Cu o mare parte dintre clădirile istorice abandonate și aflate într-o stare avansată de degradare, orașul american e hotărât să găsească metode de a valorifica tot ce se poate din propriile active.
Iar una dintre potențialele surse importante de venituri imediate este muzeul auto al orașului, care deține o serie de exponate extrem de rare și de valoroase.Conform unui prim inventar, în muzeul mașinilor orașului Detroit se află 62 de exponate cu valoare istorică incontestabilă. Printre acestea se numără prototipul din 1963 din care s-a născut Mustang 2, ambele concepte Ford Cougar 2 de asemenea din 1963 (un coupe și un cabriolet bazate pe Shelby Cobra) și Dodge-ul Coupe din 1919 deținut de John Dodge, unul dintre frații care au fondat compania care le-a purtat numele. Această ultimă mașină poartă inițialele aurite JFD și afișează doar 4126 de mile parcurse.
La capitolul "mașini deținute de nume mari" se încadrează și exemplarul Cadillac Osceola donat muzeului de familia lui Henry Leland, cel care a fondat Cadillac după ce s-a certat cu Henry Ford și care, ulterior, a fondat și marca Lincoln, pe care a vândut-o celor de la Ford.
Între mașinile pline de istorie pe care le va vinde muzeul din Detroit se află un prototip Packard Pan American din 1951, unul dintre cele nouă exemplare Stout Scarab construite de William Stout (cel care a desenat avionul Trimotor pentru Henry Ford), un Dodge Caravan din 1984 donat de Sandra Studebaker, un Chrysler Airflow din 1934, o limuzină Cadillac din 1987 și un AMC Pacer construit în anii '70.
Cele mai multe dintre cele 63 de mașini care vor fi scoase la licitație se află în stare impecabilă, fiind depozitate în condiții perfecte și acoperite cu folie aerată. Colecția de mașini este cotată la circa 12 milioane de dolari, însă specialiștii se așteaptă ca vânzarea independentă a fiecărui exponat să multiplice de câteva ori această sumă, mai ales având în vedere faptul că unele dintre exponate nu au fost niciodată evaluate oficial.
In locul administratiei Detroit-ului, nu as fi ales sa vand o asemenea colectie. Cu o floare nu se face primavara asa ca nici cu 40-50 de milioane de dolari (presupunand ca atat ar obtine din vanzarea masinilor) nu poti achita o datorie de 2 miliarde.
cat despre Detroit.....fiecare banut conteaza din aia 20 de miliarde. Pacat (devarat) ca o colectie se destrama. Dar mai bine ajunge la niste impatimiti decat sa ramana de izbeliste intr-un muzeu fara finante.
Tot raul spre bine.
Falimentul oraselor, regiunilor, tarilor...Tarasenia are o explicatie foarte simpla, inteligibila la nivel prescolar: pentru a-si putea justifica menirea "providentiala" de "salvator universal" si pentru a o putea aplica eficient, Antihrist va trebui sa gaseasca o planeta impinsa la marginea prapastiei, din toate punctele de vedere, si --- foarte important in context, daca nu capital --- aparent fara sanse de redresare, indiferent de intensitatea eforturilor omenesti depuse si conjugate...Toata lumea va capata revelatia persuasiva si sincrona a lui "Ecce homo!"