Adio, sare şi nisip! Drumurile naţionale şi autostrăzile vor fi deszăpezite cu clorură de calciu

de Daniel Popescu
Vineri, 23.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Drumurile naţionale şi autostrăzile vor fi curăţate de zăpadă şi gheaţă cu clorură de calciu şi alte substanţe chimice începând din iarna 2016-2017, întrucât sunt mai eficiente decât sarea şi nisipul.

Esential 2016 este anul în care CNADNR va înlocui sarea şi nisipul cu clorura de calciu
Deszăpezirea drumurilor naţionale şi a autostrăzilor reprezintă una dintre principalele probleme cu care se confruntă şoferii din România pe timp de iarnă, ca urmare a acţiunilor relativ lente ale autorităţilor.

În prezent, sarea şi nisipul reprezintă principalele mijloace prin care sunt curăţate drumurile de zăpadă şi gheaţă, însă acestea au efecte negative asupra calităţii asfaltului, în timp ce caroseriile maşinilor pot suferi coroziuni.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat însă că, începând din iarna 2016-2017, va utiliza pentru deszăpezire substanţe chimice precum clorura de calciu lichidă. Această substanţă nu are efecte negative pentru suprafaţa asfaltică sau maşini şi acţionează mai rapid pentru îndepărtarea zăpezii şi a gheţii, oferind o aderenţă superioară.

Vom înlocui în mare parte materialele antiderapante clasice, sarea şi nisipul, cu materiale chimice, şi anume clorură de calciu.

Andrei Cristian
Directoradjunct CNADNR
"De aproximativ trei ani pregătim această nouă acţiune şi intervenţie.
Vom înlocui în mare parte materialele antiderapante clasice, sarea şi nisipul, cu materiale chimice, şi anume clorură de calciu sau alte soluţii chimice care au o acţiune mult mai eficientă pe timpul sezonului rece, producând o degivrare mult mai rapidă la temperaturi foarte joase"
, a declarat Andrei Cristian, director adjunct pe probleme de întreţinere, monitorizare şi siguranţă circulaţiei la CNADNR.

Clorura de calciu este un produs solid sub formă de granule de culoare albă cu nuanţe roşcate. Dizolvarea granulelor în apă cu o concentraţie de până la 30% conduce la formarea clorurii de calciu în formă lichidă, care se foloseşte pe drumuri în special pentru a preveni îngheţul în cazul înregistrării unor temperaturi foarte scăzute. În schimb, sarea îşi pierde eficienţa la temperaturi mai mici de -8 grade Celsius.

Clorura de calciu lichidă a fost deja utilizată în procesul de deszăpezire în mai multe localităţi din ţară, inclusiv în Bucureşti, pe parcursul ultimilor ani.

Via Economica

Comentarii (5)

  • blabla
    eu vreau sa stiu cum/daca afecteaza caroseria/sasiul masinii. Stim cu totii ce face sarea
    7 8
  • @blabla Pai esti chior sau analfabet? Nu ai citit articolul? Scrie ca nu are efecte negative nici asupra asfaltului nici asupra masinilor.
    11 4
  • In sfarsit ceva bun...
    3 0
  • inexorabil
    Clorura de calciu se folosește ca agent de ȋntărire pentru murături. Eu mă ȋntreb de unde vor lua ăștia de la Drumuri atâta clorură de calciu având ȋn vedere că o mare parte va trebui destinată borcanului național cu politicieni fleșcăiți.
    5 0
  • Traian Danescu
    Amintiri pentru viitor. Suntem in anlul 2018, iar pe drumurile noastre nu se mai da nici cu sare, nici cu nisip, iar cu clorura de calciu se da doar la fabricile de branzeturi, si asta ilegal pentru ca pune in pericol sanatatea. Si scriu asta in plina iarna, cu stratul de zapada de 30 cm
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru