La adăpostul unui avantaj de 35 de minute, qatarianul a avut de îndeplinit o simplă formalitate în ultima probă specială, care a fost scurtată la numai 34 de kilometri din cauza ploilor torenţiale. Pilotul celor de la MINI a fost lider în clasamentul general pe tot parcursul competiţiei, cu excepţia primei probe speciale, la capătul căreia a pierdut primul loc după ce a fost penalizat.
Toyota a reprezentat o ameninţare reală la adresa lui Al-Attiyah pentru mai mult de două treimi din competiţie, însă şansele la victorie ale lui Giniel di Villiers au fost spulberate în a noua probă specială, când sud-africanul s-a rătăcit pe traseu. Acesta s-a mulţumit cu locul doi la general în faţa lui Krzysztof Holowczyc, Erik van Loon şi Vladimir Vasilyev. Astfel, pe lângă faptul că a obţinut a patra victorie consecutivă în Raliul Dakar, Mini a ocupat patru dintre primele cinci poziţii, în timp ce următoarele două locuri au revenit piloţilor Christian Lavieille şi Bernhard Ten Brinke de la Toyota.
Dezamăgirea Peugeot
Revenirea celor de la Peugeot în Raliul Dakar nu a decurs conform aşteptărilor. Cea mai bună performanţă a fost obţinută de legenda Stephane Peterhansel, care după 11 titluri la Dakar a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul 11 în clasamentul general.
Proaspăt convertit de la clasa moto, Cyril Despres a ocupat doar locul 34 la general, în timp ce Carlos Sainz a abandonat în a cincea probă specială din cauza unui accident.
Well done. We did it @cyrildespres (P31 overall) & @s_peterhansel (P11 overall). What an adventure for our 1st @dakar. See you in 2016
— Peugeot Sport (@peugeotsport) January 17, 2015
Notă: Despres ocupă locul 34 în clasamentul general, nu locul 31 aşa cum a anunţat Peugeot pe Twitter.
Un Duster cu performanţe bune
La fel ca în ultimii doi ani, la Raliul Dakar au participat două exemplare Renault Duster, introduse în competiţie de filiala argentiniană a constructorului francez.
Emiliano Spataro a impresionat din nou prin consecvenţa rezultatelor şi părea aproape de îndeplinirea obiectivului de a termina în primii 10, însă o defecţiune la suspensia hidraulică în a şaptea probă specială l-a determinat să piardă mult timp. Ulterior, el a terminat pe locul trei ultimele două probe speciale şi a ocupat poziţia 21 în clasamentul general.
Coechipierul său Jose Garcia a abandonat în a şasea probă specială după ce copilotul său a resimţit dureri la coloana vertebrală şi a fost transportat la spital din precauţie.
Gyenes, un nou trofeu la clasa Maraton
La categoria moto, românul Mani Gyenes a triumfat încă o dată la clasa Maraton din cadrul categoriei moto, la fel ca în 2011.
Cu ajutorul unui KTM 450, Gyenes a impresionat încă o dată prin rezultatele bune fără să schimbe motorul pe tot parcursul competiţiei şi a reuşit să urce pe prima poziţie a clasei Maraton la finalul celei de-a 10-a probe speciale, pentru ca în final să câştige în faţa suedezului Thomas Berglund cu un avans de peste 14 minute.
Raliul Dakar 2015 - Clasament Ziua 13:
Loc | Pilot | Echipa | Masina | Diferenta |
---|---|---|---|---|
1 | Robby Gordon | Speed Energy Racing | HST/Chevrolet | 13m16.s |
2 | Leeroy Poulter | Toyota Imperial Team South Africa | Toyota | 25.s |
3 | Emiliano Spataro | Renault Duster Team | Renault | 29.s |
4 | Orlando Terranova | Monster Energy Rally Raid Team | Mini/BMW | 31.s |
5 | Giniel de Villiers | Toyota Imperial Team South Africa | Toyota | 34.s |
6 | Nasser Al-Attiyah | Qatar Rally Team | Mini/BMW | 39.s |
7 | Bernhard Ten Brinke | Overdrive Toyota | Toyota | 48.s |
8 | Krzysztof Holowczyc | Monster Energy Rally Raid Team | Mini/BMW | 49.s |
9 | Erik van Loon | Xdakar | Mini/BMW | 57.s |
10 | Vladimir Vasilyev | Vasilyev Racing Team | Mini/BMW | 1m01.s |
Raliul Dakar 2015 - Clasament general:
Loc | Pilot | Echipa | Masina | Diferenta |
---|---|---|---|---|
1 | Nasser Al-Attiyah | Qatar Rally Team | Mini/BMW | - |
2 | Giniel de Villiers | Toyota Imperial Team South Africa | Toyota | 35m34.s |
3 | Krzysztof Holowczyc | Monster Energy Rally Raid Team | Mini/BMW | 1h32m01.s |
4 | Erik van Loon | Xdakar | Mini/BMW | 3h01m52.s |
5 | Vladimir Vasilyev | Vasilyev Racing Team | Mini/BMW | 3h12m41.s |
6 | Christian Lavieille | Overdrive Toyota | Toyota | 3h15m58.s |
7 | Bernhard Ten Brinke | Overdrive Toyota | Toyota | 3h42m02.s |
8 | Carlos Sousa | Mitsubishi Petrobras | Mitsubishi | 3h44m59.s |
9 | Aidyn Rakhimbayev | Mini/BMW | 4h08m44.s | |
10 | Ronan Chabot | Toys Motors - SMG | SMG/GM | 4h42m36.s |
Automarket îţi va prezenta luni, 19 ianuarie, un articol cu cele mai spectaculoase fotografii de la Raliul Dakar 2015.
Povestea Raliului Dakar 2015:
▶ Ziua 12: Terranova, cel mai rapid. Gyenes, la un pas de victorie la clasa Maraton
▶ Ziua 11: Al-Attiyah rămâne lider, Gyenes îşi consolidează prima poziţie la clasa Maraton
▶ Ziua 10: Al-Attiyah câştigă proba, Gyenes revine pe primul loc la clasa Maraton
▶ Ziua 9: Roma câştigă proba, Al-Attiyah îşi consolidează poziţia de lider
▶ Ziua 8: Prima victorie de etapă pentru Toyota, Al-Attiyah rămâne lider
▶ Ziua 7: Terranova câştigă proba, Renault Duster pierde teren
▶ Ziua 6: Al-Attiyah câştigă proba şi rămâne lider. Un Duster a abandonat
▶ Ziua 5: Vasilyev câştigă proba, Al-Attiyah rămâne lider, Sainz a abandonat
▶ Ziua 4: Al-Attiyah îşi consolidează prima poziţie, Toyota se grupează în spatele său
▶ Ziua 3: Terranova, cel mai rapid pentru Mini. Un motociclist polonez a murit
▶ Ziua 2: Al-Attiyah revine pe primul loc, probleme pentru Peugeot
Sau cumva nu ni se pare “cine ştie ce”? A, da, uitasem: arta pilotajului (indiferent că prestat pe două sau pe patru roţi) nu mai prezintă niciun secret pentru posesorul-standard de permis de pe plaiurile motoritice, alias spaima şoselelor.
În schimb, la un eventual articol despre interminabila emulaţie “calitativă” ghermanii vs. japii vs. yankeii vs. ghermanii, ar fi curs balele (pardon, opiniile) râuri-râuri. Că aşa ne şade bine pe Automaidan.
A fost poate un exercitiu de "maturitate" pentru cei de la Toyota care sunt cu 3 masini in top 10.
Ma bucur foarte mult pentru cei de la Renault care au obtinut un rezultat fantastic astazi.
De asemenea e de apreciat si rezultatul lui Mitsubish si ca Sousa a fost constant in clasament dupa mai toate probele speciale. Asta arata ca masina a mers bine tot timpul si echipa a lucrat perfect. Nu s-a spus mare lucru de ei, au venit, si-au facut treaba cum au putut si au ajuns cu o masina pe locul 8.Respect!
Cat despre Peugeot... sper sa nu se retraga laanul pentru ca inseamna ca anul acesta au venit degeaba.
Pana la urma Dakarul din acest an ne-a aratat ca BMW/Mini au adversari tot mai puternici si cu siguranta Toyota, Renault si de ce nu Mitsubishi pot fi o reala amenintare. Daca ar fi sa rezum in cateva cuvinte editia din acest an ar fi "exercitiu de maturitate pentru cei "mici" care cu siguranta pana la anul vor creste mult.
Cu pregătirea si bugetul necesar este pilot de top 10
A terminat pe locul 21 după 2 ani de absenta si un singur atrenament de pregătire!!!
Numai ca nimeni nu se înghesuie in aceasta țara ca sa-l susțină ... De ce sa o facă ... ? K doar doar nu-i fotbalist ... Acestui popor le trebuie fotbal, mici si bere ... K avem un pilot de clasa internaționala care cine știe ... Cu pregătirea necesară ar putea fi podiumul Dakar ... Se pare ca nu contează ...
Contează ca Steaua si Dinamo sa aibă destula semințe de împărțit la poporul de subcultura ...
Dacă așa ne tratam oamenii sportivi atunci meritam sa ne dam o palma singuri ...
Macara de am avea performață la fotbal, dar nici măcar ... Așa ca ... Nu înțeleg ... Asta e
Bravo Mani!
Te așteptam aksa!
We'll Gonna Popp a Champagne!
ce spui tu este cumva adevarat (cam asa erau regulile acum vreo 15 ani) dar nu stiu daca asta ar fi solutia, cred am trecut de epoca de pionerat Paris-Pekin (si sa faci 2 curse separate, nu cred ca se vor strange concurenti)
Pentru mine Dakar devine un concurs greu de urmarit, datorita fusului orar, saptamana trecuta am fost in Franta s-a cam pierdut si acolo interesul de acum vreo 10ani (o fi si din cauza evenimentelor nefericite de acolo, nu mai sunt piloti francezi care sa se bata la titlu)