Ecranele uriașe din interiorul mașinilor sunt noua modă în industria auto. Dacă înainte existau display-uri pentru instrumentarul de bord digital și pentru sistemul multimedia, acum au început să apară și ecranele (de mari dimensiuni) pentru pasagerii din dreapta.
Germanii de la Mercedes-Benz, cu al lor Hyperscreen, sunt cel mai bun exemplu. Dar ca ei sunt mulți.
Desigur, sunt și câteva excepții. Într-un interviu recent, șeful Alfa Romeo a vorbit pe marginea acestui subiect și a spus că, dintr-un sondaj intern, a reieșit că cei care conduc un model Alfa Romeo nu sunt fanii ecranelor de mari dimensiuni.
"Desigur, respect ceea ce face Mercedes cu tehnologia sa digitală, dar clienții mei nu caută ecrane multimedia cu diagonala de un metru în mașinile lor sau 200 de sisteme de asistență digitală pe care să le pornească și să le oprească. [...] Ei vor, pur și simplu, să conducă," a declarat Jean-Philippe Imparato.
Totodată, șeful mărcii italiene a mai precizat că primul model Alfa Romeo cu un design nou al bordului va sosi în 2025.
Acesta va adopta arhitectura STLA Brain, dar cu toate acestea nu va avea ecrane de mari dimensiuni.În prezent, Alfa Romeo Giulia și Stelvio oferă un ecran central de 8.8 inch, iar Tonale unul de 10.25 inch. Toate sunt echipate cu un instrumentar de bord digital, cu display de 12.3 inch.
via Autocar
Pentru mine inca un motiv ca la un moment dat sa imi cumpar o Giulia facelift benzina, este una dintre putinele masini care ma mai emotioneaza cand o vad. Inca ma opresc pe strada cand vad o Giulia, facelift-ul a dus acel design in stratosfera iar la interior display-ul este perfect integrat in bord.
Jos palaria Alfa!
La Tesla de exemplu chiar apreciez simplitatea interiorului, dar nu pot suporta tableta aia gigantica care acum apare si pe Golf si Passat.
E bine că au realizat ce vor clienții lor, dar era mai bine dacă realizau ce vor cei care au decis să nu cumpere o Alfa. La ce cifre de vânzări au mai bine s-ar concentra pe ce vor cei din urmă...
Nesimtirea e prea de tot.
Faci si tu un design futurist, angajezi niste designeri cu capacitate sa realizeze aceste lucruri.
Am eu Mercedes model nou si are ecrane, 2, destul de mari. Mie imi place, m-am obisnuit. As putea fara ele? Absolut ca as putea. As vrea sa nu le aiba? Nu, nu as vrea. Eu sunt techie, imi plac gadgeturile, butoanele, softurile, tehnologiile. Dar realizez ca e prea mult pentru unii tot ce e intr-un Mercedes nou. De ex noul display infinity de pe noua Clasa E e prea mult chiar si pentru mine. Practic tot bordul e un ecran urias format din 3 ecrane mai mici. Al treilea o sa fie optional, dar e overkill...
Legat de ce spui, cu bombardamentul de informatii, cel putin la Mercedes exista un display customizabil in care iti poti afisa de ex numai harta, sau numai vitezometru si alte informatii minimale. Deci un custom display basic care iti arata doar turatiile si viteza, ca la un ecran de masina clasica. Asta e fain la partea cu displayuri, ca pot fi customizate. Si cam poti gasi ceva care sa-ti placa si tie, de cele mai multe ori. Daca nu esti mega-old-school si nu iti plac decat ceasurile analogice.
In acelasi timp, visez un Suzuki Jimny. O masina spartana de care sa nu-mi pese. :)
Da, Jimny mi se pare si mie o super aparitie.
Si daca vrei sa castigi clientii rivalilor cum faci ?