Nemţii de la Alpina, marca specializată în dezvoltarea modelelor bazate pe creaţii BMW şi fabricate în strănsă relaţie cu compania din Munchen, au prezentat cele mai puternice versiuni ale lui Seria 4 Coupe şi Cabriolet echipate cu motoare diesel: D4 Bi-Turbo.
Esential
350
CP dezvoltă motorul diesel twin-turbo care echipa iniţial BMW 430d în urma modificărilor aplicate de inginerii Alpina.
700
Nm este cuplul maxim al motorizării lui Alpina D4 Bi-Turbo, disponibil între 1.500 şi 3.000 rpm.
Alpina D4
Bi-Turbo este noua propunere a mărcii din Buchloe pentru segmentul coupe-urilor şi decapotabilelor de clasă medie.
Vorbim despre două modele, D4 Bi-Turbo Coupe şi D4 Bi-Turbo Cabriolet, care reprezintă versiunile Alpina ale lui BMW Seria 4 Coupe şi BMW Seria 4 Cabriolet. Ambele beneficiază de o motorizare
diesel de 3.0 litri, cu şase cilindri în linie, cuplată unei transmisii automate cu opt trepte. Motorizarea asigură 350
CP şi 700 Nm, semnificativ mai mult decât cei 258
CP şi 560 Nm ai lui BMW 430d, modelul de la care s-a pornit. Cei de la Alpina au obţinut aceste valori prin mărirea presiunii de injecţie şi modificarea colectorului de evacuare, ceea ce a dus la un raport de 117
CP pe litru, valoare foarte bună pentru un
motor diesel supraalimentat. Nivelul superior de putere a dus propulsorului a implicat şi modificări pentru transmisia automată de la ZF pentru a rezista la noua valoare a cuplului maxim. În plus, aceasta a fost echipată cu sistemul Alpina Switch-Tronic.
Puterea maximă este asigurată la 4.000 rpm, în timp ce cuplul maxim este disponibil între 1.500 şi 3.000 rpm.
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h a scăzut la 4.6 secunde, faţă de cele 5.5 secunde ale lui 430d Coupe, iar viteza maximă a urcat la 278 km/h, faţă de cei 250 km/h ai lui 430d Coupe, cei din urmă fiind limitaţi electronic. Pentru versiunea decapotabilă, timpul 0-100 km/h este de 5.0 secunde, iar viteza maximă este de 275 km/h, valori impresionante pentru ceea ce este primul model decapotabil din istoria Alpina echipat cu un motor diesel. În ciuda performanţelor deosebite anunţtate de noile motorizări, Alpina D4 Bi-Turbo Coupe anunţă un consum mixt de 5.3 litri la sută şi emisii de CO2 de 139 de grame pe kilometru, în timp ce versiunea Cabriolet are un consum mixt de 5.9 litri la sută şi emisii CO2 de 156 grame pe kilometru. Norma de mediu a motorizării nu a fost afectată în urma modificărilor, unitatea fiind Euro 6.
Cei de la Alpina au peste 50 de ani de istorie în ceea ce priveşte modificarea modelelor BMW. Producţia modelelor Alpina se face cu sprijinul BMW, iar comercializarea creaţiilor este făcută sub nume propriu, Alpina fiind recunoscuţi de TUV, echivalentul german al RAR-ului, ca fiind producător de automobile, nu tuner.
Noile Alpina D4
Bi-Turbo Cabriolet şi D4
Bi-Turbo Coupe beneficiază de un sistem de evacuare sport, din oţel inoxidabil, care are o configuraţie specială realizată de Alpina împreună cu Akrapovic.
Motorizarea asigură un sunet inedit pentru un
diesel, care este plăcut indiferent de locul în care se află acul tahometrului pe scara turaţiilor.
Ca de obicei, modelele Alpina au un şasiu modificat faţă de echivalentele lor din gama BMW, după cum este şi cazul caroseriei. D4
Bi-Turbo se bucură în plus şi de jantele de 19 inch Alpina Classic, de un kit
aerodinamic Alpina şi de o gamă bogată de dotări încă de la echiparea standard. Lansarea noilor Alpina D4
Bi-Turbo Coupe şi D4
Bi-Turbo Cabriolet are loc în martie, la Salonul Auto de la Geneva.
Via BMWBlog.fr | Alpina
Comentarii (0)