Adio, oglinzi laterale! Anul 2018 aduce primele mașini de serie cu ecran în locul oglinzii clasice

de Mircea Meşter
Marti, 09.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Adio, unghi mort! Adio, faruri care te orbesc! Adio, aerodinamică stricată! Bine ai venit, design futurist! Camerele hi-tech care înlocuiesc oglinzile retrovizoare sunt gata de lansare pe mașinile de serie în 2018.

Chiar dacă autoritățile din Japonia au dat undă verde utilizării camerelor de luat vederi care să înlocuiască oglinzile laterale ale mașinilor, tehnologia a rămas întipărită în mentalul colectiv ca o idee demnă mai degrabă de conceptele și prototipurile care vor cu orice preț să pară decupate din viitor. Și totuși, momentul în care nu va mai trebui să ne facem griji cu privire la hoții de oglinzi și nici în ceea ce privește unghiul mort este foarte aproape.

Conform francezilor de la Valeo, unul dintre cei mai importanți furnizori din industria auto, sistemul de camere și display-uri care va înlocui oglinzile clasice va intra în dezvoltare în scurt timp, iar primele mașini care vor primi acest sistem sub formă de element de serie vor apărea pe piață în 2018. 

Valeo va colabora în acest proiect cu japonezii de la Ichikoh Industries, specializați în dezvoltarea luminilor și a oglinzilor pentru mașinile de serie. Evident, tehnologia își propune să înlocuiască ambele tipuri de oglinzi, laterale și retrovizoare centrală.

"Oglinzile digitale", așa cum sunt numite viitoarele ecrane laterale, vor proiecta imaginile preluate de camere cu unghi larg așezate atât în locul actual al oglinzilor, cât și în spatele mașinii, la nivelul lunetei.

Conceptul BMW i8 Mirrorless, prezentat în ianuarie 2016 la CES Las Vegas, ne oferă o primă idee legată de designul viitoarelor "oglinzi" laterale.

Avantaje multiple pentru șoferi, ingineri și designeri

Noile tehnologii vor avea un impact imediat asupra design-ului mașinilor, care vor scăpa de "apendicele" exterioare și își vor transforma interioarele în soluții digitale hi-tech. În plus, vor exista îmbunătățiri de ordin tehnic, pentru că oglinzile laterale, ale căror dimensiuni și poziționări sunt reglementate de lege, sunt unul dintre cele mai mari obstacole de care se lovesc inginerii la nivel aerodinamic. Șoferii vor profita și ei de soluțiile tehnologice avansate pentru că unghiul mort va deveni o simplă amintire iar camerele de rezoluție mare vor fi sensibile la lumină și vor adapta imaginile astfel încât șoferul va vedea perfect ce se află în spate indiferent de condițiile de luminozitate.

Comentarii (4)

  • Bogdan
    Frumos, dar inca ceva scump care o sa se strice si o sa coste o caruta de bani...
    14 9
  • Bogdane tata, asa zicea bunicu si despre motoarele cu injectie, uitandu-se la batrana dacie cu carburator.
    Sper ca nu ai copii, ca-cu (cacofonie intentionata) gandire ca asta, ramaneam dr*cu la caruta cu magar (ca-calu are intretinere mai scumpa si mai "complexa").
    15 5
  • Moldovean
    @gege

    Una e când vorbim de chestii mecanice, alta când vorbim de electronică.

    Compară fiabilitatea mașinilor de acum cu cele de până în 2003. Crezi că ei nu știu că sunt mai puțin fiabile? Sigur că știu, dar trebuie să vină cu ceva care să încânte ochiul celor superficiali, să-i facă să se simtă în viitor în timp ce sunt jecmăniți de bani și la achiziție și apoi și în service.

    Voi faceți ce vreți, eu vreau o Dacie.
    5 2
  • Moldovean
    Ok, injecția are legătură cu electronica, nu a fost cel mai bun exemplu, dar înțelegi ce am vrut să zic.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru