Renault a crezut până la capăt în potenţialul vehiculelor sale electrice şi acum culege primele roade. Potrivit unei statistici emise recent, Alianţa Renault-Nissan a reuşit să totalizeze 200.000 de maşini vândute. Valoarea a fost contorizată de la debutul primului vehicul cu zero emisii (modelul Leaf în urmă cu patru ani) şi până în luna noiembrie.
Din totalul celor 200.000, Renault a contribuit cu 51.500 de unităţi, iar Nissan cu 148.700 de maşini. Vânzările au fost pe un trend ascendent, inclusiv anul acesta, când, din ianuarie până în noiembrie, Renault şi Nissan au vândut 66.500 de exemplare electrice, cu 20% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului viitor.
Ceea ce este şi mai important, două din trei vehicule electrice vândute la nivel mondial sunt Renault sau Nissan.
Cea mai mare piaţă pentru Alianţă rămân Statele Unite, unde există deja 750 de staţii de încărcare rapide, capabile să realimenteze bateria în doar 30 de minute, la o capacitate de 80%. A doua piaţă pentru vehiculele Alianţei este Japonia, unde infrastructura este şi mai dezvoltată, cu 2900 de staţii de încărcare.Cel mai bine vândut model electric al Alianţei rămâne Leaf, cu 67.000 de unităţi livrate în SUA, 46.500 în Japonia şi 31.000 în Europa.
În cazul Renault, ţări precum Franţa, Germania şi Marea Britanie aduc cei mai mulţi clienţi. Renault Zoe este cel mai bine vândut model electric al momentului în Europa, cu o cotă de piaţă de 23%. Tot el a ajutat Renault să redevină cel mai bine vândut brand electric în Europa în luna octombrie. La această performanţă au contribuit şi Twizy şi Fluence ZE.
Comentarii (1)