Italienii de la Alfa Romeo au lansat modelul Giulietta în 2010, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Un an mai târziu, Giulietta era cât pe ce să fie aleasă Mașina Anului în Europa, dar a încheiat competiția pe locul secund.
În perioada 2010 și 2019, Alfa Romeo a asamblat peste 400.000 de exemplare, dar la finalul anului trecut, italienii au anunțat oprirea producției. Totodată, mai marii companiei confirmau, tot în 2020, că Giulietta va fi scoasă din portofoliul de modele.
Acel moment pare să fi venit, după cum susțin britanicii de la Autocar. Potrivit acestora, modelul italian a fost scos de la vânzare, astfel că portofoliul producătorului italian este compus, momentan, din doar două modele: Giulia și Stelvio.
Locul lui Giulietta ar urma să fie luat de SUV-ul Tonale. Pandemia de coronavirus și schimbările impuse de noul șef Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, au decalat lansarea noului Tonale.
Acesta este privit ca fiind salvatorul constructorului din Torino, iar debutul pe piață ar putea avea loc în vara anului viitor.
via Autocar
ca și cum un crocodil înlocuiește un elefant fiindcă are tot 4 picioare (roți.)
Giulietta si Mito au venit dupa o serie de modele cu probleme la partea electrica, motiv pt care nu s- au inghesuit clientii. Vom vedea insa la vanzare modelul asta, poate aduse de prin DE. Pt Alfa imaginea stricata de greselile facute ar putea disparea acum cu noile modele pe platforme Stelantis. Nu stim insa ce se pregateste ca deja au inghetat planurile vechi... care oricum nu erau grozave
- vizibilitate foarte slaba la manevre de parcare, cu care nu m-am putut acomoda. desi masina nu era mare, niciodata nu nimeream sa o parchez corect si asta ma scotea din sarite
- ambele faruri fata arse la interval de cateva zile, erau led si inlocuirea m-a costat de m-a rupt
- cutie de viteze imprecisa, nu chiar atat de groaznica cum avusesem la focus, care era o bataie de joc, dar totusi frecvent nu intra in treptele 1 si 3
- sensibila la vant lateral, probabil si din cauza formei caroseriei
- probleme la haionul portbagajului, mai exact incuietoarea electrica defecta (a trebuit sa las masina descuiata peste noapte de cateva ori, iar intr-una din dati mi-au "controlat-o" baietii, dimineata am gasit-o rascolita, in afara de un banal cablu usb nu era nimic interesant de ciordit) si chederul care nu calca cum trebuie, iar la spalat cu jet sub presiune patrundea apa in portbagaj.
A avut totusi si parti bune:
+ motor rafinat, foarte placut, consum rezonabil
+ buna manevrabilitate
+ scaune si interior placute, confort bun la drum lung
+ in ciuda formei aparent neaerodinamice nu am sesizat zgomot la vant la viteza de autostrada, probabil era bine antifonata
+ climatizare eficienta si silentioasa
+ sunet superb in difuzoare si sistem multimedia in general bun si intuitiv (bine, dupa mizeria de sync3 de la ford, orice mi-ai fi dat mi se parea de vis, probabil si patefonu' lu' strabunica).
Celelalte tin de hazard, cam toate modelele au cate ceva minor..
Ma bucur ca ai gasit parti bune.
Imi place enorm masina, repet designul da clasa tuturor.
- amortizoare spate slabe, am inlocuit unul trecand doar peste cateva denivelari de viteza
- aer conditionat slab, radiator spart si niciodata nu a functionat grozav instalatia
- maner interior portiera rupt, fabricat din plastic slab, greu si scump de inlocuit....pe spate o usa se deschide greu din fabricatie.
- materiale ieftini ici si colo, de ex piele faina la schimbator, volan dar pe usa o imitatie.
Puncte forte:
- materiale de calitate per ansamblu, cu exceptiile de mai sus, da impresia de masina bine lucrata, inchegata, rezistenta si superioara celor mai multe de pe piata.
- comportament excelent la drum
- niciodata nu m- a lasat in pana sa o aduc tractata in 8 ani si niciodata nu a fost cazul sa nu pot pleca la drum sau sa am emotii
- designul e superior celor mai multe modele, este mai actual acum decat al modelelor lansate dupa un deceniu.