Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi prezintă noua strategie: reducerea costurilor și schema “leader-follower" pentru profit maxim

de Paul Cosma
Miercuri, 27.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi își bazează noua strategie pe o schemă “leader-follower”, ce presupune că fiecare constructor se va concentra pe regiunile și segmentele sale de bază. De exemplu, după 2025, înnoirea SUV-urilor compacte va fi condusă de Nissan, în timp ce Renault se va ocupa de SUV-urile subcompacte în Europa. Astfel, alianța estimează că investițiile în modele vor fi reduse cu până la 40% pentru vehiculele integrate în schemă.

Renault, Nissan și Mitsubishi au lansat un “nou model de cooperare în afaceri”, cu care speră să obțină produse mai eficiente și o mai mare competitivitate de piață. Așa cum poate era de așteptat, prioritare sunt reducerea costurilor și maximizarea profiturilor.

Cel mai important element din strategia alianței este noua schemă “leader-follower”, care presupune că fiecare companie se va concentra pe regiunile și segmentele sale forte. Alianța urmărește standardizarea platformelor și a caroseriilor. Potrivit schemei, fiecare segment va avea un ‘vehicul principal’ și ‘vehicule-surori’, concepute de “leader” cu sprijinul echipelor de “followers”.

Alianța trebuie să se asigure că vehiculele leader și follower pentru fiecare marcă sunt produse utilizând cea mai competitivă configurație, inclusiv prin gruparea producției, după caz,” potrivit anunțului oficial.

De exemplu, după 2025, înnoirea SUV-urilor de segment C (compacte) va fi condusă de Nissan, în timp ce Renault se va ocupa de viitoarea înnoire a SUV-urilor de segment B (subcompacte).

Pentru America Latină, platformele de segment B vor fi reduse de la patru la o singură variantă pentru modelele Renault și Nissan.

Această platformă va fi utilizată în două uzine care produc atât mașini Renault, cât și Nissan.

Alianța estimează că, prin schema leader-follower, vor fi reduse investițiile în modele cu până la 40% “pentru vehiculele integrate pe deplin în schemă.” Aproape 50% din modelele Alianței vor fi dezvoltate și produse în conformitate cu această schemă până în 2025.

Nissan va conduce dezvoltarea tehnologiilor de conducere autonomă, Renault se va ocupa de platformele de conectivitate, în timp ce Mitsubishi va dezvolta sistemul plug-in hybrid pentru segmentele C și D.

Potrivit noii strategii, Nissan va fi “leader” pentru China, America de Nord și Japonia, Renault va fi referința în Europa, Rusia, America de Sud și Africa de Nord, iar Mitsubishi se va ocupa de sud-estul Asiei și Oceania.

Via Renault, Nissan, Mitsubishi

Comentarii (5)

  • Leader follower sau follow the leader ?

    Dar Infiniti pe ce piete va activa ?
    9 1
  • Edikkk
    Reducere de până la....

    Apoi 40%

    Ştim cu toţii că poate nu acest an, dar 2021 sigur, bateriile costă 100€ / kwh

    40 kwh înseamnă 4000€

    Costul cu SUV redus 40%

    Vrem şi noi să vedem maşini electrice la 18.000-20.000€ nouă fără reduceri şi fără eco bonus dedus deja


    Dar lăcomia auto maximă...
    6 5
  • pai da
    @Edikkk reducerile de costuri nu doar pt vanzare, ci si pentru proiectare si dezvoltare....
    7 0
  • Edikkk
    Da, aşa este, am greşit
    Am scris total de aiurea
    Scuze
    3 0
  • Carlos
    „Nissan va fi “leader” pentru China, America de Nord și Japonia”
    „Renault va fi referința în Europa, Rusia, America de Sud și Africa de Nord”
    „Mitsubishi se va ocupa de sud-estul Asiei și Oceania”

    Care e diferența între „a fi leader”, „a fi referința” și „se va ocupa”?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru