Zvonurile legate de viitoarea mașină pe care compania Apple ar pregăti-o de lansare spre finalul acestui deceniu încep să se întețească. Iar după ce însuși Elon Musk, directorul Tesla Motors, a aruncat câteva "fitile" care dezvăluiau faptul că Apple are în vedere dezvoltarea unei mașini electrice, informațiile continuă să curgă pe acest subiect.
Ultima astfel de știre vine să confirme faptul că Apple nu dorește doar o mașină ca toate celelalte, ci încearcă să dezvolte soluții care nu au mai fost puse în aplicare niciodată în istoria industriei. De exemplu, americanii vor să transforme banalul parbriz într-un display de realitate augmentată care să-ți ofere informații 3D în timp real legate de sistemul de navigație, de viteza mașinilor din jur, de siguranță activă sau de informații geografice legate de locurile prin care trece mașina. Mai mult, noua soluție tehnologică va transforma actualele sisteme Head-Up Display în sisteme antice, pentru că va avea posibilitatea de a afișa și informații conexe cu zona de entertainment sau de conexiune mobilă.
Deși informațiile sunt încă puține, presa americană vorbește despre posibilitatea ca soluția tehnică să fie pusă în aplicare prin interpunerea unui ecran inteligent transparent între două straturi de sticlă - interior și exterior - ale parbrizului.
Jurnaliștii de la Financial Times notează faptul că există indicii serioase legate de o apariția unei astfel de soluții în curtea Apple.
Astfel, gigantul american a achiziționat recent patru companii care activează în domeniul realității virtuale augmentate, Flyby Media, Metaio, Faceshift și PrimeSense, toate având ca principal domeniu de activitate tehnologiile de acest tip.Oricât de SF ar părea, ideea celor de la Apple nu este una nouă. Jaguar a prezentat acum doi ani un concept de parbriz care mergea pe această linie. Acesta se numea 360 Virtual Urban Windscreen și oferea soluții interesante, precum cea prin care clasicul sistem de navigație era înlocuit cu o mașină "fantomă" 3D afișată în parbriz pentru a fi "urmărită" de șofer. Un clip cu soluțiile Jaguar poate fi urmărit mai jos.
via FastCompany
Nu m-as hazarda sa il cataloghez ca bun sau inutil. As astepta pana la o testare riguroasa pentru ca ma indoiesc sa scoata pe piata un sistem care ar distrage atentia sau ar transforma imaginea reala intr-una 100% artificiala. Ca si in cazul sistemelor similare din armata, privitorul are tendinta de a nu mai percepe mediul in mod obiectiv si ajunge sa se detaseze de acesta pana acolo incat totul devine o sesiune de joc video.
Intr-un fel este OK (daca e sa vorbim de militari) dar pentru civili urcarea la bordul unei astfel de masini ar echivala cu patrunderea intr-o lume virtuala in care soferul ar fi un mic robotel ce urmeaza "orbeste" indicatiile sistemului. Dupa cateva ore de astfel de "tratament", ori de cate ori ar cobora din masina ar experimenta un soc visavis de "revenirea" in realitate.
Punand la socoteala ca totul e la nivel de zvon dar si eventualele probleme legate de o suprasaturare cu informatii a soferului (poza mi se pare exagerata), personal as privi lucrurile cu ceva mai mult calm.
Pana la urma omul zboara deja in spatiu dar calatoria pe spatele unui cal a ramas la fel de naturala si de...legala :)
@scrooge...n-ar fi de mirare sa foloseasca un gorilla glass. Plus ca exista si asigurare; daca respectivii nu se cauta in mod obisnuit prin buzunare de "un plin" de 50 de lei.
Dincolo de impresiile și sentimentele noastre, producătorii (inclusiv cei non-auto) ȋntind prea mult coarda răbdării știm noi a Cui…Observ că ȋși tot agață argumentele de “cerințele pieței”, numai că am mai subliniat că acestea nu apar ȋn mod spontan, aleatoriu, așa cum ar fi firesc și după cum s-au reglat și consfințit mecanismele seculare ale economiei, ci sunt “dresate” (până deunăzi “din umbră”, iar acum fățiș și intens, fără nicio rușine) de iresponsabila mass-media și de – oricât am privi cu scepticism sintagma – Oculta Mondială. Sau poate că preferați termenul “inoculate” ȋn loc de “dresate”, dar cert este că, ȋn ziua de azi, lumea te ȋnvață nu numai ce să-ți placă, ci și cum să-ți placă.
HUD este, ȋntr-adevăr, suficient! Eh, imposibil să nu-mi amintesc de…Oldsmobile (“normal” că “trebuia” să dispară; inovator – cu sens de realmente folositor – ȋnseamnă supărător…pentru unii cu putere de decizie).
Apeleaza la niste prieteni de la FT si alti ratati din domeniu sa le creasca nitel actiunule. Rusinica!
scris la oboseala, la ora tarzie