Deşi puţini dintre voi ştiu, Mitsubishi şi Nissan colaborează încă din 2011. Cele două companii au dezvoltat împreună două modele compacte, Nissan Dayz şi Mitsubishi eK Wagon, destinate exclusiv pieţei din Japonia. Pentru că lucrurile au mers bine şi cele două companii au avut un proiect de succes, parteneriatul va fi extins şi la nivelul Alianţei Renault-Nissan.
Colaborarea va presupune folosirea comună a mai multor tehnologii, precum şi a uzinelor de asamblare. De asemenea, Mitsubishi şi Nissan vor pune la punct proiectul unui automobil de mici dimensiuni, dezvoltat în parteneriat pe platforma Kei, a celor două modele enunţate mai sus şi vândute doar în Japonia.
Maşina de clasă mică va avea însă destinaţie globală şi va putea fi oferită şi în versiune electrică. Cele două conglomerate vor împărtăşi platforme de generaţie nouă, precum şi tehnologii necesare dezvoltării vehiculelor electrice.
Aşa se face că în viitorul nu foarte îndepărtat Mitsubishi va lansa două noi sedanuri pe platformele Renault. Unul dintre ele va fi compact şi va fi destinat pieţei din Statele Unite şi Canada, iar celălalt va fi o berlină de mici dimensiuni, cu acoperire globală.Osamu Masuko, preşedintele Mitsubishi, a declarat: „Suntem extrem de încântaţi că parteneriatul fructuos pe care l-am avut alături de Nissan ne-a adus acum şi în situaţia colaborării cu Renault. Noile oportunităţi pot fi descrise va fiind dovezi ale unor rezultate pozitive.”
De cealaltă parte, Carlos Ghosn, preşedintele Alianţei, a recunoscut succesul modelelor dezvoltate pe platforma Kai, vândute în Japonia. „Sunt mulţumit de direcţia în care se îndreaptă această cooperare. Se creează astfel noi oportunităţi pentru Renault, iar relaţia productivă dintre Mitsubishi şi Nissan urcă la un alt nivel.”
Daca Renault nu ar fi avut motoare bune, constructorii cu renume ca Mercedes, Nissan, Mitsubishi si chiar VW , ar fi dat faliment bai copile cu lapte la gura. Acum treci si sterge-te de laptic pe sutienul mamei.