În prezent, sarea şi nisipul reprezintă principalele mijloace prin care sunt curăţate drumurile de zăpadă şi gheaţă, însă acestea au efecte negative asupra calităţii asfaltului, în timp ce caroseriile maşinilor pot suferi coroziuni.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat însă că, începând din iarna 2016-2017, va utiliza pentru deszăpezire substanţe chimice precum clorura de calciu lichidă. Această substanţă nu are efecte negative pentru suprafaţa asfaltică sau maşini şi acţionează mai rapid pentru îndepărtarea zăpezii şi a gheţii, oferind o aderenţă superioară.
"De aproximativ trei ani pregătim această nouă acţiune şi intervenţie. Vom înlocui în mare parte materialele antiderapante clasice, sarea şi nisipul, cu materiale chimice, şi anume clorură de calciu sau alte soluţii chimice care au o acţiune mult mai eficientă pe timpul sezonului rece, producând o degivrare mult mai rapidă la temperaturi foarte joase", a declarat Andrei Cristian, director adjunct pe probleme de întreţinere, monitorizare şi siguranţă circulaţiei la CNADNR.
Clorura de calciu este un produs solid sub formă de granule de culoare albă cu nuanţe roşcate. Dizolvarea granulelor în apă cu o concentraţie de până la 30% conduce la formarea clorurii de calciu în formă lichidă, care se foloseşte pe drumuri în special pentru a preveni îngheţul în cazul înregistrării unor temperaturi foarte scăzute. În schimb, sarea îşi pierde eficienţa la temperaturi mai mici de -8 grade Celsius.
Clorura de calciu lichidă a fost deja utilizată în procesul de deszăpezire în mai multe localităţi din ţară, inclusiv în Bucureşti, pe parcursul ultimilor ani.
Via Economica
Comentarii (5)