Adio, Mercury!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
De ieri e oficial: marca Mercury, care până în acest an a făcut parte din portofoliul Ford, nu mai există. Brandul care produce modele premium pentru grupul american şi-a dat ultima suflare ieri, când pe porţile uzinei din Saint Thomas, canada, a ieşit ultima maşină fabricată sub sigla mărcii: un Mercury Grand Marquis.
Marca americană a fost fondată în 1939 de către Edsel Ford, fiul lui Henry Ford, fondatorul imperiului auto cu acelaşi nume. Dacă marca a fost cunoscută în ultimele decenii pentru modele premium construite pe platformele dezvoltate pentru marca Ford, primele modele ale celor de la Mercury erau versiuni de performanţă ale maşinilor create de marca-mamă. Anul de maxim succes al mărcii Mercury a fost 1978, când aceasta a vândut 580.000 de maşini. În 2010, americanii au cumpărat doar 93.195 de unităţi Mercury.
Dispariţia mărcii este legată de strategia viitoare a celor de la Ford, care au anunţat că se vor axa de acum doar pe dezvoltarea brandurilor Ford şi Lincoln.
Mercury a fost situată, ca segment de piaţă, între cele două mărci rămase în portofoliul Grupului.via | Ford
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Conceptul Italdesign Quintessenza este un pick-up coupe electric. Acesta are 4 motoare electrice, fiecare motor fiind integrat în roată. În total, mașina dezvoltă 2.000 de cai putere. (21.01)
-
Constructorul britanic de automobile anunță că, în 2026, va lua startul la celebrul Raliu Dakar și în Campionatul Mondial de Rally-Raid, cu un prototip bazat pe modelul Defender OCTA. (21.01)
-
Alfa Romeo adaugă o nouă serie specială în gama sa de 3 modele pentru anul 2025. După anunțarea seriei speciale Tributo Italiano la sfârșitul anului 2023, Alfa Romeo a prezentat seria următoare, denumită Intensa, la Salonul Auto de la Bruxelles. (20.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- FOTOSPION: Primele imagini cu Skoda Space, un crossover electric cu 7 locuri
asa ceva nu poate tine decat in europa
La urma urmei, ecuaţia e simplă şi valabilă pentru toate mărcile de maşini de pe planeta asta: trebuie să vinzi cât să-ţi acoperi costurile şi să produci profit, fie el şi mic. Valabil şi pentru Mercury, şi pentru Dacia, SAAB, Lada, Trabant şi ce mai vreţi voi. Altfel, ori dispari, ori (cazul fericit) te cumpără altcineva.
Pentru cei care speră la renaşteri de mărci din propria cenuşă, un simplu exerciţiu: câte mărci de automobile au dispărut, chiar cu mulţi ani înainte de criză? O grămadă. Câte mărci au fost cumpărate? O grămadă. Câte mărci noi au fost reînfiinţate? Momentan pot spune că două, Bugatti şi Maybach. Ambele, din păcate, pierd bani grei.