Ai folosit vreodată piese contrafăcute pe mașina ta? Hyundai îți explică ce ți s-ar fi putut întâmpla în caz de accident

de Mircea Meşter
Joi, 11.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Hyundai a demarat în SUA o campanie care își propune să informeze clienții în privința riscului pe care îl presupune utilizarea pieselor aftermarket de origine dubioasă. "Oamenii aleg satisfacția pe termen scurt a costurilor reduse, dar riscurile pe termen lung sunt majore".

Problema pieselor și subansamblelor contrafăcute nu este una est-europeană și nici măcar una europeană. Mărcile americane se lovesc des de piese de schimb produse fraudulos și montate apoi la ateliere specializate independente pe mașini în condiții îndoielnice. Iar dacă de multe ori aceste piese își trăiesc viața trecute cu vederea și apoi schimbate, există ocazii în care alegerea unei astfel de soluții în favoarea uneia originale te poate costa viața.

Acesta este și mesajul pe care Hyundai îl aruncă pe piața din Statele Unite printr-o campanie de educare a clienților care are la bază un mesaj clar: riscurile utilizării pieselor contrafăcute sau reciclate sunt majore și pot duce la accidente care te pot costa viața. Și pentru că o serie seacă de cuvinte și sfaturi nu are efect, Hyundai plusează cu o colecție de fotografii și de imagini video care își propun să ne arate exact diferența dintre un airbag original și unul de origine necunoscută.

Diferențele dintre un airbag contrafăcut și unul original îți pot salva viața în caz de accident.

"Piesele contrafăcute pentru modelele Hyundai sunt o problemă care pe parcursul ultimilor 30 de ani a crescut în intensitate.

Clienții acceptă satisfacția pe termen scurt a reparației la un cost redus, uneori fără să știe că aceste costuri mici sunt realizate prin înlocuirea pieselor originale cu unele contrafăcute. Economiile pe termen scurt pot avea implicații adverse pe termen lung pentru mașină și pentru pasageri, iar asta duce de fapt la costuri ulterioare mult mai mari. Cu cât oamenii înțeleg mai mult pericolul utilizării pieselor care nu sunt de origine controlată, cu atât scad șansele ca aceștia să sufere consecințe majore. Siguranța și încrederea sunt caracteristici de bază ale brandului nostru și de aceea lansăm această campanie", spune Frank Ferrara, vicepreședinte executiv al Hyundai Motor America.

Campania poate fi analizată în detaliu pe site-ul oficial al celor de la Hyundai SUA.

Comentarii (8)

  • Da, am folosit piese contrafacute. Am comandat un filtru de benzina MAN (printre altele), iar dupa ce l-am pus sus, masina dadea in nas, murea motorul in intersectii sau in depasiri si acceleram pana la 100 in vreo 25 de secunde de zgaltaieli si trepidatii. Stiind ca e filtru nou, am inceput sa diagnostichez alte posibile surse, nimic nu indica vreo problema. In cele din urma am pus filtrul meu vechi, original, vechi de 20 de ani (avea data pe el) si masina mergea perfect. L-am tinut vreo 2 saptamani, timp in care am comandat un filtru nou, de la dealer. Asa ca, atentie mare ce si de unde comandati si daca masina are un comportament negativ, la scurt timp dupa schimbarea unor piese, acolo trebuie facute intai verificari. Asta-i motivul pentru care pastrez piesele vechi cateva saptamani.
    11 2
  • nu exista airbaguri after market,nu stiu ce campanie face Hyundai.iar cele din dezmembrari sunt piese originale
    7 2
  • @mowgli: Ar fi bine sa ne spui si de unde ai comandat, ca sa nu repetam si noi aceeasi greseala :)
    7 1
  • Din pacate romanii sunt mari amatori de chinezisme chiar si cei cu masini din gama premium. Inteleg ca pretul mic este hotarator, dar daca ai rabdare si compari durata de viata dintre o piesa de origine si una de pe piata care este mult mai ieftina , chiar si de 2-3 ori vei ajunge la concluzia ca pur si simplu te costa la fel. Nu mai zic de riscul de a nu se potrivi piesa , de timpul pierdut aiurea in service si de multe alte probleme care pot aparea si la alte piese care vin in contact.
    Decizia va apartine.....:)
    5 2
  • Asta e mirajul pietei...romanu' vede ca arata la fel (aceeasi culoare, aceeasi forma), zice ca se si comporta la fel. Putini stiu ca totul pe lumea asta tine de...chimie ! Produsul ala are niste proprietati, un continut anume de elemente chimice intr-o anumita compozitie, care o data modificat, schimba proprietatile! Iar produsul final cumparat nu mai are aceeasi rezistenta, duritate, conductibilitate, izolatie, raspuns la la diverse forte ce se exercita asupra lui etc.
    Eu inteleg ca nu sunt bani...dar cand stii ca ceva ce inlocuiesti e esential pentru masina ta, pentru casa ta, pentru familia ta, pentru SANATATEA ta, nu face rabat de la calitatate si implicit, pret ! Parerea mea...
    5 2
  • Foarte de acord, ar totusi sa nu mergem in cealalta extrema si sa cumparam si capacele de la roti tot pe original de la reprezentanta. Sunt absolut convins ca in spatele acestei campanii si a altor producatori sunt mai multe interese financiare decat siguranta clientului. Pana la urma nici producatorul nu-si produce toate piesele in house.
    10 0
  • @Iuliohir, asta pana cand aflii ca iti trebuie telescoape pe fata si te costa 2000$ bucata. :)
    3 0
  • Sunt sigur ca asa a zis si toyota, si apoi scandalul cu kakata.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru