Alfa Romeo urmează să treacă printr-un nou proces de restructurare, urmând să iasă de sub aripa concernului Fiat Chrysler Automobiles şi să devină o marcă de sine stătătoare. Vestea vine de la cei de la Automotive News, care au discutat cu surse din cadrul concernului italo-american, cu toate că informaţia nu a fost confirmată şi nici infirmată de CEO-ul companiei, Sergio Marchionne. În baza noii strategii, Alfa Romeo va urma exemplul Ferrari şi Maserati, companii separate de concernul italian care deţine mărcile Fiat, Lancia, Fiat Professional şi Abarth. Graţie acestei separări de concernul "mamă", marca Alfa Romeo ar putea să fie urmărită mai eficient de strategii concernului, urmând ca Sergio Marchionne să poată aplica mai uşor planul său de restructurare.
Oameni cu vocaţie: Sergio Marchionne, magicianul care a construit mariajul Fiat-Chrysler
Noua strategie a mărcii Alfa Romeo va fi dezvăluită în data de 6 mai, spun surse din cadrul companiei italiene. În baza noii strategii, marca Alfa Romeo va fi o entitate de sine stătătoare în cadrul concernului şi rezultatele sale financiare vor fi anunţate public, indiferent că vorbim despre profituri sau pierderi. Sursele din cadrul concernului italian au specificat faptul că aceste detalii sunt necesare pentru ca Sergio Marchionne să facă din relansarea mărcii Alfa Romeo o propunere de business credibilă.
Alfa Romeo 4C a obţinut un timp egal pe Nurburgring cu Audi R8
Planul de restructurare al mărcii Alfa Romeo este al patrulea prezentat în ultimii zece ani, de când este Marchionne la Grupul Fiat, şi are acelaşi scop ca şi prima strategie a italienilor: repoziţionarea mărcii pe piaţă în vederea competiţiei directe cu producătorii premium din Germania şi revenirea la profit. Marca Alfa Romeo a avut o scădere de 56% a livrărilor în 2013 comparat cu anul precedent, atingând un prag la fel de scăzut ca la finele anilor '60.
Vestea bună pentru Alfa Romeo este că Harald Wester, CEO-ul său, este şi Chief Technical Officer pentru Fiat-Chrysler Automobiles şi se află şi la conducerea mărcilor Abarth şi Maserati. Dintre acestea, Maserati a ajuns a doua cea mai profitabilă subsidiară a grupului italian după Ferrari, iar marca tridentului avea probleme financiare similare cu cele ale Alfa Romeo în urmă cu un deceniu. Pentru Maserati a fost aplicată o strategie similară la momentul respectiv, care a fost completată de o avalanşă de modele noi.
Presa germană: Alfa Romeo va lansa şapte modele noi până în 2018
Via AutomotiveNews (înreg.)
e doar o parere, personala.
Din fericire nu-i vrajeala :). Sunt cateva articole si in presa scrisa, cu privire la noua strategie Alfa.
@mog
Depinde la ce fel de "imprumuturi" te referi. Faptul ca masinile Alfa vor avea platforme proprii, nu inseamna ca nu va putea imparti cu Fiat anumite lucruri, inovatii, subansamble, furnizori, sau ca nu vor putea sa dezvolte impreuna motoare! Platforma diferita nu inseamna ca in proportie de 100% totul va fi diferit.
e destul de usor sa te arunci la nemti insa e cam greu sa te ;pastrezi pe langa ei'.....
pt. un brand k Alfa sa devina competitiv in segmentu premium e nevoie de multi ani si multi bani(miliarde euro)
CEI MARI VOR FI MAI MARI, CEI MICI VOR FI MAI MICI..