Adio, Lancer EVO! Sigla EVO nu va mai fi folosită decât pe câteva SUV-uri de performanţă, unele dintre ele hibride plug-in

de Mircea Meșter
Vineri, 16.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mitsubishi taie în carne vie şi renunţă la unul dintre cele mai apreciate modele sport ale ultimelor două decenii. Lancer EVO se opreşte, astfel, aici.

Una dintre cele mai iubite sigle din lumea auto, EVO, va dispărea din peisajul sportiv aşa cum îl ştiam până acum, urmând să reapară pe o serie de SUV-uri de performanţă, dintre care unele hibride cu încărcare la priză.

Conform declaraţiilor lui Osamu Masuko, CEO-ul companiei Mitsubishi, apariţia unor sedanuri care să ducă mai departe tradiţia lui Lancer EVO este exclusă. Marca japoneză renunţă astfel la unul dintre simbolurile sportive ale ultimelor două decenii, Lancer EVO fiind una dintre cele mai apreciate maşini sport ale lumii auto din 1993 încoace. Motivul tăierii versiunii EVO din gama Lancer este legat de vânzările slabe în comparaţie cu targetul Mitsubishi şi de regulile de mediu din ce în ce mai stringente la nivel mondial.

Mitsubishi Lancer Evolution I, model lansat în toamna anului 1992 şi prezent în showroom-uri din 2003. Avea un motor turbo de 2.0 litri care dezvolta 250 CP.

Acelaşi oficial japonez confirmă faptul că badge-ul EVO va urma să fie utilizat pe unele modele de cu totul altă factură.

Este vorba de o serie de SUV-uri hibride plug-in dintr-o gamă care se va dezvolta cu pornire de la conceptul XR-PHEV II, pe care marca japoneză l-a prezentat la Salonul Auto de la Geneva din primăvara anului curent. Britanicii de la Autocar susţin însă că logo-ul EVO va reveni în actualitate în 2016 pe o versiune sportivă a SUV-ului ASX. Informaţia nu a fost confirmată de Mitsubihsi.

Comentarii (22)

  • cum sa pui EVO pe un suv? sacrilegiu.
    macar sa puna ralliart pe suv. aia mai merge
    19 1
  • Scorpionul_negru
    Mi se pare mie sau toata industria auto a luat-o razna ?
    18 2
  • Astia de la Mitsu am impresia ca si-au cam pierdut mintile in ultimul timp. Nu stiu ce sa zic, dar au o strategie foarte proasta si vanzarile lor sunt execrabile. Evo era cam singurul motiv pentru care la lume ii pasa de Mitsu. Evo facea companie faimoasa si era un boost incredibil de imagine si reputatie. Era chiar asa greu sa dezvolte o generatie noua de Lancer si sa puna un motor puternic si sa-i zice Evo. Adica nu stiu, dar dupa mine, daca ai un lucru bun care merge bine, de ce sa-l strici?
    26 3
  • si continuand ideea lui Sam93, daca nu ar face fata la normele stricte de poluare, ii puneau un motor electric si gata, hop si norma. si pt mine e de neinteles miscarea asta...
    12 1
  • Scorpionul_negru
    @Sam93
    De ce ? Pt. ca lumea e mai nebuna decat am crede noi ! O sa regrete ei mai tarziu treaba asta !
    9 2
  • andrey_1293
    Am vazut Patrol Nismo zilele trecute asa ca nu ma mai mira nimic.
    12 2
  • Regulile de mediu sunt o scuza proasta, principalul si unicul motiv il reprezinta vanzarile, acum nu stiu ce tinte urmareau, nu cred ca se gandeau sa faca volum cu Lancer Evo, ultimul model probabil ca s-a vandut prost, mai ales in ultimii ani, dar Evo merita un succesor, cu cateva zeci de mii de exemplare pe an macar, nu cred ca inregistrau pierderi imense.

    Din pacate Mitsubishi n-a mai facut mare lucru in ultimii ani, au lansat de curand noul Pajero, care dupa mine e departe de stilul fostelor generatii, interior modest care aduce mai mult cu L200, exterior si mai modest, mai ales in spate. Nu stiu cum vor supravietui, doar cu L200 si colaborarea cu PSA , probabil se misca binisor in Asia, oricum au scazut mult in ultimii 10 ani.
    13 3
  • Nu știu voi dar eu când aud expresii ca ”SUV-uri de performanţă, dintre care unele hibride cu încărcare la priză” îmi vine să fac mai multe cruci decît popa la parastas. Pentru ce performanțe poate fi pregătit un SUV, mai ales electrificat?
    Oricum, subscriu la ce-au spus și ceilalți, ăștia cred că au luat-o rău de tot pe sake...
    Și nu sunt prea informat cum le merge global, dar în Europa au o strategie dezastruoasă, mai ales de când au oprit fabricația Carisma în Olanda. Cu un Colt rebotezat care și-a pierdut identitatea, cu Outlanderul ăla redesenat care arată a mașină franțuzească pentru femei sau cu singurele flori competitive (ASX și L200) nu se face primăvară. Gamă săracă și pe alocuri învechită, motoare puține și mari....se mai miră cineva că au ajuns să vândă în jur de 10.000 de mașini pe lună în UE?
    9 3
  • in loc sa readuca la viata 3000 GT, ingroapa EVO.
    subscriu la SAM; EVO cred ca era singurul motiv pt care imi pasa de mitsu, de fapt cam la fel ar fi GT-R si nismo pt nissan si Type R la Honda, ca de TRD de la Toyota nu prea am ce zice.
    7 2
  • inexorabil
    Unii se miră de-adevăratelea ȋn privința unor lucruri devenite deja banale, cum ar fi deruta și dezagregarea universului auto…Eu nu mă mir, dar nici bine nu mă simt: gândiți-vă câte mărci și modele importante s-au “evaporat” ȋn acest mileniu al “super-progresului”.

    Nădejdea – acest sentiment este chiar obligatoriu pe plan spiritual, dar ca pasiune automobilistică…de acum ȋncolo va fi invariabil zadarnic.

    Dacă este să-mi placă ceva sportiv și japonez, atunci Subaru ȋi este numele! Mai precis, Impreza. Hai, ȋnțeleg că americanii și-au pierdut mândria, dar și japii?!? Oare au uitat ce au ȋnsemnat ei ȋn motorsportul anilor ’90? O sintagmă precum “Adio, Lancer EVO!” nu poate sugera decât o blasfemie (evident, nu din partea AM, care a ales acest titlu ȋn mod just, ci a “factorilor responsabili” din țara Soarelui-Răsare, care numai responsabili nu sunt, cel puțin nu ȋn fața trecutului mitic). Doamne ferește să se ȋntâmple ceva nefast și cu Impreza…

    Oricum, prăbușirile de astăzi nu sunt neapărat determinate de situația lor comercială. Porcăriile astea de “trenduri” sunt vinovate – uite că, ȋn unele cazuri, chiar ȋnainte de a fi “implementate” ȋmping spre cimitir legende vii! High-tech, autonome, electrice: le-aș grupa ȋntr-o trinitate a răului (deloc necesar, sic!).
    7 4
  • ''Din pacate Mitsubishi n-a mai facut mare lucru in ultimii ani, au lansat de curand noul Pajero''. Pajero nu a primit nici o noua generatie pt Europa, ci doar un facelift care arata bine . ''Noul Pajero'' cu articulatie Sport asa cum a fst denumit, este de fapt versiunea dedicata altor piete. Asadar nu dezinformati, nu exista nici un ''nou Pajero'' doar un facelift, care arata ireprosabil de bine si care in Bucuresti vezi multe . Un SAV veritabil cu un pret imbatabil ( la jumatate de pret fata de Toyota LC200 regele suprem in offroad ) . Mitsubishii nu a mai facut mare lucru in ultimii ani ? Bey esty nebun ? Nu stii cum vor supravietui ? Halal cultura auto . Mitsubishii are un adevarat AS in maneca pt piata din Europa, anume ASX care se vinde fenomenal de bine in UE, iar Outlander , se vinde si el fiindca are varianta Plug In Hybrid si Hybrid , motorizari dedicate pietei Americane. Mai este si Space Star care se vinde bine. Mai nou a aparut noul L200 un offroader foarte cautat si bn vandut.

    Pacat ca un model emblematic precum EVO iese din productie definitiv, mi-ar fi placut ca Mitsubishi sa reinventeze modelul asa cum isi propusese, dar poate cine stie, asa cum Toyota a scos o noua generatie Avensis desi spuneau ca nu vor mai scoate, asa poate si Mitsu ne va face o surpriza.

    Colaborarea cu PSA , este mult mai strans legata de BMW care nu e in stare sa faca dieseluri compatibile pt MINI.
    3 14
  • regret
    Cred ca e vorba doar de o retragere in glorie sau cel putin asa vreau sa cred. Chiar daca din motorsport s-a retras de mult. De fapt, s-au retras greii de cativa ani. EVO si Impreza STI erau masini care se pilotau nu se conduceau. Nu stiu care e cauza, probabil costurile, cu toate ca nu-mi vine sa cred asta. In sfarsit, WRC-ul oricum nu mai este ce a fost. Cu VW Polo, Citroen, Fiesta s.a.m.d. nu-ti mai vine sa te uiti. Mai frumos e in campionatul nostru unde mai vezi masini vechi.
    2 0
  • Actualul diesel de 1.8 de la Mitsubishi provine de la PSA. In plus PSA si Mitsubishi au cateva modele facute impreuna. Recunosc ca imi doresc o colaborare si mai stransa pentru ca eu cred ca este loc de mai mult. De exemplu Renault si Fiat tocmai vor intra pe piata pick-up-urilor. Iar cu exprerianta celor de la Mitsu, PSA ar putea face o figura interesanta.
    In plus, acum 2 ani Mitsu cauta un colaborator pentru inlocuirea actualului Lancer. PSA nu are concurent in cazul compactelor in 3 volume. Din nou poate ca aici se putea pune de o colaborare.
    Si referitor la stire, partea proasta e ca a mai disparut o masina senzationala din industria auto. Partea buna e ca cei care au asa ceva, vor vedea cum pretul la vanzare va creste tot mai mult o data cu trecerea timpului.
    Pe de alta parte Mitsubishi, la fel ca si Honda, nu fac doar masini si poate ca de-asta nu prea sunt ingrijorati d evanzarile slabe sau lipsa de modele de pe anumite piete. De exemplu Nikon este o companie care apartine de Mitsubishi daca nu ma insel chiat Mitsubishi a fondat-o. Si cand ne gandim ca Nikon si Canon sunt considerati referinte in domeniu, parca din ograda celor de la Mitsubishi industria auto se vede altfel.
    6 6
  • Scorpionul_negru
    @Madalescu_Georgian
    Ce se intampla cu tine de la un timp ? Nimeni de pe aici nu te mai suporta. Primesti numai manute rosii . Cred ca e momenul sa iti schimbi din nou identitatea draga ivanoff :))
    2 0
  • Astept cu nerabdare, VW Amarok GTI....
    3 1
  • @LauCalin, Nikon n-a apartinut niciodata de mitsubishi. Nici vorba sa fie fondata de ei :) Oricum, e una din putinele companii japo pentru care am respect.

    http://successstory.com/companies/nikon-corporation
    2 3
  • Da, nu a fost fondata de Mitsubishi, ci apartine de Mitsubishi. Scuze!
    3 1
  • inexorabil
    @LauCalin, dă-mi voie să te gratulez! Singura “verdeață” de la ultimul tău post o ai de la mine. Ȋntotdeauna trebuie admirați oamenii care ȋși recunosc greșelile (n-are importanță gradul de gravitate). Dar și Zărne s-a purtat ca un finuț ȋn postura celui care ȋși asumă corijarea. Poate ȋnvață unii “infailibili” de pe aici din pilda simplă, dar elocventă, a celor doi (faptul că nu m-am “evaporat" din peisajul AM – deși ȋncă doresc s-o fac – se datorează și lor).

    @Automarket, de ce nu creați o secțiune de forum dedicată exclusiv utilizatorilor…premium? Odată pentru totdeauna, să lăsăm corectitudinea politică a “drepturile omului” și să repudiem vrăjeala cu “democrația” care permite orișicărui zevzec cu serioase carențe educaționale să maculeze pe oricine asupra căruia “i se pune pata” (cu just temei, da-da-da, știu), ba ȋncă la nesfârșit, cu largul concurs (complicitate?) al redactorilor…Recunosc spășit: de multe ori, nici eu n-am fost motiv floral de pe pereții bisericii, dar am hotărât să mă ȋntremez pe mine ȋnsumi.

    Sau te pomenești că și acest demers al meu (oare al câtelea?) va percuta ȋn gol, ca de obicei?...Hm, ȋnțeleg eu care este explicația cea mai verosimilă: cu cât bâlciul este mai “ieșit din matcă”, cu atât se adună mai mulți gură-cască, de restul tărășeniei ocupându-se Sfânta…Publicitate! Doar n-oi fi atât de crud ȋncât să ignor realitatea…salarială. Aici vorbim despre chestiuni de sensibilitate, nu despre capitalism sălbatic, așa că trebuie să-mi țin ȋn frâu mentalitatea ȋngustă de comunist net depășit de evoluția fulminantă a vremurilor…Redactorii AM au și ei familii de ȋntreținut, care trebuie să mănânce o pâine (nu contează că aluatul ei este frământat de brutarul Ivanoff). Scopul scuză madalinoacele.
    0 0
  • Mr. Călin, PSA nu are nici o legătură cu actualele motoare diesel Mitsubishi. 1.8-ul și 2.2-ul, respectiv 4N13 și 4N14 pe numele lor, au fost dezvoltate de Mitsubishi ”in house” și lansate undeva prin 2010.
    Sunt unele din cele mai rafinate motoare diesel și au fost prezentate inclusiv aici pe AM.
    Încă un motiv de oftică pentru decăderea lor atunci cînd mi-aduc aminte ce pot face atunci când își pun mintea...
    0 1
  • @inexo a existat un astfel de forum, dar nu a generat suficient interes.
    2 0
  • @Kap, daca jurnalistii auto care au testat ASX 1.8 intr-o revista celebra aparuta luna trecuta au mintit, am mintit si eu. Pentru ca si eu stiam la fel ca tine. Dar pe de alta parte nu ar fi o rusine sa pui sub capota unele dintre cele mai bune diesel-uri din lume, gen HDI. Si asa cum am spus, nu m-as mira ca acel diesel sa fie de conceptie PSA. Pentru ca este o cloaborare de ceva timp intre PSA si Mitsubishi si nu intamplator. Totusi eu cred ca se poate si mai mult. Chiar imi doresc o alianta PSA-Mitsubishi precum Renault-Nissan. Desi asta este cam greu, recunosc.
    Apropo de Nissan, ca un mic off topic, aseara am avut ocazia... poate unica in viata, sa ma dau cu un 370Z Nismo. Este o masina fantastica, cu un motor extraordinar si foarte elastic. Te indeamna la nebunii, insa nu este oricine. Tractiunea spate rupe usor aderenta daca nu esti atent si poti sa ai probleme in manevrarea ei. Este o masina care nu e pentru oricine si orice greseala te poate costa. Este un fel de bad boy care nu stie de gluma. O data ce l-ai jignit" cu o acceleratie zdravana, te va "pedepsi". Asfaltul uscat va fi ca si cum ai merge pe zapada si vei derapa usor. Ma scuzati, trebuia sa ma "descarc". :))
    3 2
  • @LauCalin, apartenenta Nikon de mitsubishi e foarte neclara. Daca stii engleza, o explicatie cat de cat coerenta e aici:

    http://www.dslrbodies.com/nikon/about-nikon/nikon-faq/is-nikon-a-subsidiary-of.html

    Thom Hogan e un autor cunoscut pentru manualele aparatelor de fotografiat, in special Nikon. Pentru pasionati :) Acum 11 ani cand a aparut D70 pe piata am fost intre primii clienti :) si omul stie sa detalieze foarte bine functiile unei camere foto cu mult peste ce scrie in manualul de firma.

    Nu sunt expert in industria japoneza, dar are sens foarte mult ce spune in articolul ala. keiretsu e doar o forma de adaptare a industriei japoneze la competitia acerba cu restul lumii. Dar daca citesti atent, o sa vezi ca Nikon sunt de fapt pe barba lor. Cel putin asa inteleg eu.

    @inexorabil, dialoguri civilizate si constructive ar fi mult mai multe daca administratorii site-ului ar tine lesa mai stansa de gatul lui @mafia, si toate pseudonimele lui. Pentru mine, sa ma ierte bunul Dumnezeu, dar nivelul de prostie pe care-l afiseaza e pur si simplu insuportabil. E o piatra de moara uriasa pentru discutiile de aici. Sa-mi bat joc de el e ca si cum mi-as bate joc de un nebun cu care oricum nu poti avea o conversatie normala. Ce-ar fi sa dai cu pumnul intr-unul care nu mai e cu capul pe lumea asta si de cate ori il lovesti, vorbeste aceleasi idiotii la nesfarsit. Pana la urma nu esti tu mai nebun ca el? Eu repet a nu stiu cata oara. Nu inteleg de ce mai discuta lumea cu el. Daca ai citit Biblia probabil ca ai citit in "Proverbe" si in "Intelepciunea lui Isus Sirah" despre nebunie si atitudinea pe care trebuie s-o ai cand o intalnesti. Nu doar tu, dar multi altii intre care si Alex Seremet de la BMW, ati incercat nu odata sa discutati omeneste cu el. Care a fost raspunsul? O bataie de joc si o balacareala la nivel de troaca de porci. Deci?

    Si da, ideea unui forum/sectiuni separate in care sa putem posta si initia threaduri cred ca ar fi benefica discutiilor de la sectiunea de stiri. Singurul loc in care poti scrie deocamdata este la Raspunsuri, dar acolo temele sunt cu preponderenta tehnice. Stiu, resursele sunt limitate si oamenii fac si ei ce pot. Si fac foarte bine. Noi putem doar veni cu idei si sugestii dar site-ul si deciziile sunt ale lor.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru