Saga airbag-urilor Takata continuă. Povestea "airbag-urilor ucigașe", cum au fost ele numite de presa de peste Ocean, ajunge la a 17-a victimă la nivel mondial și a 12-a din SUA. Cauza este aceeași: gazul pe care l-a folosit Takata între 2002 și 2014 la umflarea airbag-ului - nitrat de amoniu - poate genera o explozie cu o putere mai mare decât cea necesară, iar piesele din metal care fac parte din ansamblul modulului airbag pot să sară în fața șoferului sau a pasagerului sub formă de schije metalice.
În cel mai recent caz de acest tip, un bărbat din Florida a decedat în propria mașină, deși aceasta era staționată cu motorul pornit. Oficial, cauzele exacte ale exploziei airbag-urilor sunt încă analizate, însă este cert că acesta a explodat cu schije metalice care au cauzat răni fatale. Incidentul a avut loc în luna iunie 2016.
Scandalul airbag-urilor Takata a început în 2013, companiile auto care au apelat la furnizorul japonez fiind nevoite să recheme în service aproape 100 de milioane de mașini din toată lumea pentru modificări preventive la modulul de airbag.
De altfel, Takata și-a și declarat falimentul în cursul acestui an în urma presiunilor financiare majore venite din partea producătorilor auto.via Chicago Tribune / AP
desi eu nu port centura, ar trebui sa fiu in siguranta..