Stellantis este cel mai nou grup format în industria auto. Portofoliul include nu mai puțin de 14 mărci, inclusiv unele care au făcut istorie, dar care și-au pierdut din strălucire odată cu trecerea anilor. Ne referim aici la Alfa Romeo și Lancia.
Șeful Grupului, Carlos Tavares, a declarat cu ceva timp în urmă că nu va renunța la nici unul dintre cei 14 producători. Mai mult, Tavares le acordă tuturor o perioadă de 10 ani în care să dovedească ce pot și promite că vor beneficia de investiții.
"Oferim fiecăruia o șansă, dându-le un interval de 10 ani și finanțări pentru a realiza o strategie de bază. Directorii executivi trebuie să fie clari în promisiunile care țin de marcă, clienți și țintele de comunicare. Dacă vor reuși, foarte bine. Fiecare marcă are șansa de a face ceva diferit și de a atrage clienți," a precizat șeful Stellantis în cadrul evenimentului Future of Cars organizat de Financial Times.
În ceea ce privește viitorul acestor companii, Alfa Romeo pare să fie pe drumul cel bun.
Italienii pregătesc un facelift major pentru Giulia, și probabil pentru Stelvio, dar și două modele noi: Tonale și Brennero.De cealaltă parte îi avem pe cei de la Lancia care au în portofoliu un singur model, Ypsilon, și sunt activi doar pe piața din Italia.
via Autocar
Pe tovarăşul Tavares nu-l doare gura să promită câte în lună şi în stele. Dar cu ce bani??? Că doar n-are de gând să stoarcă potenţialul (inclusiv de imagine) al armăsarilor Jeep şi RAM până vor deveni gloabe. Mă rog, zic şi io.
În fond şi la urma urmei, în ce scop s-a format super-ciorchinele Stellantis? Pentru investiţii sau pentru…reducerea lor?! Este la mintea cocoşului că platformele şi motoarele comune nu echivalează cu investiţiile!!! Cu alte cuvinte, neputinţa mea adunată cu neputinţa ta şi cu neputinţa lui x nu este egal cu putinţa NOASTRĂ.
Măcar să fi fost sinceri în alegerea denumirii: JeepRAMis.
PS. Mă umflă râsul…Ce şi de ce să “investeşti” în Lancia? Ca s-o readuci în prim-planul…WRC? Scuze, delirez cu ochii deschişi. Sau ca să operezi nişte modificări de formă pe amărâtul de Ypsilon? De mare lucru n-ar fi nevoie ca să-l transformi în “subcompact crossover”. Coupé este oricum, aşa că n-ar mai trebui decât un ritual e-voodoo.
“Nu sunt deştept, dar, când privesc în jur, prind curaj” (Ion Creangă).