Alfa Romeo profită de ediţia cu numărul 83 a Salonului Auto de la Geneva pentru a aduce în faţa publicului cel mai spectaculos produs al său din ultimii ani: 4C. Coupe-ul debutează în versiunea finală, de producţie, ceea ce înseamnă că liniile curajoase prezentate astăzi, le vom vedea anul acesta şi pe stradă.
Spunem anul acesta, pentru că Alfa Romeo a anunţat deja disponibilitatea modelului de la jumătatea acestui an, inclusiv expedierea acestuia dincolo de Ocean, pe piaţa din Statele Unite, acolo unde grupul Fiat are mare nevoie de susţinerea gamei cu modele complet noi.
Design emoţional, 100% italian
Desenat exclusiv de Alfa Romeo Centro Stile şi construit la uzina Maserati din Modena, noul 4C Competizione copiază fidel aspectul conceptului cu acelaşi nume, prezentat în 2011 la acelaşi Salon Auto de la Geneva. Liniile generale sunt inspirate din modelul legendar 33 Stradale, reuşind să îmbrace funcţionalitatea mecanică într-un design emoţional, compact şi dinamic. De asemenea, coeficientul aerodinamic al caroseriei este extrem de scăzut, atingând un nou record pentru Alfa Romeo.
Pentru interior, designerii au optat să lase la vedere celula de siguranţă din fibră de carbon a habitaclului pentru a spori senzaţia de unicitate şi progres tehnologic.
Cockpit-ul va găzdui doar doi pasageri şi va fi integrat într-o caroserie ce măsoară sub 4 metri lungime, 2 metri lăţime, 1.18 metri înălţime şi dispune de un ampatament de 2.4 metri.Motor de 1750 cmc
Propulsia va fi asigurată de cunoscutul motor de 1750 cmc, regăsit pe versiunea Quadrifoglio Verde a modelului Giulietta. Unitatea foloseşte un bloc din aluminiu şi o nouă evacuare. Propulsorul este asistat de o transmisie TCT cu dublu ambreiaj, recunoscută pentru masa redusă şi pentru răspunsul său.
Cutia dispune şi de un mod secvenţial de schimbare a rapoartelor, acţionabil cu ajutorul padelelor din spatele volanului.De pe Alfa Romeo 4C nu putea lipsi nici selectorul modului de rulare, botezat DNA, care pune la dispoziţie trei niveluri (Dynamic, Natural şi All Weather), plus încă unul, complet nou, botezat Race. Toate au efecte diferite asupra motorului, transmisiei şi ţinutei de drum.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Uita-te pe mobile.ro: intre 2006 si 2012 sunt ~2300 alfa 159 de vanzare in timp ce pe aceiasi perioada sunt ~27000 BMW seria 3, ~20000 A4 si ~ 21000 MB clasa C.
Fara a intra in detalii,se vede o mare diferenta in materie de vanzari intre Alfa si oricare dintre ceilalti 3.
In materie de design poate Alfa arata cel mai bine dintre toti ceilalti concurenti dar oricare din ei luat separat, vinde de 9-10-11 ori mai bine decat 159.
Poate cifrele astea nu-s cel mai bun reflector al vanzarilor de masini noi dar in nici un caz nu se poate spune ca nu au legatura.
Alfa nu se mai vinde. Lancia nici atat. Sunt masini mult prea nesigure din punct de vedere al investitiei. Pierd foarte mult la revanzare pe langa faptul ca nu se vand usor. Si mai e si problema cu fiabilitatea mai mult sau mai putin la nivel psihic, desi eu consider ca nu e nimic iesit din comun nici inspre bine nici inspre rau.
Oricum consider deciziile in cazul celor 2 branduri destul de bune:
- Alfa ramane cu 2 modele in productie pana mai trece un pic isteria cu criza economica si 4C-ul asta mai nou (model deloc de volum)
- Lancia renunta sa mai existe prin modele proprii ci doar prin modele imprumutate de la Chrysler dar cu sigla de Lancia.
Cand se presupune ca isi v-a reveni economia Alfa numai ce vor incepe sa scoata pe rand cele 13 modele pe care le anuntasera acu ceva vreme.
A3 95% Adult 87% Child 74% pedestrian 86% safety assist
AR 97% Adult 85% Child 63% pedestrian 86% safety assist
Overall score ARG are mai putine puncte decat A3
Sigur ca Renault Koleos e mult mai design si prea la optiuni.
Si pretul este mult mai scump si costisitor totodata.
Nu mai bine-ti papi grisuletul si te duci sa faci nani ?
Alfa Romeo nu este o masina cu care sa faci "business", sa o aduca toti samsarii din Germania, pentru ca o Alfa e o masina de suflet, una pe care nu o cumperi pentru ca are 86% Child safety sau renunti la ea pentru ca Audi are un procent in plus. O cumperi pentru ca-ti place, pur si simplu.
Alfa 4C daca ati citit bine e un coupe sportiv. Chestia asta, ca sa inteleaga si cei care nu inteleg din viata asta deca mess si facebook, nu e pentru carat copchii la scoala sau pentru mutat dormeza bunicii.
=)))))))))))))))))))))))))
Si la misto daca era scris tot nu ar fi iesit asa....ASA CEVA ? :)))