La începutul lunii iunie, Automarket a făcut o vizită pe ContiDrom, centrul de cercetare, dezvoltare și testare a noilor tehnologii dezvoltate de Continental, conglomeratul german care produce nu doar anvelope, ci și o mulțime de sisteme instalate pe automobilele actuale.
Mașina viitorului: am testat 10 tehnologii care vor fi introduse pe automobilele de mâine
Printre tehnologiile testate atunci s-au numărat și camerele video montate în locul oglinzilor. Continental ne-a urcat la bordul unei mașini fără oglinzi. Un Mercedes CLS, ale cărui oglinzi au fost înlocuite de camere video. L-am condus și a fost ciudat să nu cauți cu privirea oglinzile clasice.
Ecranele, amplasate de o parte și de alta a planșei de bord sau pe uși, substituie cu succes oglinzile, dar au nevoie de o acomodare prealabilă. În plus, imaginea oferă un unghi de vizibilitate mai mare decât o oglindă normală. Compania germană susține că producătorii auto sunt deschiși către această tehnologie, pentru că vor din ce în ce mai multe gadget-uri pe mașinile lor.
unghiul mort și oferă o vizibilitate mai bună. În plus, lipsa oglinzilor laterale îmbunătățește coeficientul aerodinamic și ajută la reducerea consumului la viteze mari.
Continental a expus o versiune îmbunătățită a acestei tehnologii și la Frankfurt. La standul germanilor, publicul a descoperit un trio de camere video, capabile să înlocuiască oglinzile laterale și pe cea retrovizoare. Sistemul eliminăNu doar Continental lucrează la o astfel de tehnologie, ci și rivalii francezi de la Valeo, care au anunțat posibilitatea de a produce în serie un astfel de sistem de camere, menit să revoluționeze și designul general.
Cred ca nu mai este telefon fara o camera (video/foto). Cu multe dintre ele se poate face videoconferinta. Si totusi, pe masini nu se reuseste implementarea acestui lucru.
Dar oare vrem cu adevarat sa renuntam la "clasicele" oglinzi? Sau ceea ce ni se prezinta a fi de viitor nu este decat un studiu al celor de la Continentarl sau al altora?
Cât costă 2-3 webcamuri şi maxim 2 displayuri? Foarte posibil să fie mai ieftine ca o pereche de oglinzi. Costul softul nu e semnificativ deoarece se împarte la multe exemplare vândute, iar pe ecrane se pot afişa şi alte informaţii utile şi atenţionări pentru şofer.
Sincer, mi-ar placea fara oglinzi...dar sa ma uit prin portiere dupa ce am in spate...hmmm..putin ciudat.
Cel mult pot adauga sisteme suplimentare pentru unghi mort, night-vision (ceea ce exista deja) sau alte gadgeturi mai mult sau mai putin utile, dar inlocuirea totala este un pericol absolut la siguranta rutiera!
P.S. Imi place imaginea...are ecrane in loc de oglinzi insa geamurile sunt cu manivela LoL
Au apus vremurile cand furnizorii se orientau dupa ce isi doresc CLIENTII sa aiba pe masinile lor...