Chiar dacă autoritățile din Japonia au dat undă verde utilizării camerelor de luat vederi care să înlocuiască oglinzile laterale ale mașinilor, tehnologia a rămas întipărită în mentalul colectiv ca o idee demnă mai degrabă de conceptele și prototipurile care vor cu orice preț să pară decupate din viitor. Și totuși, momentul în care nu va mai trebui să ne facem griji cu privire la hoții de oglinzi și nici în ceea ce privește unghiul mort este foarte aproape.
Conform francezilor de la Valeo, unul dintre cei mai importanți furnizori din industria auto, sistemul de camere și display-uri care va înlocui oglinzile clasice va intra în dezvoltare în scurt timp, iar primele mașini care vor primi acest sistem sub formă de element de serie vor apărea pe piață în 2018.
Valeo va colabora în acest proiect cu japonezii de la Ichikoh Industries, specializați în dezvoltarea luminilor și a oglinzilor pentru mașinile de serie. Evident, tehnologia își propune să înlocuiască ambele tipuri de oglinzi, laterale și retrovizoare centrală.
"Oglinzile digitale", așa cum sunt numite viitoarele ecrane laterale, vor proiecta imaginile preluate de camere cu unghi larg așezate atât în locul actual al oglinzilor, cât și în spatele mașinii, la nivelul lunetei.Avantaje multiple pentru șoferi, ingineri și designeri
Noile tehnologii vor avea un impact imediat asupra design-ului mașinilor, care vor scăpa de "apendicele" exterioare și își vor transforma interioarele în soluții digitale hi-tech. În plus, vor exista îmbunătățiri de ordin tehnic, pentru că oglinzile laterale, ale căror dimensiuni și poziționări sunt reglementate de lege, sunt unul dintre cele mai mari obstacole de care se lovesc inginerii la nivel aerodinamic. Șoferii vor profita și ei de soluțiile tehnologice avansate pentru că unghiul mort va deveni o simplă amintire iar camerele de rezoluție mare vor fi sensibile la lumină și vor adapta imaginile astfel încât șoferul va vedea perfect ce se află în spate indiferent de condițiile de luminozitate.
Sper ca nu ai copii, ca-cu (cacofonie intentionata) gandire ca asta, ramaneam dr*cu la caruta cu magar (ca-calu are intretinere mai scumpa si mai "complexa").
Una e când vorbim de chestii mecanice, alta când vorbim de electronică.
Compară fiabilitatea mașinilor de acum cu cele de până în 2003. Crezi că ei nu știu că sunt mai puțin fiabile? Sigur că știu, dar trebuie să vină cu ceva care să încânte ochiul celor superficiali, să-i facă să se simtă în viitor în timp ce sunt jecmăniți de bani și la achiziție și apoi și în service.
Voi faceți ce vreți, eu vreau o Dacie.