Maşinile pe pile de hidrogen, cunoscute oficial sub numele de Fuel Cell, nu au parte de vânzări prea bune la nivel global. De altfel, în primele 10 luni ale anului trecut, Toyota Mirai, prima maşină din lume cu o astfel de tehnologie, s-a comercializat în numai 1.140 de unităţi, în timp ce Hyundai ix35 s-a oprit la borna de 35 de unităţi.
Printre motivele care împiedică succesul acestei tehnologii sunt preţurile mari ale modelelor şi infrastructura modestă de staţii de încărcare cu hidrogen, însă mai mulţi constructori promit să rezolve ambele probleme.
BMW, Daimler, Toyota, Honda şi Hyundai s-au aliat Consiliu Hidrogenului împreună cu alte 8 companii din domeniul energiei sau al petrolului pentru a promova mai mult alimentarea cu hidrogen ca o alternativă viabilă la propulsiile tradiţionale cu benzină şi motorină.Cele 13 companii implicate în acest consiliu s-au angajat să investească 1.4 miliarde de euro pe an pentru "dezvoltare şi comercializare în sectorul hidrogenului şi cel legat de Fuel Cell", fără însă ca în comunicatul de presă să se vorbească despre lansări de modele pe pile de hidrogen.
"Pe lângă transport, hidrogenul are potenţialul de a sprijini tranziţia către o societate cu emisii mai mici de dioxid de carbon. Consiliul Hidrogenului are obiectivul de a încuraja aceasta tranziţie", spune Takeshi Uchiyamada, preşedintele Toyota.
Via Toyota
Comentarii (3)