Drivetest Volkswagen T5 Multivan (2009-2016)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 140CP 4x4 Man6 CL KR Comfortline
Vineri, 01.08.2014
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Am asociat întotdeauna confortul unei maşini de familie cu ambientul plăcut al unei case. Efortul de a te face să te simţi în scaunul şoferului ca în fotoliul din care urmăreşti meciul de fotbal al echipei favorite ar trebui să conteze mai mult decât orice altceva în cazul unei astfel de maşini. Să nu mai vorbesc despre spaţiul interior, de asemenea responsabil pentru confortul pasagerilor.
Am întâlnit mereu pseudo-familişti cu trei rânduri de scaune, loc pentru şapte pasageri, dintre care doi neapărat copii fără teamă de spaţii înguste.
Împotriva acestui trend pare să se poziţioneze însă Volkswagen T5 Multivan, maşina care poate rezuma cu succes toate caracteristicile casei tale, transpusă pe patru roţi.
Ne-am cazat vreme de trei zile în interiorul apartamentului mobil pus la dispoziţie de Volkswagen şi am experimentat viaţa pe patru roţi în România.
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 140CP 4x4 Man6 CL KR Comfortline
- Pret de pornire 30.390 €
- Pret model testat 48.040 €
- Taxa auto 894 €
Motor / Transmisie
Am avut alături de noi un diesel extrem de popular în gama Volkswagen: TDI-ul de 2.0 litri şi 140 de cai putere. Un agregat cu patru cilindri, elastic şi echipat cu un cuplu motor generos. Sunt 340 de Nm care te ajută să pui în mişcare apartamentul de 2.2 tone încă de când acul turometrului trece de 1750 de rotaţii.
E drept că pe hârtie maşina ar putea părea submotorizată, însă în realitate resursele sunt decente şi dispuse să tragă bine. Dacă toate cele şapte locuri se ocupă, iar portbagajul începe să preia din greutatea dulapurilor de acasă, dieselul poate fi ceva mai puţin receptiv când rulaţi cu viteză mare.
Cei patru cilindri sunt struniţi cum se cuvine de o cutie manuală cu şase rapoarte, etajată bine pentru a favoriza demarajul în primele trepte şi apoi consumul în cele finale. Cursa timoneriei este ceva mai lungă, dar amplasarea levierului cât mai aproape de mâna şoferului ajută precizia.
Consum
Nevoit fiind să se asigure de mobilitatea celor 2.2 tone, dieselul pierde puţin din trăsăturile sale eficiente. Mai exact, cifrele de consum cresc proporţional cu masa maşinii. Dacă pe o compactă unitatea de 140 de cai putere oferă un consum mediu cuprins între 4 şi 5 litri la 100 de kilometri, în cazul lui Volkswagen T5 Multivan lucrurile se dublează.
Consumul mediu anunţat de producător este de 8.3 litri/100 de kilometri, o valoare destul de mare dacă o comparăm cu cea anunţată de rivali mai mult sau mai puţini potriviţi, ca Citroen Jumpy şi Mercedes V200 CDI.
În condiţii reale de trafic, dieselul de 2.0 litri a consumat cam 8 litri/100 de kilometri în afara oraşului, uşor mai mult decât cei 7 înscrişi în fişa de prezentare. Din fericire, rezervorul este mare şi asigură o autonomie bună.
Performanţe
Volkswagen T5 Multivan este o maşină greoaie, care nu îşi propune să câştige un concurs de atletism. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 15.3 secunde, suficient timp pentru cei de pe locurile din spate să admire decorul prin geamurile laterale mari.
Raportat la concurenţă, timpul de accelerare este mai mare decât al rivalilor Jumpy şi V-Klasse în versiuni comparabile.
Interior
Şi pentru că am vorbit atât de mult despre ideea de maşină primitoare, sinonimă casei, trebuie să urcăm şi în interiorul noului Multivan. Păşind dincolo de pragurile mari, inscrpiţionate, descoperim un adevărat salon, decorat cu şapte locuri, dintre care două opuse.
În partea din spate, în mijloc, o masă ajustabilă va servi oricărei activităţi menite să facă drumul mai uşor. În plus, scaunele opuse sensului de mers se pot răsuci pentru a permite o poziţie mai confortabilă. Ambele sunt prevăzute cu cotiere, ca şi scaunele şoferului şi al pasagerului din dreapta. Pe bancheta spate pot călători lejer trei persoane.
Cine crede că vor exista compromisuri în portbagaj se înşeală. Capacitatea acestuia este extrem de generoasă, însă, la nevoie, există spaţii de depozitare şi sub bancheta spate.
Şi tot o mulţime de spaţii de depozitare şi suporturi de pahare sau sticle extrem de bine poziţionate găsim prin tot habitaclul. E o surpriză extrem de plăcută să mai găseşti câte o întrebuinţare perfectă pentru toate spaţiile gândite de Volkswagen. E ca un ou Kinder: „Mereu bucuria descoperirii unei noi surprize”.
Materialele folosite în habitaclu sunt de calitate, dau impresia de durabilitate şi sunt bine finisate.
Preţ de achiziţie
Achiziţia unei case presupune un oarecare efort financiar. E de la sine înţeles că achiziţia unei case pe patru roţi presupune acelaşi lucru. Socotelile pentru un spaţiu primitor marca Volkswagen încep de la aproape 30.500 de euro, însă pentru confortul versiunii experimentate de noi este nevoie să vă alocaţi un buget de cel puţin 43.000 de euro. Şi ţineţi cont că programul „Prima Casă” nu se aplică aici.
Mai mult, pentru a fi eligibili de confortul resimţit de-a lungul testului cu Multivan, e nevoie să căutaţi şi mai adânc în buzunar, socotelile exemplarului de test încheindu-se abia la 48.000 de euro.
Comparat cu rivalii din segment echipaţi cu motoare diesel asemănătoare ca putere, Transporter este mai scump decât un Citroen Jumpy Multispace (26.500 de euro pentru versiunea 2.0 HDi de 128 cai putere) şi chiar decât un Mercedes V-Klasse (37.000 de euro pentru versiunea V200). E drept că ambele vin cu ceva mai puţini cai putere şi fără tracţiunea integrală 4Motion.
Siguranţă
Testat de EuroNCAP în 2008, Volkswagen T5 nu s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor. Scorul obţinut de vehiculul de pasageri a fost de numai patru stele. Chiar dacă celula de siguranţă a caroseriei a rămas intactă, mai multe zone ale bordului au prezentat un risc ridicat de rănire.
EuroNCAP a taxat şi faptul că airbagul cortină este opţional, iar desfăşurarea testului de impact cu stâlpul a fost anulată tocmai din acest considerent.
Exemplarul testat de noi a venit echipat cu ABS, ASR, ESP, airbaguri frontale şi laterale faţă, airbaguri cortină şi avertizare cuplare centuri de siguranţă.
Ţinută de drum
Orientat către confort, Volkswagen Multivan mizează pe o suspensie capabilă să absoarbă bine neregularităţile drumului. E drept că la denivelări mai mari sau gropi ce nu pot fi evitate, pasagerii de pe locurile din spate vor fi uşor receptivi la ce se întâmplă sub ei. La nivel general însă ecuaţia suspensiei a fost scrisă pentru a garanta confort şi neplăceri cât mai puţine celor şapte ocupanţi.
Lucrurile se complică atunci când abordaţi un traseu ceva mai virajat. Ruliul pronunţat al caroseriei poate crea impresia de nesiguranţă, însă tracţiunea integrală 4Motion mai aşează puţin lucrurile, inspirând încredere. Şi tot încredere inspiră şi rigiditatea structurală bună a maşinii.
Vizibilitate
Şi pentru că toţi iubim, probabil, casele cu ferestre mari era normal să apreciem suprafaţa vitrată generoasă a noului Multivan. Geamurile laterale sunt mari şi permit mereu un contact vizual generos cu lumea din exterior. În plus, ele prezintă şi o tentă fumurie care va ţine departe ceea ce se întâmplă în interior de ochii curioşilor.
Poziţia la volan destul de înaltă, poate chiar mai înaltă decât într-un Touareg, contribuie la oferirea unei vizibilităţi bune celui de la volan. Luneta este generoasă, însă posteriorul aflat destul de departe are nevoie de senzori de parcare pentru a facilita manevrele în marşarier efectuate de novici.
În rest, oglinzile laterale sunt adevărate televizoare care te vor ţine la curent cu ce se întâmplă în spate.
Tehnologie
Pentru ca apartamentul să fie pe placul chiriaşilor, Volkswagen l-a mobilat practic fără a uita însă de echiparea sa tehnologică. A instalat o unitate de climatizare automată pe trei zone, extrem de utilă mai ales atunci când pe locurile din spate se află pasageri cu sensibilitate diferită la temperaturile de vară. Ajută mult în acest sens şi geamurile cu protecţie atermică.
Pentru şofer, Volkswagen pune la dispoziţie geamuri şi oglinzi laterale electrice, acţionare din interior pentru hayon şi uşi, lunetă încălzită, volan multifuncţional îmbrăcat în piele şi sistem audio.
Pentru pasageri Volkswagen oferă o protecţie fonică suplimentară a habitaclului, priză de 12 volţi, măsuţă multifuncţională, banchetă spate cu posibilitate de fi transformată în pat şi un filtru suplimentar pentru habitaclu.
Design
Îmi este aproape imposibil să văd Multivan sub altă formă decât cea pătrăţoasă sub care ne este prezentat astăzi. E aproape imposibil să şi desenezi o astfel de maşină în afara acestui tipar. În aceste condiţii, Multivan este o prezenţă atrăgătoare, chiar şi numai la gândul că dincolo de caroseria conservatoare se ascunde confortul unui interior pe care ţi-l imaginezi ca fiind foarte aproape de cel al unei case.
Ne-a placut
- Spaţiul interior
- Spaţiile de depozitare
- Arhitectura interiorului
- Antifonarea habitaclului
Nu ne-a placut
- Ruliu pronunţat
- Consumul de carburant
Date tehnice - Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) 2.0 Diesel Turbo (TDI) 140CP 4x4 Man6 CL KR Comfortline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile pregătește o ediție specială pentru Golf GTI. Aceasta marchează 50 de ani de la debutul acestui model celebru și va fi prezentată cu ocazia cursei de 24 de ore de la Nurburgring. (Joi, 20 Martie)
-
Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale marchează 75 de ani de la debutul unei legende. Este vorba despre modelul Transporter, sau Bus dacă vrei, comercializat în peste 12.5 milioane de exemplare de-a lungul anilor. (Luni, 10 Martie)
-
Șeful de design al mărcii din Wolfsburg a confirmat întoarcerea butoanelor fizice pe viitoarele modele. Butoanele vor reveni începând cu noul model electric ID.2all. (Sambata, 08 Martie)
-
Germanii de la Volkswagen au publicat primele imagini și informații despre conceptul ID.Every1. Acesta anunță cea mai accesibilă electrică a mărcii, debutul fiind programat pentru anul 2027 la un preț de circa 20.000 de euro. (Joi, 06 Martie)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tera, un SUV desenat, dezvoltat și care urmează să fie produs în Brazilia. Este bazat pe aceeași arhitectură ca Polo și T-Cross. (Marti, 04 Martie)
glume de la VW...
Clasa V nu este cu mult peste Multivan, iar acesta din urma este pe piata de 11 ani in aceasta forma. In 2015, se lanseaza modelul T6 Multivan.
Cat vreti sa consume o masina cu de 2 tone si 200kg, care are doar 140cp si mai este pe deasupra si 4x4 ? 4% va multumeste ? Ca si cum ai vorbi de un Q7 2.0TDI !
N-am avut dreptate cand am zis ca 2.0tdi de 140cp nu consuma 4% nici pe tata compactelor pus ?
Cat vreti sa consume un 2.0tdi pe o masina care are 2.2tone + soferul + pasagerii + bagaje, care mai este si submotorizata, si 4x4 ?
Cum ziceti ca nu-i submotrizata si se misca bine ? Are demaraj pana la 100 exact ca cel mai slab logan 1.5dci ce era prin 2006 cu 65cp ! Si viteza putin mai mare. Orice masina care scoate pana la 100 peste 11 secunde o consider submotorizata (deoarece se observa asta pe reprize). La acest model trebuia un 2.5-3.0 tdi sau macar varianta de 170cp sau cat o avea acuma mai nou. Ma intreb ce va fi cu 1.6dci de pe Mercedes ?
N-am avut dreptate cand am zis ca 2.0tdi de 140cp nu consuma 4% nici pe tata compactelor pus ?
Cat vreti sa consume un 2.0tdi pe o masina care are 2.2tone + soferul + pasagerii + bagaje, care mai este si submotorizata, si 4x4 ?
Cum ziceti ca nu-i submotrizata si se misca bine ? Are demaraj pana la 100 exact ca cel mai slab logan 1.5dci ce era prin 2006 cu 65cp ! Si viteza putin mai mare. Orice masina care scoate pana la 100 peste 11 secunde o consider submotorizata (deoarece se observa asta pe reprize). La acest model trebuia un 2.5-3.0 tdi sau macar varianta de 170cp sau cat o avea acuma mai nou. Ma intreb ce va fi cu 1.6dci de pe Mercedes ?
Eu nu inteleg de ce ca sh aceasta masina isi pastreaza pretul f sus. Pentru ca nu este neaparat cautata si asta ar insemna ca, cel putin teoretic, sa aiba o valoare la revanzare mai slaba. Da, stiu povestea, e un VW. Dar mi se pare absurd sa dai atatia bani pe masina asta cand ai alternative bune la Ford, Renault sau Fiat. Poate ca nu are aceiasi prestanta, aceiasi tinuta de drum sau confort ca acest Multivan. Dar in opinia mea chiar si asa nu se justifica pretul atat de mare.
Strict legat de masina, poate ca era mai bine daca AM enumera acele dotari care au facut ca masina sa coste 48000, fata de 43000 (pretul initial). Eu cel putin nu vad nimic iesit din comun,in afara de masuta aia. Poate ma insel...
totusi, e ceva putred aici , un Mercedes la un pret de pornire mai mic ofera un motor clar superior(190CP) si cutie automata.
Nu sunt eu mare fan Mercedes, nici VW, dar totusi...Mercedes joaca in alta liga.
"Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 15.3 secunde"
Nissan Pathfinder 2006, 7 locuri, 174CP, automat, 2.3 tone, 4x4, 2.5l turbodiesel - 0-100 km/h 11.7 sec, consum real in afara 9 l/100 km.
Unde e tehnologia VW!?
Asa si? Ce treaba are sula cu prefectura? Sau in minrea ta un SUV e tot aia cu un Van.
Dupa 8 ani de zile, VW scoate o masina cu greutate mai mica, cu motor mai mic si de tehnologie moderna, fara 4x4, cu o acceleratie de rahat si un consum apropape la fel de mare. E, uite, asat ma mira!
Daca vrei, comparam cu un Vito vechi de 8 ani, care consuma mai putin si trage mai tare, cu motorul de 2.1 turbodiesel si 143 CP.
Adica ma asteptam la ceva mai bun la o masina conceputa in 2014!
Chiar aveam pretentia sa intelegi asta dinainte sa spui prima data de Nissan.