Noua alianță Renault-Nissan-Mitsubishi a devenit în acest an cel mai mare constructor auto din lume, cu vânzări mai mari decât cele înregistrate de fostul lider, Grupul Volkswagen. Performanța a fost posibilă la scurt timp după ce Renault-Nissan a achiziționat Mitsubishi, iar acum cei 3 producători au anunțat un amplu plan de dezvoltare pe 6 ani, botezat Alliance 2022.
Noua strategie vizează dezvoltarea puternică a mașinilor electrice și autonome, dar și utilizarea la comun a celor mai multe platforme și motoare.
Strategia pentru împărțirea tehnologiilor:
● cei trei constructori vor utiliza 4 platforme comune și 22 de motoare comune, în creștere de la două platforme comune și 14 motoare comune în 2016. De asemenea, numărul total de motoare dezvoltate în cadrul Alianței va scădea de la 38 la 31;
● producătorii vor dezvolta o nouă platformă comună pentru modele subcompacte, dar și o nouă platformă comună pentru mașini electrice cu funcții autonome.
Ambele se vor baza pe actuala arhitectură CMF, la care Mitsubishi va primi acces cel târziu în 2020;● în total, Alianța estimează că va vinde 14 milioane de mașini în 2022, dintre care 9 milioane vor fi dezvoltate pe platforme comune;
● sistemele de infotainment și conectivitate vor fi comune în cadrul celor 3 producători.
Strategia pentru mașini electrice:
● Alianța va avea platforme scalabile pentru mai multe segmente până în 2020;
● 12 mașini electrice vor fi lansate până în 2022;
● Alianța va dezvolta o nouă familie de motoare electrice și baterii, care vor ajunge la o autonomie de peste 600 de kilometri conform standardului (depășit) NEDC. Noile baterii vor oferi o autonomie de 230 de kilometri (NEDC) pentru o încărcare de numai 15 minute, costurile de dezvoltare ale acestora vor scădea cu 30%, iar spațiul ocupat va scădea;
● Alianța va folosi noul sistem plug-in hybrid dezvoltat de Mitsubishi pentru mașinile din segmentele C și D.
Strategia pentru mașini autonome:
● în 2018, Alianța va lansa mașini care se pot conduce singure pe autostradă, cu o monitorizare permanentă din partea șoferilor;
● în 2020 va veni rândul mașinilor care se pot conduce singure și în orașe, dar cu condiția ca șoferii să fie atenți la mediu.
În paralel, vor apărea primele mașini ale Alianței care se pot conduce singure pe autostrada cu o intervenție ocazională din partea șoferului;● pentru 2022, Alianța promite lansarea primelor mașini complet autonome, în care intervenția șoferilor nu este necesară.
Insa, avand in vedere ceea ce au realizat pana acum, sunt tentat sa cred ca vor reusi.
Eu le urez mult succes!
PS:
Poate ma insel, si nu vreau in niciun caz sa fac pe interesantul, dar se vorbeste de un plan pe 6 ani, cu termen in 2022.
Or, din cate stiu, 2017 + 6 = 2023...
scoala traditionala... 17 plus 6 faceau 23, oricum ai fi calculat...
in fine, era off-topic.
Asa cum spuneam, ii doresc bafta lui Ghosn!
A se vedea Nissan Leaf, Renault ZOE, samd
Si ca veni vorba, exemplul tau e tot la ei in curte :-)
Preţurile la baterii vor scade cu 30% estimează ei, iar Mercedes apreciază că vor scade cu 50% în 2-3 ani
Cu alte MAŞINILE ELECTRICE VIN PUTERNIC !
S-a aflat şi motivul pentru care producătorii europenii nu vor electrice.... aduc profituri mici faţă de cele termice.
Oare Sandero s-ar băga în seamă?
pai tocmai ca "ocazionalii si pasionalii" vor determina satisfacerea celor 5 cerinte. Daca nu exista "semnale" (chiar si firave) pentru ce s-ar lansa producatorii in ofertarea unor electrice? Cumva toate "pretentiile" oficialilor apar din neant sau ca si raspuns la un anumit curent provenit de la vocea...poporului.
la modul general, de ce ne-am astepta ca odata cu aparitia unei anumite tehnologii noi aceasta sa fie perfecta?
Chiar azi dimineata am vazut prin sat la mine un Zoe particular. Mai deunazi un Leaf si mai este un Tesla cu numere rosii. Astia, "pasionalii" sau fraierii (dupa unii) ma conving, conving si producatorii iar oficialii vor reactiona pe masura.