Esential
500 | de kilograme au luat în greutate, în medie, modelele Lamborghini din 1980 până în prezent. |
500 | de kilograme au luat în greutate, în medie, modelele Lamborghini din 1980 până în prezent. |
Lamborghini continuă seria teaserelor misterioase, începută săptămâna trecută. Constructorul italian a publicat astăzi o nouă imagine a premierei pe care o va expune la Salonul Auto de la Paris. De această dată este vorba despre un detaliu al unei bucăţi de fibră de carbon, atent finisată, care ar putea fi văzuta ca fiind carcasa unui motor central.
Teaser-ul a fost însoţit de o declaraţie oficială a preşedintelului Lamborghini, Stephan Winkelmann, care susţine că, în acest moment, constructorul din Sant'Agata Bolognese reinventează viitorul modelelor sale sportive în jurul a două concepte de bază: design şi performanţă.
"Designul a fost întotdeauna o prioritate, drept pentru care ne vom asigura că fiecare model va fi uşor de recunoscut prin detaliile şi liniile sale tradiţionale".
"În ceea ce priveşte performanţa, priorităţile s-au schimbat de-a lungul timpului. Dacă în urmă cu câţiva ani contau viteza maximă, acceleraţia şi abia apoi manevrabilitatea, astăzi lucrurile stau altfel.
Împreună cu designul, manevrabilitatea şi acceleraţia au devenit domeniile asupra cărora ne concentrăm mai mult, pentru că majoritatea supercarurilor ating deja 300 de km/h, o viteză la care cu greu poţi ajunge chiar şi pe circuit.""Cred că se simte nevoia unei schimbări. Cred că trebuie să vorbim mai mult despre manevrabilitate şi acceleraţie. Cheia obţinerii celor două ingrediente de bază, şi implicit a unei plăceri a condusului, este raportul dintre putere şi masă. Asta nu înseamnă că vom creşte potenţialul motoarelor noastre, ci că vom prefera reducerea masei totale, siliţi printre altele şi de normele de poluare tot mai dure", a continuat Winkelmann.
"În acest moment trebuie să învăţăm cum să reducem greutatea. De la mijlocul anilor '80 şi până în prezent, masa modelelor noastre a crescut în medie cu 500 de kilograme, prin introducerea noilor elemente de siguranţă activă şi pasivă, a elementelor de confort şi a măsurilor de reducere a emisiilor.
Nu putem renunţa la siguranţă şi confort, singura soluţie fiind aceea de reducere a greutăţii prin folosirea unor noi materiale."Pentru a-şi atinge scopul, Winkelmann a recunoscut că este nevoie de folosirea fibrei de carbon, material cu care constructorul din Sant'Agata Bolognese cochetează încă de acum 30 de ani. Fiecare nou model Lamborghini va folosi cea mai buna fibră de carbon pentru a reduce masa totală.
via | automiddleeast
Comentarii (3)