Adio, diesel! Volvo se desparte complet de diesel anul viitor

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 20.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul suedez de automobile renunță complet la motorizările diesel în 2024. Anunțul a fost făcut în cadrul evenimentului Climate Week NYC.

În 2019, motorizările diesel au fost preferate de majoritatea clienților Volvo. Dar, în următorii 3 ani, lucrurile s-au schimbat. Așa se face că anul trecut, versiunile diesel au reprezentat doar 8.9% din vânzările globale ale mărcii suedeze.

Cererea pieței, normele de emisii tot mai drastice și, mai ales, accentul pus pe electrificare, i-a făcut pe suedezi să ia o decizie în ceea ce privește diesel-ul. Mai exact, Volvo a anunțat că va renunța definitiv la acest tip de propulsor în 2024.

Anunțul a fost făcut în cadrul Climate Week NYC, unde reprezentanții companiei au spus că "Peste câteva luni va fi construit ultimul autoturism Volvo cu motor diesel, ceea ce face din Volvo Cars unul dintre primii producători de automobile cu tradiție care va face acest pas."

Cel mai recent motor diesel Volvo este disponibil în versiuni cu puteri cuprinse între 150 și 235 CP. Pentru a-i îmbunătăți emisiile, suedezii l-au echipat inclusiv cu un sistem mild-hybrid.

Dar, în ciuda tuturor eforturilor, vânzările nu au crescut.

Până în 2030, Volvo intenționează să devină un brand pur electric. Ulterior, până în 2040, producătorul din Goteborg vrea să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

via Carscoops

Comentarii (18)

  • Andrei
    Să le scrie PMC și Șeriful că ei cred că dizăl rulz.
    8 11
  • Banditos
    pentru a parafraza pe cineva mai inteligent decat mine: "doar 10% vor masini diesel"
    6 2
  • Ai auzit Mike, 8,9 % diesel, cu așa cota de piață are mare curaj Volvo, îi felicit .
    6 6
  • Banditos
    @dan_grc

    cred ca ai facut o confuzie ceva pe acolo. 8,4% diesel inseamna procent din vanzarile totale ale Volvo si nu reprezinta cota de piata a dieselului Volvo raportat la concurenta. Apropos, in 2022 din vanzarile totale ale Volvo: 8,9% Diesel, 11% full-electrice.

    Oricum, Volvo pe 2021 in top 20 e in coada clasamentului, respectiv, locul 17.
    7 2
  • marca asta merita toata aprecierea, nu doar pentru excelentele masini pe care le construiesc, cat si pentru viziunea lor asupra contextului social in care se integreaza un automobil
    13 8
  • spaclu lu manole
    asta se cheama o decizie luata pe baza cererii pietei.
    Urmatoarea generatie de baterii o sa dea mai mare incredere clientilor. Estimez ca mai repede de 10 ani or sa mai faca motoare cu dinozauri doar cei care n-au bani de cercetare.
    8 6
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    E clar, și Volvo e în groapă, ca și Tesla. Mi-a zis mie un delfin.
    10 7
  • @spanacu lu manole
    Eu estimez ca mai repede de 10 ani se va fi trecut de un trilion de dolari bagati in subventii, cercetare si productie a masinilor pe baterii cu rezultate nete asupra emisiilor spre zero.
    Tot in aceiasi perioada populatia va fi crescut cu inca jumatate de miliard si inca jumatate de miliard vor fi iesit din saracie consumand in consecinta mai multe bunuri printre care si masini, electrice sau nu. Astea evident in lumea subdezvoltata pentru ca in lumea civilizata si dezvoltaa se va discuta in continuare despre schimbarile climatice, amprenta de carbon a betisoarelor de urechi si despre alte lgbteli sau menstruatia barbatilor.
    Ce ziceti, se pune ca am fler de futurolog?
    12 2
  • Ma scuzaț am uitat sa citesc articolu si am trecut direct la comentarii.
    9% vanzari diesel la nivel global, care defapt sunt doar in Europa, inseamna 20% din vanzarile europene adica vreo 50k bucati in 2022. Nu mult, nu putin. Probabil vor o imagine mai "curatica". Curatica de cateva zeci de mii de potentiali clienti. No, faca ce-o vrea ca e sandramaua lor nu a mea.
    8 4
  • adio, volvo!
    1 0
  • Obsedatu-le am Volvo (de nou) XC60 T6… este o barca greoaie si fără feedback, de 3 ori schimbate discuri ondulate.
    Volvo a fost varza anul trecut la vânzări in general.
    Avem un Volvo diesel in familie carea “bea” un litru de ulei la 5.000 de km… a fost in 3 reprezentante si nu știu care-i buba, plus încă 5 bube pe care nu le pot rezolva inclusiv probleme de transmisie.
    Dacă tu ești un ratat care crede ca știe cum este cu mașinile așa din articole, treaba ta.
    Dar, nu venii cu sarcasme ca este clar cât poți.
    9 3
  • Noroc ca tu nu ești… întrebarea este de ce te deranjează ca alții sunt. Tocmai am relatat ce experiența am cu in Diesel de la Volvo. Poate doar am avut ghinion, sa nu?
    Dacă Volvo considera ca diesel-ul nu-i ajuta la vânzări este fix alegerea lor, ca profita sau vor sa profite de decizie… se cheamă marketing, oricum diesel-ul este in scădere global. Diesel ar trebui ales doar dacă se fac peste 25.000 km pe an, drumuri lungi etc… nu am ales niciodată diesel ca sa am de ce mă certa cu deștepți ca tine. Banii mei, fac ce vreau si atâta timp cât este legal ar trebui sa-ți ciocul mic, si nu doar tu… ipocrizie maxima.
    4 1
  • "doar 150k km"
    Lol, deci taximetrist ca tine.
    1 0
  • Volvo arată că are curaj să meargă pe drumul eliberării de noxe din aerul respirat. Cât despre critici, îi invit să intre la Primus Auto în Otopeni, să vadă cu ochii lor despre ce e vorba. Nu-i costă nimic, parcarea, încărcarea la stație, admirarea mașinilor, muzica și cafeaua bună sunt gratis.
    6 4
  • Buna asta… vezi ca poți fi haios ;)))
    0 2
  • Seriff
    @Mana rece, pai e bine ca dau gratis muzica si cafeaua ca la ce preturi au la masini in maxim 2 ani vor fi retrasi din Europa total, cea mai ieftina masina e 49.750 la ei pe site, plus ca au foarte putine modele, vor avea soarta Mitsubishi in curand.
    0 3
  • Cred ca nu ești informat sau corect poziționat referitor la aspectul cercetare… nu este nevoie de inovație pentru zona de volume, chiar din contră. Cine face inovație nu este in zona de volume (masini ieftine) poți sa cumperi componentele baterii, motoare etc… nu acolo-i buba.
    Mașinile nu-s șosete, le luam se rup si la gunoi.
    O mașină fără service… este o alegere sa spunem neinspirată ;)
    Ca sa producă un model nou, chiar si pentru un producător consacrat care are rețele de furnizori, logistica, infrastructura etc. durează minim 3 ani.
    Să o iei de la “zero”… pe lângă ca trebuie sume impresionante, este nevoie de foarte multă munca si timp.
    De aceea respect ce a reușit TESLA indiferent de polemica electrice VS ICE, munca merită respect.
    Compania la care lucrez proiectează componente pentru mai mulți producători nu doar le producem… nu era cazul acum 20 de ani (de exemplu). Majoritatea mașinilor de astăzi sunt doar asamblate de unii sau de alții, dar “înăuntru” surpriză… foarte multe componente de la același furnizori vezi TE, MD, G&G… sau alți ceva mai conoscuti gen Bosch, Hella, Faurecia, Valeo etc.
    0 1
  • Delfinu gelos
    dutz si-o trage cu redactoru ca vad ca e singuru cu comentarii lasate la vedere.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru