare este asigurat de Brembo, iar anvelopele din dotare sunt Michelin. Lungimea prototipului denumit "N°36" este de 4.610 milimetri, iar ampatamentul său este de 2.870 milimetri.

Lăţimea sa este de 1.995 milimetri, iar masa este de 900 kilograme. Graţie acestor caracteristici, modelul poate să atingă o viteză maximă de 330 km/h.

Urmareste Automarket
Noul prototip de LMP2 Alpine-Nissan este construit de Signatech şi apare cu patru ani înainte de relansarea oficială a mărcii sportive franţuzeşti. Cei de la Signatech au peste 22 de ani de experienţă în monoposturi de competiţie şi modelele construite de ei se mândresc cu 15 titluri, 47 de pole-uri, 76 de victorii şi 48 recorduri de timp pe diverse circuite.

Via Renault

Comentarii (4)

  • O veste ce are sa incante fanii Alpine :) Cred ca va iesi treaba buna din colaborarea cu Caterham. Din cate am inteles, Caterham nu va participa la proiectul asta, dar va coopera pentru a scoate primul Alpine de serie in cel mult 3 ani.
    42 7
  • Aveti 10 aparitii ale cuvantului "monopost" in articol. Dragilor un monopost este o masina in care are loc doar un singur ocupant. Numele este foarte sugestiv. Monoposturile nu sunt omologate pt a circula pe drumuri publice.

    In schimb aceste masini, prototipuri sau turisme sunt biposturi, adica se poate instala imediat un scaun pt un pasager, pentru ca asa cere regulamentul. Aceste masini pot fi omologate oricand pentru a circula pe un drum public, regula esentiala in campionatele de turisme si anduranta.

    Daca nu ma credeti uitati-va pe imaginile postate sa vedeti ca acolo mai e un loc decat cel al soferului. Voi de ce credeti ca soferul nu e asezat central? Ar fi ajutat mult la distributia maselor si la vizibilitate. Exista niste reguli.

    Deci, un monopost nu are voie sa participe in asemenea competitii. Altfel luam frumos un monopost de F1 il modificam sa aiba faruri, stopuri si semnalizatoare, ii puneam un motor si ceva componente mai fiabile si gata, castigam Le Mans.
    18 1
  • Pentru o documentare mai buna vedeti sectiunea "Cars" din articolul urmator:

    http://en.wikipedia.org/wiki/24_Hours_of_Le_Mans
    4 0
  • @Blue

    Corect. Mulţumim pentru sesizare.
    11 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru