Fiat Chrysler Automobiles a marcat o premieră mondială cu ajutorul Google, după ce oferă primul tur virtual al unei fabrici auto disponibil vreodată pe internet. Uzina Melfi din Italia, mondernizată recent în urma unei investiţii majore, construieşte modelele Fiat 500X şi Jeep Renegade, şi poate fi vizitată virtual folosind portalul dedicat, fcamelfiplant.fiat.it. Alţi constructori de automobile oferă şi ei tururi virtuale ale anumitor obiective turistice, cum sunt muzeele, printre care se numără Skoda, Mercedes-Benz, Lamborghini şi Honda, dar niciunul nu a oferit o vizită directă, pas cu pas, într-o fabrică a sa. Fabrica de 1.9 milioane de metri pătraţia a fost construită între 1991 şi 1993 în apropierea oraşului San Nicola, la 18 kilometri de Melfi. Uzina exportă în peste 100 de pieţe şi este, din 18 iunie 2009, prima fabrică din Italia care a obţinut nivelul de certificare Silver al WCM (World Class Manufacturing), o organizaţie internaţională de metodologie a organizaţiei ciclului de producţie.
Realizarea acestei experienţe virtuale inedite a necesitat trei zile de fotografii, totalizând 3.924 de cadre şi 327 panorame.
Fiecare panoramă în parte este obţinută din 12 fotografii de înaltă rezoluţie, suprapuse perfect pentru a a cuprinde o privire de la stânga la dreapta mergând pe culoarul dedicat vizitatorilor în uzina Melfi a Fiat Chrysler Automobiles. Vizitatorii au posibilitatea să se ”mişte” prin fabrică şi să viziteze diferitele faze ale producţiei, de la ştanţare şi fabricarea caroseriei, până la vopsire, asamblarea finală şi ultimele teste înainte de a aprobarea finală a vehiculului.
Comentarii (1)