Alfa Romeo a publicat toate detaliile referitoare la reuşita lui 4C de la Nurburgring. În luna septembrie, un Alfa Romeo 4C a reuşit să parcurgă celebrul Nordschleife în 8:04, devenind cea mai rapidă maşină cu mai puţin de 250 CP de pe acest circuit. Performanţele modelului au fost realizate prin masa sa redusă, care îi conferă un raport putere/greutate de peste 250 CP pe tonă şi datorită puterii litrice de 137 CP pe litru. Pentru performanţe maxime, italienii au echipat modelul cu pneurile Pirelli Zero Trofeo, cele mai sportive anvelope din gama Pirelli P Zero.
Pilotul Horst von Saurma a fost la volanul lui Alfa Romeo 4C în momentul doborârii recordului de Nordschleife la bordul modelului italian. Respectivul este expert în ceea ce priveşte "Iadul Verde" şi este şi jurnalist. Expertiza sa are şi ea un rol în acest peisaj, Nurburgring-ul având suficient de multe viraje încât să-i pună probleme şi unui pilot experimentat.
Experienţa la bordul modelului 4C pe Nurburgring a implicat acceleraţii laterale de peste 1.1g, decelerări de 1.2g şi o viteză maximă atinsă de 257 km/h. Spre deosebire de celelalte modele Alfa Romeo cu selector DNA, 4C are şi un mod "Race". Acesta profită la maximum de performanţele motorului turbo 1750 cu patru cilindri în linie, care livrează 240 CP la 6.000 rpm şi 350 Nm între 2.100 şi 4.000 rpm.Via Alfa Romeo
Mi-am imaginat doar ca modelul asta de la Alfa e foarte performant, cam atat.
Sunt convins ca daca timpul scos era echivalent cu cel scos de alt model, atunci se facea comparatie cu acel model.
Prea va aprindeti totusi :)
Poti spune orice despre Alfa, dar sa nu cumva sa ridici problema fiabilitatii vis-à-vis de orice alta marca, altfel vin statisticile din service si-ti dau cu cifrele-n cap. ;) Alfa e orice, numai fiabila nu. Crede-ma, am avut una 5 ani. Incredibila masina, atat timp cat nu era in service (si era cam des, si mi-a mancat banii cum mananca iepurele morcovi desi am luat-o de noua).
In rest, intre un R8 si 4C, si eu prefer 4C. Reprezinta, pt mine, cumulul tuturor calitatilor pe care tb sa le aiba o masina cu adevarat sport, fara sa fiu nevoit sa-mi vand jumatate din organe ca s-o cumpar. Pacat insa, ca la cate bucati se vor face, nici nu cred ca apuc sa testez una.