Alături de Maserati și DS Automobiles, Alfa Romeo este unul dintre cele trei brand-uri premium ale grupului Stellantis. În consecință, constructorul italian vrea modele care să se bată cu Mercedes-Benz și BMW, cel puțin asta reiese din cel mai recent anunță al șefului companiei.
Jean-Philippe Imparato a declarat, în premieră, pentru cei de la Autoweek că Alfa Romeo pregătește două noi SUV-uri și un sedan, toate de mari dimensiuni. Acestea ar urma să debuteze în 2027 și vor concura cu BMW X5, X6 și Seria 7.
Cum italienii au anunțat că, începând din 2027, devin o marcă pur electrică, cele trei modele vor avea, cel mai probabil, sistem de propulsie cu zero emisii.
"Nu am mai spus asta nimănui, dar din moment ce vrem să fim o marcă globală premium a Stellantis [...] vreau să aduc pe piață un SUV de lux. [...] Deasupra unui model de segment D, va exista de asemenea o mașină de segment E, de înaltă performanță," a declarat șeful Alfa Romeo.
"Țintim spre cel mai profitabil segment, spre modele ca BMW X5, X6 și Seria 7," a mai spus acesta.
Alfa Romeo a mai vrut să lanseze modele de mari dimensiuni, dezvoltate pe arhitectura Giorgio, dar planurile au fost anulate.
via Autoweek
In SUA, triada germana vinde foarte bine in zonele bogate precum California, NY, New Jersey dar sunt zone unde inca e greu sa-i convingi pe americani sa-si schimbe masina japoneza, Cadillac-ul etc. Alfa Romeo ar fi pe aceste piete un produs exotic, pentru cei care vor sa-ncerce altceva.
Nu le dau nici o șansa pe zona Premium (vezi Kia Stinger)- o masina destul de ok de altfel, dar totuși sub A4, C-class sau seria 3.
La fel si Alfa, au reputație nu prea ok la fiabilitate, service si chiar dacă au multe modele frumoase (părerea mea), sa produci Premium si sa rezista pe piața trebuie sa si vinzi suficient sa-ți acoperi costurile.
Un serviciu Premium fără sa dau numele mărcii. Am dus masina pentru service programat si au schimbat fără acordul meu si discurile pe spate nu doar plăcuțele. Masina are 50.000 km deci nici vorba de schimbat discuri. Am cerut la service sa rezolve problema si nu au fost receptivi. Am plecat si am sunat la Call Center unde am anunțat cazul. Am fost sunat după o ora si am primit doua variante. Returnarea banilor si sa păstrez piesele instalate (aproximativ 350 euro), sau preluarea masini de acasă cu platforma, masina la schimb si re-montarea discurilor “vechi”, pentru mine asta înseamnă Premium. Probleme apar la fel si persoane care nu-si fac treaba, totuși cum se rezolva contează foarte mult.