În vizorul recall-ului japonezilor intră 13 modele produse între august 2000 şi decembrie 2011, cele mai importante fiind Corolla (2000-2006) şi Prius (2004-2011). Conform Ministerului Infrastructurii din Japonia, cele mai multe maşini implicate în această operaţiune (2.76 de milioane) au probleme la o garnitură a coloanei de direcţie, care ar putea să se uzeze şi să îngreuneze astfel rotirea volanului.
Un lot suplimentar, de 630.000 de modele hibride, au o problemă la pompa de apă a motorului, aceasta având nevoie de înlocuire. Datele oficiale ale celor de la Toyota arată că multe dintre maşini au ambele probleme. Din totalul modelelor rechemate pentru verificări, 500.000 se află în Europa, 670.000 în SUA şi 1.5 milioane în Japonia. Această ultimă cifră face ca noul recall al niponilor să fie cel mai mare pe care un constructor auto l-a realizat pe piaţa de origine în toată istoria industriei auto mondiale.Defectele semnalate de Toyota nu pot avea consecinţe grave şi nu au fost semnalate de niciun client, rechemarea având la origine o serie de cercetări interne ale inginerilor mărcii japoneze. Clienţii vor fi anunţaţi prin telegrame, iar reparaţiile vor avea loc gratuit şi vor dura maxim o oră.
Costurile totale ale acestei operaţiuni se vor ridica la circa 400 de milioane de euro.via Toyota | Automotive news (înreg) | Just-Auto (înreg)
Jos palaria Toyota.
Ani in urma am descoperit o garnitura de o calitate necorespunzatoare si a fost un recal international la avioane importante.
P.S.: Pt. mister Ramses al II-lea de mai sus... mai taie din km prietene. Si iti explic matematic de ce:
Ai spus ca ai un Avensis din 2003 si ai facut aprox 320.000 km. Asta inseamna ca in ultimii 10 ani ai facut in medie 30.000 km anual. La astia se adauga alti 560.000 km facuti cu Corolla dinainte, pe care dupa calculul de mai sus ai detinut-o aprox 18 ani. Deci 2003-18=1985. Sa ai o Toyota in '85 era lucru mare. Ori le-ai luat pe ambele SH si atunci nu mai este relevant ce ai spus, pentru ca nu ai de unde sa stii ce reparatii au fost facute de cei care le-au avut inaintea ta.
Si oricum o dai, nu o face Toyota masini chiar asa frumoase, sau sigure sau interesante ca europenii. Dar sa te legi ca nu e fiabila e ca si cum i-ai reprosa unui fotomodel ca are pistrui...
Sorry, dar in momentul de fata daca vrei o masina in primul rand fiabila alegi o japoneza. Si daca pui mana pe una facut "la mama ei" pregateste-te sa uiti de service. Motiv pentru care eu il cam cred ce cel de mai sus care zice a avut pe mana Toyota cu peste 500000 de km. Nu am ajuns sa vad o asa Toyota, dar in schimb am vazut Celica si Carina cu 400000 si motoarele nu fusesera desfacute niciodata si mergeau frumos. Mult mai greu sa gasesti un asa Passat de 15-20 de ani.
A chemat VW aceste masini sa le repare pe cheltuiala lor, tinand cont ca au proiectat un motor de rahat? Nu.
Revenind pe subiect, faptul ca Toyota recheama in service pentru niste probleme minore, imi spune ca sunt obsedati de a oferi o masina perfecta din pdv mecanic si electric. Pentru asta tot respectul, numai imaginati-va cati bani cheltuiesc pentru aceste rechemari, pe cand altii se gandesc cati oameni sa mai concedieze sau ce uzine sa mai inchida, ei sunt dispusi sa cheltuiasca pentru o simpla obsesie, e admirabil. Si credeti-ma nici nu suport masinile japoneze sau coreene, sunt mai degraba adeptul esteticului decat functionalitatiii si asta costa, asta este, probabil suntem prea condusi de ceea ce cred altii despre noi, decat de ceea ce avem noi nevoie.
Nu mi se pare o sma asa de mare avaand in vedere profitul lor care sete de ordinul a miliarde
Dicolo de un furtun sau o banaal garnitura, cum zice cineva mai sus, este vorba de 630 de mii de hibride cu pompa de apa ce trebuie inlocuita, intrucat are defecte de fabricatie, in primul rand ca nu e un defect minor, si-n al 2 -lea rand stie cineva cati dintre acei clienti n-au avut probleme si n-au fost schimbate in garantie? Tot respectul pt Toyota, dar ei amesteca niste rechemari pt defecte minore cu unele destul de grave si se trece altfel cu vederea, desigur ca fata de multi altii care nu prea fac rechemari pt aproape nimic, da, jos palaria pt Toyota, dar mai sunt care fac rechemari la modele mai vechi, si Mercedes a facut pt clasa M din "98 de ex, anul trecut daca nu ma insel, Bmw a rechemat vechile seria 5 si 6 pt contacte imperfecte la cablurile de la baterii( fara sa se planga cineva) ,ce vreau sa spun ca se face prea mare tam-tam cu asta, cei de la Toyota parca vor sa para mai catolici decat Papa, adica f bine ca rechemi pt pompa de apa, care nu e minor, dar cand rechemi chiar pt nimic, au de castigat doar ei ca imagine si marketing, e si asta o modalitate de reclama.
In 2002 am fost cu unul din ei intr-o iesire de 3 zile, 2000 km. Pe drum traseul trecea peste niste dealuri enorme, cu autostrada. La baza dealului omul avea 120 km/h. In varf masina abia daca se mai tara cu un 60 km/h. Eram 3 insi cu bagaje foarte usoare. Sa-mi spuna si mie cineva ce "masina" e aia care nu poate sa tina macar un 80 km/h in panta? Dupa ceva timp, cand s-a apropiat de pragul de 120 000 km semnele de reparatii majore au inceput sa apara. A vandut-o fara nici un regret. Omul a apreciat "calitatea", faptul ca n-a bagat nici un ban in ea, samd. dar in discutii niciodata n-a mentionat de fata cu altii ca a vandut masina pentru ca stia ca urma sa cheltuie la greu ca s-o tina pe linia de plutire.
Al doilea prieten, a patit-o mai urat. Am intalnit foarte putini oameni in viata mai pedanti si mai grijulii cu masinile lor decat omul asta. Masina era in service la ceas, antifonata, pregatita de iarna la timp, etc. Ironia soartei a facut ca pe acelasi traseu pe care fusesem in 2002 sa-i crape motorul. Literalemente. Deci daca mie imi spune cineva ca taiota e infailibila, ii zambesc, ii spun ca are dreptate si am schimbat subiectul. Nici unul din cei doi prieteni astazi nu mai are taiota.
In legatura cu recall-ul.
1. Franele si directia la o masina sunt cele mai importante. Daca nu le ai in perfecta stare de functionare si pleci la drum, esti doar un inconstient care isi pune viata lui si a celorlalti in pericol. taiota stie foarte bine ca daca se intampla ceva la directie cu masinile lor, penalitatile din cazul acceleratiei involuntare vor fi fost doar aperitivul de la cina fastuoasa a amenzilor pe care trebuie sa le plateasca. Si cu asta ajung la punctul ...
2. Cand te stii cu musca pe caciula cum poti sa intorci o situatie dezastruoasa in favoarea ta? Raspus: angajezi pe cei mai buni in domeniu. Nu in inginerie ci in ... Public Relations. Drept urmare, au inceput o campanie de "recall-uri preventive" care are dublu efect. Ii scapa de viitoare amenzi sau alte penalizari si mai grave si in acelasi timp castiga in "imagine" in ochii naivilor.
Cand am citit articolul de sus prima data nu era nici un comentariu postat si am vrut scriu vreo doua de dulce. Totusi, am zis sa astept, sa vad din curiozitate cati inca mai cred in faimoasa "corectitudine" japoneza, in "cinstea" si "grija" partidului comunist taiota pentru contribuabilii sai. Daca lumea incepe incet incet sa se dezghete si sa-si dea seama de adevarata miasma a "fiabilitatii" (scuze dar nu pot sa ma abtin) japoneze, totusi exista inca destui naivi care sa muste din nada si sa continue sa sustina o companie anosta, saraca in inovatii si baza aproape in exculsivitate pe copy/paste si spionaj economic.
QED
Uite, eu am o masina care nu e japoneza si vreau sa te intreb un lucru: ti se pare normal si cinstit fata de mine, in calitate de client, sa-mi pice o sonda Lambda la 35000 de km cand tu, mare constructor te bati cu pumnul in piept si o garantezi peste 150 000 de km?? E drept ca in afara de sonda Lambda nu am avut niciun fel de problema cu masina mea. Dar crede-ma, este enervant.
Si in alta ordine de idei la 2 oameni le-am recomandat masini japoneze in detrimentul masinilor nemtesti: la unul Corolla Sedan fabricatie 2006 si la celalalt Mazda 3 Sedan 2007. Probleme? 0 (zero!), doar cateva becuri arse. Masinile au depasit 100 000 de km. Concluziile le trage fiecare cum vrea. Parerea mea este ca masinile astea sunt fiabile oricum o dai. In primul rand fiabile. Restul... mai "discutam discutii" :))
Astfel de exemple c-au depasit lejer 100 de mii fara probleme se gasesc si la Logan, nu stiu ce-i asa iesit din comun, iar prietenii tai care si-au luat masini dupa recomandarile tale...ce sa spun, inseamna ca stiau f mult ce-si doreau de si-au luat masini dupa recomandarea altuia, mai ales Corolla 2006, superba, iesea mult mai ieftin cu-o Dacie, senzatiile sunt cam aceleasi, sa stii. Sunt fiabile oricum o dai, ideea era ca nu toata lumea cade pe spate cand Toyota recheama milioane de masini pt nimic "uite domnule pt acest lucru nesemnificativ au rechemat atatea, extraordinar", invata lumea cu aceste lucruri an de an si incep sa exagereze, atata tot.
Unul asteapta sa se prinda omul si sa-l ceara inapoi.
Altul il bate pe umar si da portofelul inapoi.
O mica diferenta.
Cazul taiota poate fi prezentat si astfel. Subtilizez un portofel pentru ca nu pot sa ma abtin sa fur, dar pentru ca politia m-a mai prins cu mana in buzunarul altuia, ma duc si-l restitui. Cu ocazia asta par si baiat de treaba.
Dane, pai la cum pui problema iti recomand sa-ti vinzi BMW-ul si sa iti cumperi Logan ca si ala e fiabil si mai ieftin de intretinut. Mereu alternative pentru orice masina din lumea asta vor fi, fie ca e vorba de o masina de 6000 de euro, fie ca e de 300000 de euro. Nu asta e ideea acestui topic. Oricum o dai, per total masinile japoneze sunt mai fiabile decat oricare altele fie ca e vorba de ce spun proprietarii, fie de ce spun statisticile de fiabilitate. E drept ca intr-un Yaris sauAvensis nu te simti la fel de bine precum intr-un Passat sau un Mondeo respectiv ca intr-un Polo sau Fiesta. Insa repet, asta e alta discutie.
Tu ai incredere ca dupa 10 ani si peste 200-250 000 de km o masina nemteasca ar merge la fel de bine ca o japoneza? Din cazurile pe care le-am vazut eu ma cam indoiesc.
Si sa nu-mi zici ca Loganul merge, ca daca te vei uita peste 10 ani pe sub un Logan te vei infiora, are legatura cu pretul low cost.
Dar am mai zis, chiar si asa imi place masina mea. :)
@Laucalin
Un posesor de Corola din 2006 te poate intreba ce-i aia sonda pt ca nu stie ce este, dar cu siguranta nu stie nici ce inseamna o masina adevarata, deci lasa-l sa intrebe in continuare, n-ai pierdut mare lucru, dimpotriva.
2. Mi se pare foarte ciudat ca la 35 000 km masina sa nu mai fie in garantie si sa nu-ti schimbe o piesa defecta.
Dar haideti totusi sa nu mai dramatizam, pana la urma s-a dovedit si se dovedeste in continuare a fi o masina buna. Si pe principiul "se poate si mai rau", am inchis ochii, am schimbat mizeria aia de sonda si zambesc in continuare cand o conduc. V-am spus, sunt alte lucruri care au compensat si compenseaza in continuare :)
Dar trebuie precizat un lucru important: sistemul de injectie al unuiDCI de pe Logan este diferit fata de cel de pe un Clio, chiar daca seamana foarte mult si au acelasi producator. Tot din rationament de costuri. Ma repet inca o data, desi poate ca nu e cazul aici: nu mai comparati o masina low cost cu una de volum. Desi seamana, detaliile fac diferenta. Si uneori o fac ca lumea.
Mai simplu nici ca se poate.
VW si-a permis sa ofere o garantie mai mica pentru ca stie foarte bine cum si cat tin componentele in ziua de azi. Astia nu-si risca business-ul pentru a lua ochii lui tzatza Floarea si Gica Pamatuf cu cifre care se pot intoarce impotriva lor. Oricum, odata cu maturizarea liniilor de productie din Mexic si SUA au revenit la calitatea care i-a consacrat si au reusit admirabil sa recastige increderea publicului.