Modelul Alpine A110 a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva, eveniment care s-a desfășurat în primăvara acestui an. Acum, oficialii producătorului francez au anunțat că modelul a intrat pe linia de asamblare a uzinei din Dieppe, locul unde era fabricat și vechiul A110 Berlinette.
Investițiile făcute de francezi în uzina din Dieppe pentru lansarea în producție a lui Alpine A110 s-au ridicat la 35 de milioane de euro, iar numărul angajaților a crescut și el cu 60 de procente. Acum, uzina din Dieppe are 392 de angajați și fiecare dintre aceștia a trecut printr-un stagiu special de pregătire de 140 de ore.
Alpine A110 are o masă totală de doar 1.080 de kilograme și folosește un motor de 1.8 litri turbo. Propulsorul dezvoltă 252 de cai putere la 6.000 rpm și 320 Nm. Transmisia folosită de A110 este una automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte și este dezvoltată de Getrag. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.5 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h.
De asemnea, Alpine promite și un A110 Cup.
Modelul dedicat circuitului esste cu 30 de kilograme mai ușor comparativ cu versiunea de stradă, iar motorul produce 270 de cai putere. Din 2018, Alpine A110 Cup va concura într-o competiție monomarcă: Alpine Europa Cup.Conform unor zvonuri, Alpine pregătește și o variantă Sport a lui A110. Aceasta ar urma să mizeze pe același propulsor de 1.8 litri, dar puterea oferită va crește până la 300 de cai. În același timp, accelerația de la 0 la 100 km/h va fi realizată în mai puțin de 4 secunde.
Acum, pe bune, nu am putea avea o Dacia 1100 reloaded? Bineînțeles, cu propulsie și cu motor spate sau chiar central, nu că surogatele actuale ale lui Cinquecento sau Beetle!
O.K.
Dar ce, Dacia Logan e gratis?
Sau, dacă te referi la bani, ca afacere, crezi că Automobile Dacia nu e rentabilă? Din ce știu, au un profit destul de bun. De ce nu s-ar juca un pic? Deranjează pe Renault? Cei care îndrăznesc ies, pântla urmă, câștigători.