Esential
22.000 | de comenzi a primit până acum Alfa Romeo Giulietta în două luni de la lansare. |
Alfa Romeo a dat lovitura cu noul Giulietta. Modelul compact, cu pretenţii premium, dar destinat a fura din clienţii lui Volkswagen Golf şi Ford Focus, câştigă tot mai mulţi adepţi în Europa. În doar două luni de la lansare, includem aici perioada 31 mai-31 iulie, modelul subsidiarului italian a totalizat 22.000 de comenzi, o cifră care, bineînţeles, a depăşit aşteptările oficialilor.
Se pare că presupusul "copil bolnav" al lui Marchionne se pune pe picioare şi în Italia, acolo unde Giulietta a ajuns în garajul a fix 5229 de clienţi. Numai în primul weekend dedicat testării modelului compact, aşa numita operaţiune "porţi deschise" au fost înregistrate 2700 de comenzi.
Noul Alfa Romeo Giulietta a fost lansat oficial în primăvara acestui an, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Dezvoltat pe platforma lui Bravo, Giulietta şi-a propus să relanseze brandul italian şi să bifeze rezultate comerciale mai bune decât predecesorul său, 147.
via | autoblog
Bravo Alfa
Giulieta e mult peste
Masina arata chiar bine si dupa cate am auzit si citit, are un mers rafinat, peste ce ofera alte modele. Cred ca reprezinta un examen de maturitate al celor de la Alfa si este firesc, avand in vedere ce au reusit cu acest model, sa stranga deja multe comenzi.
Sper sa vedem cat mai curand acest model si la noi, ar aduce o nota de exotism in peisajul auto. Astept cu bucurie si interes momentul in care Auto Italia va pune la dispozitie acest model pentru test drive :)
In alta ordine de idei, dupa cum spuneam si in comentariile pentru alte subiecte despre Alfa. Aceasta marca isi va vedea linistita de drum sub umbrela FIAT iar cei de la VW ar trebui sa isi puna pofta in cui ;)
Ca sa nu mai spunem ca vanzarile bune nu inseamna neaparat succes. Daca pretul de vanzare nu acopera cheltuielile de productie, atunci vanzarile mari inseamna pierderi mari/faliment.
Prin urmare, inainte de a decreta ca Alfa a scapat de balaurul VW si alte bazaconii din astea, hai sa ne uitam pe cifrele de vanzari si mai ales pe cifrele de profit in urmatoarele 6 - 8 luni. Si mai vedem dupa, daca o mai fi ceva de vazut.
Tehnologiile Fiat sunt superioare celor VW?!?!?! In ce film ai vazut asta?
Normal ar fi sa nu mai discut nimic cu tine dupa asemenea perla. Dar te creditez cu buna-vointa si te intreb ce va face grupul FIAT cu banii pe care probabil Alfa ii va genera peste 2/3/4/5 ani cand ei au nevoie de bani multi ACUM? Te mai intreb ce o sa faca FIAT cu Alfa daca dupa 3 luni Giulietta se va vinde slab (lucru foarte posibil dat fiind ca entuziasmul se dilueaza destul de usor)?
Pietele din China si SUA...Hmmm...Ei si-au luat bataie pe piata italiana de le-a sunat apa in cap si vrei sa zici ca vor face minuni pe niste piete unde concurenta face macel?
Tehnologiile FIAT Group sunt dezvoltate de divizii ale acestuia prin contributia inginerilor de la marcile care vor deveni beneficiare. Mai pe scurt, Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, Lancia, Abarth si Fiat lucreaza impreuna pentru a dezvolta platforme tehnice. FPT (Fiat Power Train) inoveaza de ceva vreme motoarele termice prin tehnologii precum Common Rail sau Multiair care ulterior sunt preluate si de alte marci. O alta compania Fiat Group este Teksid care produce componente pentru motoare termice chiar si pentru marci germane de automobile. Nu intru in detalii insa am responsabilitatea afirmatiilor mele si nu le fac doar pentru a empatiza cu marca Alfa Romeo.
Vis a vis de bani... familia Agnelli care detine Fiat Group, este una din cele mai bogate din lume si joaca un rol decisiv in economia Italiei. De asemenea stabilesc influente importante si la nivelul economiei europene din moment ce operatiunile Fiat Group, prin toate companiile detinute, sunt imprastiate pe tot continentul. Fluctuatii in vanzari vor fi mereu dar nu inseamna ca astfel de oameni vor renunta atat de usor doar datorita unor circumstante temporare. De acord cu orice afirmatie care releva faptul ca VW este un grup mai puternic si mai bine conturat decat este FIAT. Insa, pana la vanzarea unei marci strategice precum Alfa Romeo este un drum foarte lung.
Alianta cu Chrysler deschide piata SUA pentru Alfa Romeo. Va fi un succes? Nu stiu... depinde doar de marketing. Din punct de vedere tehnologic pot raspunde usor pretentiilor celor de peste ocean. In China insa este o alta poveste fata de SUA. Piata asiatica este in continuare emergenta im privinta culturii de consum. Chinezii abia de cativa ani, pe fondul cresterii economice, si-au deschis apetitul pentru produsele europene. Vanzarile VW sunt sustinute in mare masura de profiturile obtinute in china insa marcile Fiat Group au mai mult caracter si pot face deveni destul de usor interesante pentru acest tip de cumparatori. Sa nu uitam ca vorbim despre o piata care inca isi cauta referintele in privinta standardelor de calitate.
PS. Sunt de acord sa continuam orice polemica atata timp cat va fi constructiva, argumentata si civilizata.
Eu inteleg ca esti pasionat de Fiat & Co. dar iti recomand sa lasi pasiunea deoparte pentru ca spui enormitati. De aceea am folosit “un ton tendentios”. Daca faceai niste erori de bun simt si le exprimai mai decent, era OK. Dar cand spui “SA NU UITAM ca tehnologiile FIAT sunt TOTUSI superioare celor VW…”, eu incep sa fluier in biserica. Hai sa incercam sa nu uitam totusi pe ce lume suntem, bine?
Chiar si daca ar fi inventat ei chestiile de care povestesti tu acolo, tot n-ar fi fost suficient ca sa spui ca sunt peste VW. Common Rail-ul nu a fost inventat de Fiat. Fiat doar s-a aruncat ca schiopu-n carje intr-o anumita etapa de dezvoltare a acestei tehnologii. Si, conform traditiei FIAT, si-a luat-o peste ceafa. Au luat-o altii la tabacit si lor le-a iesit. La fel s-ar putea intampla si cu Multiair-ul pe care, la fel, nu FIAT l-a inventat. FIAT doar l-a dezvoltat si s-a aruncat cu capu` inainte intr-o chestie destul de riscanta cu beneficii discutabile. BTW, chestia asta imi aduce aminte de GDI-ul lui Mitsubishu`…
Faptul ca o subsidiara a lui FIAT produce componente pentru nemti nu spune nimic. Sunt firme romanesti care produc pentru Mercedes si asta nu le face rezervoare de tehnologie.
Motivul principal al aliantei cu Chrysler este banu`. FIAT si-a bagat capu`-n taietor pentru banii dati lui Chrysler de guvernul bolsevic. Chestie foarte riscanta dealtfel. Cat ar fi Agnelli de bogat (ca persoana) nu poate sa sustina din averea personala niste pierderi masive si s-ar putea sa zica “yummy” la banu` lui VW…
Cat despre piata din SUA, iti recomand sa te mai interesezi. Sa vezi si tu care sunt exigentele si conditiile de piata de acolo…
Marcile FIAT Grup “au mai mult caracter”?!?!?! Ce-i cu gugumania asta? Daca au asa de mult caracter, de ce se vand asa de prost in EU, cea mai rafinata piata din lume? Lancia e ca si desfiintata iar Alfa dezamageste chiar si in Italia…
Si, ca sa fie tacamu` complet, se baga in ciorba si un habarnist agramat cu o intrebare naroada...
Cine face comparati intre VW si Fiat din toate punctele de vedere : tehnologie, designerii,buget .. etc e ca si cum ar compara Real Madrid cu Unirea Urziceni. ( au sanse sa ii bata unirea urziceni dar per total asta e diferenta)
@ ala de mai sus
Omu` asta care...hmmm..."m-a umilit"...are o oarecare cultura in domeniu spre deosebire de unii cretini care spun tampenii fara sa aiba habar pe ce lume sunt. Dar printre lucrurile pe care le spune el cu atata emfaza si aroganta ("sa nu uitam totusi") sunt camuflate si multe prostii. Pe care unii distrusi nu le vad nici macar atunci cand sunt argumentate convingator si punctual...
Din nefericire, rumanii sunt caracterizati de o superficialitate dublata de o credulitate din asta gretoasa: cand il aud pe unu` vorbind ingrijit si folosind o terminologie culta, il crediteaza automat cu inteligenta. Lucru profund gresit de cele mai multe ori, avand in vedere ca in scoala romaneasca inainteaza cu destul de multa usurinta si baieti si fete cu IQ redus dar cu o memorie foarte buna. Iar unii dintre baietii si fetele astea, cand se vad cu o diploma in mana, se simt brusc datori sa lumineze prostimea inconjuratoare.
1. Daca e de rau, apar 2-3 urlatori sa ne zica ce aproape e Alfa de VW (desi nimeni altcineva, nicaieri nu discuta asa ceva).
2. Daca e de bine, sigur e subiectivist redactorul, sigur VW are tehnologii superioare, etc.
Mai este si inca un urlator de-asta care la orice stire posteaza prompt cum se vinde golful in italia. Asta de 4 luni incoace, si la ORICE stire legata de marcile italiene.
Ce m****i mei ma intereseaza pe mine cum se vinde golful sau ce tehnologii are vw?? Ma bucur ca Giulietta e primita si se vinde bine, in rest fiecare cu treaba lui.
@George
Iar o iei pe aratura. Tehnologia Multiair a fost dezvoltata EXCLUSIV de Fiat Group DE LA 0! BMW incearca si ei sa dezvolte ceva asemanator cu Valvetronic, dar pana acum nu le-a iesit figura.
De asemenea ei au fost cei ce au dezvoltat si tehnologia CommonRail moderna (unde injectia combustibilului este controlata de ECU, nu mecanica) folosita prima data pe Alfa Romeo 156 1.9JTD.
Daca stai putin sa analizezi grupul VW o sa vezi ca sunt putine tehnologii pe care ei le-au dezvoltat, mai ales cand vine vorba de tehnologii fiabile.
Iar la design, desi e o chestie de privitor, Alfa este cu zeci de ani inaintea VW.
Giulieta este o masina foarte reusita si daca grupul Fiat va profita de ceea ce a facut (C-Evo si MultiAir) va scapa usor de mamutul VW. Poate pe viitor o sa auzim ca VW vrea sa cumpere Dacia. :))
@ George - se vede ca esti posesor de golf, dar cred ca iti dai seama si singur ca nu se poate compara vreun model de la WW cu unul de la AR in aceeasi clasa.