Al-Attiyah a obţinut victoria în Raliul Dakar. Many Gyenes a câştigat la clasa Maraton a categoriei moto

de Daniel Popescu
Sambata, 17.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nasser al-Attiyah a triumfat din nou în Raliul Dakar, în timp ce românul Mani Gyenes a câştigat încă o dată la clasa Maraton a categoriei moto, rezervată celor care nu schimbă deloc motorul pe parcursul competiţiei.

Sunt încântat că am câştigat Dakar! Este fantastic pentru că am dominat competiţia de la început şi am fost capabili să o controlăm.

Nasser Al-Attiyah
Pilot Mini
Nasser Al-Attiyah a obţinut sâmbătă a doua victorie din carieră în Raliul Dakar după cea din 2011, la capătul unei ediţii pe care a dominat-o aproape integral.

La adăpostul unui avantaj de 35 de minute, qatarianul a avut de îndeplinit o simplă formalitate în ultima probă specială, care a fost scurtată la numai 34 de kilometri din cauza ploilor torenţiale. Pilotul celor de la MINI a fost lider în clasamentul general pe tot parcursul competiţiei, cu excepţia primei probe speciale, la capătul căreia a pierdut primul loc după ce a fost penalizat.

Toyota a reprezentat o ameninţare reală la adresa lui Al-Attiyah pentru mai mult de două treimi din competiţie, însă şansele la victorie ale lui Giniel di Villiers au fost spulberate în a noua probă specială, când sud-africanul s-a rătăcit pe traseu. Acesta s-a mulţumit cu locul doi la general în faţa lui Krzysztof Holowczyc, Erik van Loon şi Vladimir Vasilyev. Astfel, pe lângă faptul că a obţinut a patra victorie consecutivă în Raliul Dakar, Mini a ocupat patru dintre primele cinci poziţii, în timp ce următoarele două locuri au revenit piloţilor Christian Lavieille şi Bernhard Ten Brinke de la Toyota.

Dezamăgirea Peugeot

Revenirea celor de la Peugeot în Raliul Dakar nu a decurs conform aşteptărilor. Cea mai bună performanţă a fost obţinută de legenda Stephane Peterhansel, care după 11 titluri la Dakar a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul 11 în clasamentul general.

Proaspăt convertit de la clasa moto, Cyril Despres a ocupat doar locul 34 la general, în timp ce Carlos Sainz a abandonat în a cincea probă specială din cauza unui accident.

Notă: Despres ocupă locul 34 în clasamentul general, nu locul 31 aşa cum a anunţat Peugeot pe Twitter.

Un Duster cu performanţe bune

La fel ca în ultimii doi ani, la Raliul Dakar au participat două exemplare Renault Duster, introduse în competiţie de filiala argentiniană a constructorului francez.

Emiliano Spataro a impresionat din nou prin consecvenţa rezultatelor şi părea aproape de îndeplinirea obiectivului de a termina în primii 10, însă o defecţiune la suspensia hidraulică în a şaptea probă specială l-a determinat să piardă mult timp.

Ulterior, el a terminat pe locul trei ultimele două probe speciale şi a ocupat poziţia 21 în clasamentul general.

Coechipierul său Jose Garcia a abandonat în a şasea probă specială după ce copilotul său a resimţit dureri la coloana vertebrală şi a fost transportat la spital din precauţie.

Gyenes, un nou trofeu la clasa Maraton

La categoria moto, românul Mani Gyenes a triumfat încă o dată la clasa Maraton din cadrul categoriei moto, la fel ca în 2011.

Cu ajutorul unui KTM 450, Gyenes a impresionat încă o dată prin rezultatele bune fără să schimbe motorul pe tot parcursul competiţiei şi a reuşit să urce pe prima poziţie a clasei Maraton la finalul celei de-a 10-a probe speciale, pentru ca în final să câştige în faţa suedezului Thomas Berglund cu un avans de peste 14 minute.

Raliul Dakar 2015 - Clasament Ziua 13:

Loc Pilot Echipa Masina Diferenta
1 Robby Gordon Speed Energy Racing HST/Chevrolet 13m16.s
2 Leeroy Poulter Toyota Imperial Team South Africa Toyota 25.s
3 Emiliano Spataro Renault Duster Team Renault 29.s
4 Orlando Terranova Monster Energy Rally Raid Team Mini/BMW 31.s
5 Giniel de Villiers Toyota Imperial Team South Africa Toyota 34.s
6 Nasser Al-Attiyah Qatar Rally Team Mini/BMW 39.s
7 Bernhard Ten Brinke Overdrive Toyota Toyota 48.s
8 Krzysztof Holowczyc Monster Energy Rally Raid Team Mini/BMW 49.s
9 Erik van Loon Xdakar Mini/BMW 57.s
10 Vladimir Vasilyev Vasilyev Racing Team Mini/BMW 1m01.s

Raliul Dakar 2015 - Clasament general:

Loc Pilot Echipa Masina Diferenta
1 Nasser Al-Attiyah Qatar Rally Team Mini/BMW -
2 Giniel de Villiers Toyota Imperial Team South Africa Toyota 35m34.s
3 Krzysztof Holowczyc Monster Energy Rally Raid Team Mini/BMW 1h32m01.s
4 Erik van Loon Xdakar Mini/BMW 3h01m52.s
5 Vladimir Vasilyev Vasilyev Racing Team Mini/BMW 3h12m41.s
6 Christian Lavieille Overdrive Toyota Toyota 3h15m58.s
7 Bernhard Ten Brinke Overdrive Toyota Toyota 3h42m02.s
8 Carlos Sousa Mitsubishi Petrobras Mitsubishi 3h44m59.s
9 Aidyn Rakhimbayev Mini/BMW 4h08m44.s
10 Ronan Chabot Toys Motors - SMG SMG/GM 4h42m36.s

Automarket îţi va prezenta luni, 19 ianuarie, un articol cu cele mai spectaculoase fotografii de la Raliul Dakar 2015.

Povestea Raliului Dakar 2015:

▶ Ziua 12: Terranova, cel mai rapid. Gyenes, la un pas de victorie la clasa Maraton

▶ Ziua 11: Al-Attiyah rămâne lider, Gyenes îşi consolidează prima poziţie la clasa Maraton

▶ Ziua 10: Al-Attiyah câştigă proba, Gyenes revine pe primul loc la clasa Maraton

▶ Ziua 9: Roma câştigă proba, Al-Attiyah îşi consolidează poziţia de lider

▶ Ziua 8: Prima victorie de etapă pentru Toyota, Al-Attiyah rămâne lider

▶ Ziua 7: Terranova câştigă proba, Renault Duster pierde teren

▶ Ziua 6: Al-Attiyah câştigă proba şi rămâne lider.

Un Duster a abandonat

▶ Ziua 5: Vasilyev câştigă proba, Al-Attiyah rămâne lider, Sainz a abandonat 

▶ Ziua 4: Al-Attiyah îşi consolidează prima poziţie, Toyota se grupează în spatele său

▶ Ziua 3: Terranova, cel mai rapid pentru Mini. Un motociclist polonez a murit

▶ Ziua 2: Al-Attiyah revine pe primul loc, probleme pentru Peugeot

▶ Ziua 1: Mini este în frunte, Peugeot a început precaut

▶ Avancronica Raliului Dakar 2015 

Comentarii (6)

  • inexorabil
    Unul de-al nostru (român) face performanţă (faptul în sine că participă şi români la “Dakar” înseamnă o performanţă!), dar nu prea ne înghesuim să-l elogiem…Oare de ce? Tocmai fiindcă este…român, românofobia fiind astăzi la mare preţ printre români! Am scris “de-al nostru”? Scuze, am crezut că încă verificăm trăsăturile care, de obicei, definesc o naţiune…

    Sau cumva nu ni se pare “cine ştie ce”? A, da, uitasem: arta pilotajului (indiferent că prestat pe două sau pe patru roţi) nu mai prezintă niciun secret pentru posesorul-standard de permis de pe plaiurile motoritice, alias spaima şoselelor.

    În schimb, la un eventual articol despre interminabila emulaţie “calitativă” ghermanii vs. japii vs. yankeii vs. ghermanii, ar fi curs balele (pardon, opiniile) râuri-râuri. Că aşa ne şade bine pe Automaidan.
    18 1
  • LauCalin
    Sa spun sincer ma asteptam la mai mult de la Toyota. Dar la un raliu ca Dakarul evident ca un loc 2 nu este deloc de neglijat.
    A fost poate un exercitiu de "maturitate" pentru cei de la Toyota care sunt cu 3 masini in top 10.
    Ma bucur foarte mult pentru cei de la Renault care au obtinut un rezultat fantastic astazi.
    De asemenea e de apreciat si rezultatul lui Mitsubish si ca Sousa a fost constant in clasament dupa mai toate probele speciale. Asta arata ca masina a mers bine tot timpul si echipa a lucrat perfect. Nu s-a spus mare lucru de ei, au venit, si-au facut treaba cum au putut si au ajuns cu o masina pe locul 8.Respect!
    Cat despre Peugeot... sper sa nu se retraga laanul pentru ca inseamna ca anul acesta au venit degeaba.
    Pana la urma Dakarul din acest an ne-a aratat ca BMW/Mini au adversari tot mai puternici si cu siguranta Toyota, Renault si de ce nu Mitsubishi pot fi o reala amenintare. Daca ar fi sa rezum in cateva cuvinte editia din acest an ar fi "exercitiu de maturitate pentru cei "mici" care cu siguranta pana la anul vor creste mult.
    14 0
  • Mani a făcut eforturi foarte mari ca sa ajungă la aceasta ediție a raliului Dakar
    Cu pregătirea si bugetul necesar este pilot de top 10
    A terminat pe locul 21 după 2 ani de absenta si un singur atrenament de pregătire!!!
    Numai ca nimeni nu se înghesuie in aceasta țara ca sa-l susțină ... De ce sa o facă ... ? K doar doar nu-i fotbalist ... Acestui popor le trebuie fotbal, mici si bere ... K avem un pilot de clasa internaționala care cine știe ... Cu pregătirea necesară ar putea fi podiumul Dakar ... Se pare ca nu contează ...
    Contează ca Steaua si Dinamo sa aibă destula semințe de împărțit la poporul de subcultura ...
    Dacă așa ne tratam oamenii sportivi atunci meritam sa ne dam o palma singuri ...
    Macara de am avea performață la fotbal, dar nici măcar ... Așa ca ... Nu înțeleg ... Asta e
    17 0
  • A ... am si uitat
    Bravo Mani!
    Te așteptam aksa!
    We'll Gonna Popp a Champagne!
    13 0
  • ,,Gyenes'' Book! Bravo Emanuel, roman, ungur, indiferent de esti!Respect! Personal , aceasta categorie, Maraton, o consider adevaratul raliu. Nu ifosele unor mari campioni cu 200 de oameni instaff, 5 motociclete deja pregatite in tabarasi alte asemenea tanjamente. Da-ti-le tuturor aceleasi obligatii ca la ,,Maraton,, si nu vom prea auzi de Al Attiyah samd.
    13 0
  • @LUCCI
    ce spui tu este cumva adevarat (cam asa erau regulile acum vreo 15 ani) dar nu stiu daca asta ar fi solutia, cred am trecut de epoca de pionerat Paris-Pekin (si sa faci 2 curse separate, nu cred ca se vor strange concurenti)
    Pentru mine Dakar devine un concurs greu de urmarit, datorita fusului orar, saptamana trecuta am fost in Franta s-a cam pierdut si acolo interesul de acum vreo 10ani (o fi si din cauza evenimentelor nefericite de acolo, nu mai sunt piloti francezi care sa se bata la titlu)
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru