Esential
104 | ani au trecut de cand celebrul Henry Ford a pus bazele companiei americane. |
Tot mai multi producatori auto cauta sa realizeze parteneriate cu alte companii pentru a reusi sa controleze un segment cat mai mare din piata auto.
Judecand putin aceasta chestiune ne vin in minte doua mari exemple, unul pozitiv si unul negative. Parteneriatul Renault-Nissan poate fi trecut ca unul pozitiv, niponii redresandu-se financiar dupa ce au intrat in conjuctie cu francezii.
Exemplul negative vine din partea mult-mediatizatului caz DaimlerChrysler, mariajul dintre Mercedes si Chrysler s-a transformat intr-un dezastru pentru cei din urma si a adus pierderi imense si germanilor.
Vizavi de acesta chestiune, CEO-ul Ford, Alan Mulally, a declarat ca gigantul pe care il conduce nu are nevoie de un parteneriat cu un alt producator. Mulally a mai declarat ca el nu crede in parteneriate, deoarece preocuparile unei companii ar fi afectate de prezenta companiei aliate si a subliniat ca in cinci ani Ford va reveni pe val, fara sa fie nevoie de o alianta strategica. CEO-ul Ford a continuat spunand ca Ford se axeaza pe dezvoltarea brandurilor din portofoliul sau si nu pe mariaje cu alte companii auto.
Comentarii (1)