Alianta Fiat - Peugeot-Citroen?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa ce pista Opel s-a dovedit una falsa, constructorul german alegand drumul Magna/GAZ, italienii de la Fiat ar putea sa se reorienteze spre o colaborare cu grupul francez PSA Peugeot-Citroen.
Desi Sergio Marchionne anuntase ca Fiat nu va incerca o colaborare cu alt constructor european in cazul in care o eventuala intelegere cu Opel cade, analistii sustin ca aceasta ar fi cea mai simpla si la indemana metoda pentru ca Fiat sa ajunga la nivelul dorit de seful italian: pozitia a doua in topul productiei auto la nivel mondial. "In cazul in care acest lucru s-ar intampla, noul grup va produce circa sapte milioane de masini pe an. Argumentul volumului de productie ar fi chiar mai puternic decat o alianta intre Fiat si oricare alta subsidiara GM Europe. Mai ales ca Peugeot are aceeasi problema: nu ajunge la volumul de productie necesar trecerii peste criza", sustine Arndt Ellinghorst, analist auto al bancii Credit Suisse.
FIAT SI PSA LUCREAZA IMPREUNA DE DOUA DECENII
O eventuala colaborare intre PSA si Fiat este argumentata de unii specialisti prin faptul ca cei doi constructori lucreaza deja impreuna de 20 de ani in segmentul vehiculelor comerciale. Mai mult, alianta ar fi in interesul Peugeot, deoarece constructorul francez ar putea pune mana astfel pe branduri premium, cum sunt Lancia si Alfa Romeo.
"Are logica.
Unii spun chiar ca negocierile cu Opel au fost un fel de paravan pentru a distrage atentia presei si pentru a ascunde discutiile din spatele cortinei cu Peugeot", spune Eric-Alain Michelis, analist al SG Securities.PROBLEMELE MAJORE
Unele dintre principalele probleme ale unor eventuale discutii sunt reprezentate de faptul ca Fiat nu are de gand sa ofere bani in schimbul cooperarii, un element pe care PSA nu-l agreeaza deloc. In plus, o posibila alianta ar ridica probleme legate de politicile de familie Fiat si Peugeot, de protectionismul francez si italian si de opozitia sindicala in privinta taierii locurilor de munca. Statul francez a acordat deja un ajutor de trei milioane de euro constructorilor cu probleme, astfel ca este exclus ca guvernul din Hexagon sa accepte o taiere de joburi in cadrul vreunuia dintre producatorii care au beneficiat de imprumut.
CELELALTE VARIANTE
Singurele discutii de colaborare pe care le-a confirmat pana acum Sergio Marchionne, seful Fiat, sunt cele legate de constructorul suedez Saab si de negocierile cu GM pentru preluarea activitatilor acestei companii din America de Sud. Alte variante pentru Fiat - ceva mai putin probabile insa - sunt aliante cu Tata Motors, cu care italienii au deja stabilita o colaborare de tip joint-venture, sau cu unul sau doi constructori din China.
via | Automotive News
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. (19.11)
-
BYD a anunțat oficial că a atins borna de 10 milioane de mașini electrificate produse la aproape 30 de ani de la înființare și la aproape 20 de ani de la debutul primului său model. Marca chineză este lider al pieței de mașini electrificate la nivel mondial. (19.11)
-
Compania chineză Xiaomi a anunțat că a livrat peste 100.000 de unități ale primului său model electric SU7. Aceștia au anunțat că doresc să ajungă la 130.000 de unități livrate. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Volvo nu renunță la XC90. Va fi produs atâta timp cât va exista cerere
off........................daca nu se lipesc de cineva, o incurca !
Daca iei in calcul cata de diferite sunt solutiile ambelor companii pe piata de turisme si faptul ca practic acum se concureaza direct pe fiecare segment mi se pare aproape imposibil de armonizat activitatea celor 2 giganti.
Daca mai punem si adversitatile tipice intre cele 2 natiuni (care pana la urma vin dintr-o multitudine de asemanari de fapt) e greu de crezut intr-o asemenea asociere.
Oare Fiat are temeri ca din petitoarea numarul 1 a lumii va ajunge fata batrana?