În toamna anului 2017, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio stabilea un nou timp de referință pe circuitul de la Nurburgring și devenea cel mai rapid SUV de serie care a rulat pe Iadul Verde. Un an mai târziu, Mercedes-AMG GLC 63 S reușea să obțină un timp mai bun decât SUV-ul italian și astfel stabilea un nou record pe circuitul german.
Cu toate acestea, italienii au găsit alte modalități pentru a scoate în evidență sportivitatea lui Stelvio Quadrifoglio. Mai exact, Alfa Romeo a pregătit un tur de forță pe circuitele britanice Silverstone, Donington Park și Brands Hatch (versiunea Indy).
David Brise s-a aflat la comenzile lui Stelvio Quadrifoglio, iar acesta a reușit să stabilească timpi de referință pentru segmentul SUV pe fiecare dintre cele trei circuite amintite anterior.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio a avut nevoie de 55.9 secunde pentru a parcurge traseul de la Brands Hatch (1.94 de kilometri). Traseul de la Donington Park (3.1 kilometri) a fost parcurs în doar un minut și 21.1 secunde, iar turul pe circuitul de la Silverstone (5.9 kilometri) a fost cronometrat cu 2 minute și 31.6 secunde.
"Am reușit să stabilim timpi de referință pentru segmentul SUV pe trei dintre cele mai cunoscute circuite din Marea Britanie.
Astfel, am scos în evidență faptul că motorsportul și SUV-urile de serie pot avea un numitor comun", a declarat Andrew Tracey, directorul de marketing din cadrul Alfa Romeo.
Din punct de vedere logic și practic este o tâmpenie absurdă.
Adică de ce m-ar interesa pe mine că un automobil rulează cu peste 100 km/h față de viteză maximă din țara noastră (și din majoritatea țărilor în Europa) pe un traseu asfaltat închis, care este verificat să nu aibă gropi și să nu existe diferite obiecte cum ar fi: crengi, țărână, nisip, pietriș, pneuri rupte, câini decedați ș.a.
Care este rostul pentru noi, când viteza medie în România este în jur de 65 km/h.
Din punct de vedere logic și practic m-ar interesa reprizele.
M-ar interesa cât de rapidă și de stabilă e mașina atunci când pornesc în depășire de la 50-60-70 km/h ca să depășesc căruța, duba sau tirul și cât de repede și stabil frânează ca să mă pot băga la loc pe banda mea.
Și asta m-ar interesa din punct de vedere teoretic, că practic...
Faptul ca a stabilit un tip de referinta nu-i datorat doar reprizelor pe linie dreapta, unde desigur ca ai nevoie de un motor potent.
Conteaza si comportamentul pe trasee mai complicate, sa ai siguranta ca nu te rastorni luand o curba mai cu aplomb. Poate nu-i evident pentru toti, dar sa parcurgi un traseu in timp mai scurt un inseamna doar a atingi viteze mari, dar probabil si mai important sa mentii o viteza cat mai constanta inclusiv si un viraje (apropo, asta ajuta si la consum)
Dar cum a mentionat si ca practic mai sus, la ce apreciere poti sa te astepti de la cineva care aparent conduce un Ignis, care e mai inalta decat lata
Inteleg sa arati cat de sportive sunt niste masini de serie atunci cand vorbim despre masini sport, despre supercar-uri, poate chiar si la hot hatch-uri, dar la suv-uri?
Inflatia de suv-uri de azi a aparut tocmai pentru ca masinile normale (hatch-uri si sedanuri civile) au fost inpinse spre sportivitate si au coborat garda la sol pana au devenit incomode la folosirea zilnica. De aici aparitia claselor suv-urilor compacte si subcompacte ca masini de oras de zi cu zi.