În prima parte a acestui an, Mitsubishi a fost foarte aproape de faliment din cauza scandalului trucării testelor de consum pe piaţa din Japonia, însă a fost salvată în ultimul moment de către conaţionalii de la Nissan.
Constructorul japonez a cumpărat 34% dintre acţiunile Mitsubishi, iar tranzacţia a fost în cele din urmă aprobată de Comisia Europeană şi aşteaptă un răspuns similar din partea autorităţilor japoneze. După ce statul nipon îşi va da acordul, Nissan şi partenerii de Alianţă de la Renault vor începe să înglobeze Mitsubishi în cadrul structurilor sale.
Pentru moment, Carlos Ghosn (foto), CEO-ul Alianţei Renault Nissan, a evitat să dezvăluie planurile concrete, însă a precizat că cei trei constructori vor avea parteneriate foarte importante pentru industria auto. "Aceasta nu este o înţelegere prin care ne unim forţele şi vedem ce putem face împreună. Nu. În ziua în care acordul este validat, vă vom spune exact ce vom face împreună.
Şi va fi ceva foarte important! Important între Nissan şi Mitsubishi, dar ceva semnificativ şi între Renault şi Mitsubishi", a afirmat Ghosn. Cel mai probabil, cei trei constructori vor împărţi platforme de producţie şi tehnologii, astfel că în viitor am putea vedea modele asemănătoare pe o platformă comună. De altfel, cu trei ani în urmă, planurile celor de la Nissan şi Mitsubishi vizau lansarea unui model de oraş pe platforma Kei a modelelor Nissan Dayz şi Mitsubishi eK Wagon vândute doar în Japonia.În plus, Ghosn consideră că vânzările cumulate ale lui Nissan, Renault şi Mitsubishi le-ar putea depăşi în viitor pe cele ale actualului lider mondial, Toyota.
Via Largus
VAG e rupt in... buget.
GM incorporeaza o tona de marci deja si are fabrici in Malaiezia si Australia.
Marchione? Daca le vrei binele mai bine nu.
Toyota nu are destula imaginatie sa faca ceva cu ei si oricum ii vede ca pe concurenti.
Chinezii nu au voie sa investeasca in Japonia din motive politice.
Koreeni nu au nevoie.
... in plus, trebuie sa faca cineva si masini de teren ca lumea pentru grupul R-N asa ca Mitsubishi este alegerea cea mai buna .. mai ales ca s-au dat pe fata cu problemele de trisari de teste si le-a scazut valoarea de piata :)
Sincer par mai seriosi cu firmele cu probleme pe care le-au achizitionat sau la care au luat multe actiuni decat pe unde si-au bagat nasul GM/Ford in ultimii ani: Saab, Mazda, Volvo, Aston Martin. Nu mai zic de branduri iconice inchise de gigantii americani: Oldsmobile, Pontiac si Mercury.
Alte grupuri serioase nu prea mai vad. Poate doar Hyundai-Kia si Toyota. Primii nu cred ca-s pregatiti pentru inca un brand, iar cei din urma au o prezenta globala deja prea mare pentru a mai avea nevoie de inca un brand (plus ca-s piete cum e cea americana unde inca ofera modele off-road - asta apropo de Pajero)
VAG nu e cazul pentru ca dupa Dieselgate nu au cum sa mai achizitioneze un brand nou;
FCA traiesc din super/hypercar-urile italiene si Jeep si RAM (Fiat e doar 500 in n variante, Lancia e dead, Chrysler e pe linia de plutire, iar Alfa mai are pana sa ajunga ce a fost);
Honda e departe de ce a fost acum 10-15 ani ca nivel mondial la capitolul auto;
PSA sunt cam in galeata de ceva vreme si nu par sa-si revina.
Ghosn se pricepe sa creasca un brand si asta s-a vazut atat la Renault cat si la Nissan.
Da, Renault a salvat Dacia, Nissan si Lada. Dar a facut-o "pe ochi frumosi"? Renault nu a avut nici un interes? Sau pentru asta trebuie sa-i pupam mereu in... "moaste"?
PS: abea astept sa vad versiunea sedan a lui Pulsar, cu numele de Lancer. :))