Germania a anunțat în această săptămână planurile finale pentru introducerea unei taxe de autostradă pentru șoferii străini care tranzitează țara, la capătul unor negocieri dure cu Comisia Europeană.
Astfel, șoferii mașinilor înregistrate în afara Germaniei vor achita o taxă de autostradă de cel mult 130 de euro pe an, care va fi stabilită în funcție de gradul de poluare al vehiculului. Pentru moment, Ministerul Transporturilor din Germania nu a oferit alte detalii cu privire la valoarea taxei sau dacă proprietarii de mașini electrice vor fi scutiți de la plata acesteia.
Întrucât o astfel de taxă aplicată exclusiv străinilor ar fi discriminatorie, aceasta va fi solicitată inclusiv germanilor, însă în cazul acestora va fi dedusa din impozitul anual pe mașini. Această soluție a fost calea de mijloc găsită de Germania și Comisia Europeană pentru ca cea mai mare economie a Uniunii Europene să poată taxa mașinile străine."Pentru șoferii locali nu va fi niciun cost suplimentar. Oricine are o mașină prietenoasă cu mediul va plăti ceva mai puțin", a explicat Alexander Dobrindt, ministrul Transporturilor din Germania.
Taxa va fi aplicată după alegerile federale, care vor avea loc în 24 septembrie.
Via Reuters
si cata marsavie ca acea Comisie Europeana le-a tinut partea !!!
CE se va intampla cand toate tarile vor face acelasi lucru ????
Vom ajunge sa platim de tampiti tot felul de taxe si sa nu se mai circule cu masinile in Europa lu germanu Uber Alles !
LACOMI DOMNULE ! NU II MAI SATURA NIMENI !
Taxa va fi de doar câțiva euro pentru o perioadă minimă de 10 zile, hai să-ți spun eu unde mârlănie, în Elveția, unde pentru o simplă trecere trebuie să plătești vigneta pentru un an de zile, adică 40 euro. Germania era singura care nu percepea taxe de autostradă, iar câțiva euro pentru tranzit la o mașină nu reprezintă mai nimic, raportat la costurile întreținerii unei rețele de peste 12.000 km autostradă, care se ridică la câteva sute de milioane pe an.
Germania are cel mai mare PIB datorita populatiei. PIB-ul/locuitor e mai mic decat in destule state de pe continent insa.
Noi, românii, nici nu ar trebui să vorbim.
Ne-am bătut joc de țară și de noi. Lucru ce a devenit sport național, acu' că fotbalul a decâzut și el până la nivel de campionat școlar.
Costul total platit pentru autostrazi dus-intors a fost de aprox 90 euro din care aprox 70 au fost platit in Grecia. Am condus un Fiat Panda deci nu masina de mare gabarit. Si alti cer mult pentru autostrazile lor.....