În ianuarie, Stellantis a anunțat echipa de conducere a noului grup rezultat în urma fuziunii dintre PSA și Fiat-Chrysler, cu un total de 400.000 de angajați la nivel global.
Una dintre mutările importante la momentul respectiv a fost numirea lui Jean-Philippe Imparato, fost șef Peugeot, drept CEO la Alfa Romeo.
Imparato are o misiune foarte importantă, respectiv de a coordona colaborarea dintre Alfa Romeo, DS și Lancia pentru dezvoltarea în comun de modele noi pentru cele trei branduri.
Un oficial DS a declarat că parteneriatul presupune dezvoltarea de platforme, motorizări și componente comune care să fie ulterior folosite de cele trei companii, pe care Stellantis vrea să le promoveze ca branduri premium.
“Mașinile aflate deja în dezvoltare nu vor fi afectate și vor fi lansate conform planurilor inițiale. Însă pentru următoarea generație de modele vom face apel la sinergiile pentru care Stellantis a fost creat. Acele modele noi vor fi lansate în 2024-2025,” a spus Marion David, director de produse în cadrul producătorului francez DS.
Planul Stellantis pe termen lung este ca Alfa Romeo, DS și Lancia să emită pretenții în lupta cu producători premium precum Mercedes, BMW și Audi, în condițiile în care acel top 3 german pare de neatins la ora actuală.
Alfa Romeo a avut vânzări europene de circa 36.000 de unități în 2020 și are doar două modele în gamă: Giulia și Stelvio.
Lancia, doar cu Ypsilon în ofertă, a vândut aproximativ 43.000 de exemplare pe piața italiană, în timp ce francezii de la DS au comercializat un volum asemănător, dar pe întreaga piață europeană.Prin comparație, Mercedes a vândut mai mult de 120.000 de exemplare doar pentru modelul Clasa A în 2020, potrivit datelor analizate de Jato Dynamics.
Via Automotive News
Deci anul trecut toate vazarile Alfa 36k + Lancia 43k ypsilonuri + vreo 40k DS-uri abia aduna cat a vandut doar unul dintre cei 3 germani dintr-un singur model. Diferenta e cer-pamant. M-as bucura totusi sa aiba succes.
Promovarea a 3 marci in loc de una e o decizie proasta, fara sanse bune de reusita.
Alfa sufera de prea multe, dintre care lipsa de modele, lipsa unei retele de dealeri, imaginea de proasta fiabilitate din trecut si lipsa unor modele electrice/hibrid.
Fara rezolvarea acestora, nu prea sunt sanse. DS trebuia sa ramana o versiune stilizata a lui Citroen, nu marca noua. Lancia a iesit de pe toate pietele in afara de IT. Au Alfa si Maserati peemium, nu trebuie utilizate resurse pt alte branduri
Ai dreptate, dar spre asa ceva se indreapta toti constructorii. Numeroase nume aceiasi masina.
Am o problema cu nr mare de branduri si cu faptul ca nu fac ce trebuie, adica comasarea lor.
DS se prezinta ca o masina premium care mizeaza exclusiv pe eleganta franceza fara performante dar cu materiale la interior peste ceilalti, Alfa mizeaza pe partea mecanica, deci au justificare sa le diferentieze ca marketing.
Dar e proasta ideea sa nu faca o reforma serioasa si sa elimine investitii fara sens, concomitent cu diversificarea ofertei la cele care sufera, adica tot ex grupul FCA
Nu stiu ce va iesi cu Alfa, Lancia si DS, toate au probleme, nu stiu unde se va situa Maserati, in acest grup sunt multe marci de renume care trebuiesc resuscitate, greu, mai ales ca de abia peste cativa ani vor iesi aceste platforme comune.
Giulia are si ea nevoie de niste versiuni cum ar fi un sportwagen si un coupe....
Tonale de ce intarzie asa mult??
Si mie mi se pare ca ideea unei Lancia delta electrica are sanse mari sa vada lumina zilei. Aceeasi reteta aplicata de renault pentru r5.
Nu au inlocuitor pt giulietta, f mare gresala. Tonale e intarziat mai bine de un an.
2014 e tarziu pt modele in comun, cred ca puteau lansa ceva mai rapid modele pe baza celor lansate recent, DS4 de ex...
Cu strategia actuală, nu vor merge mai departe. Singura lor șansă este să arate un ansamblu de generozitate, seriozitate și calitate. Asta înseamnă că acționarii vor trebui să scoată bani din buzunare, dar nu pentru profit, ci pentru o idee frumoasă. Chiar și așa, vor trece ani până vor recâștiga piața.