În 2019, motorizările diesel au fost preferate de majoritatea clienților Volvo. Dar, în următorii 3 ani, lucrurile s-au schimbat. Așa se face că anul trecut, versiunile diesel au reprezentat doar 8.9% din vânzările globale ale mărcii suedeze.
Cererea pieței, normele de emisii tot mai drastice și, mai ales, accentul pus pe electrificare, i-a făcut pe suedezi să ia o decizie în ceea ce privește diesel-ul. Mai exact, Volvo a anunțat că va renunța definitiv la acest tip de propulsor în 2024.
Anunțul a fost făcut în cadrul Climate Week NYC, unde reprezentanții companiei au spus că "Peste câteva luni va fi construit ultimul autoturism Volvo cu motor diesel, ceea ce face din Volvo Cars unul dintre primii producători de automobile cu tradiție care va face acest pas."
Cel mai recent motor diesel Volvo este disponibil în versiuni cu puteri cuprinse între 150 și 235 CP. Pentru a-i îmbunătăți emisiile, suedezii l-au echipat inclusiv cu un sistem mild-hybrid.
Dar, în ciuda tuturor eforturilor, vânzările nu au crescut.Până în 2030, Volvo intenționează să devină un brand pur electric. Ulterior, până în 2040, producătorul din Goteborg vrea să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.
via Carscoops
cred ca ai facut o confuzie ceva pe acolo. 8,4% diesel inseamna procent din vanzarile totale ale Volvo si nu reprezinta cota de piata a dieselului Volvo raportat la concurenta. Apropos, in 2022 din vanzarile totale ale Volvo: 8,9% Diesel, 11% full-electrice.
Oricum, Volvo pe 2021 in top 20 e in coada clasamentului, respectiv, locul 17.
Urmatoarea generatie de baterii o sa dea mai mare incredere clientilor. Estimez ca mai repede de 10 ani or sa mai faca motoare cu dinozauri doar cei care n-au bani de cercetare.
Eu estimez ca mai repede de 10 ani se va fi trecut de un trilion de dolari bagati in subventii, cercetare si productie a masinilor pe baterii cu rezultate nete asupra emisiilor spre zero.
Tot in aceiasi perioada populatia va fi crescut cu inca jumatate de miliard si inca jumatate de miliard vor fi iesit din saracie consumand in consecinta mai multe bunuri printre care si masini, electrice sau nu. Astea evident in lumea subdezvoltata pentru ca in lumea civilizata si dezvoltaa se va discuta in continuare despre schimbarile climatice, amprenta de carbon a betisoarelor de urechi si despre alte lgbteli sau menstruatia barbatilor.
Ce ziceti, se pune ca am fler de futurolog?
9% vanzari diesel la nivel global, care defapt sunt doar in Europa, inseamna 20% din vanzarile europene adica vreo 50k bucati in 2022. Nu mult, nu putin. Probabil vor o imagine mai "curatica". Curatica de cateva zeci de mii de potentiali clienti. No, faca ce-o vrea ca e sandramaua lor nu a mea.
Volvo a fost varza anul trecut la vânzări in general.
Avem un Volvo diesel in familie carea “bea” un litru de ulei la 5.000 de km… a fost in 3 reprezentante si nu știu care-i buba, plus încă 5 bube pe care nu le pot rezolva inclusiv probleme de transmisie.
Dacă tu ești un ratat care crede ca știe cum este cu mașinile așa din articole, treaba ta.
Dar, nu venii cu sarcasme ca este clar cât poți.
Dacă Volvo considera ca diesel-ul nu-i ajuta la vânzări este fix alegerea lor, ca profita sau vor sa profite de decizie… se cheamă marketing, oricum diesel-ul este in scădere global. Diesel ar trebui ales doar dacă se fac peste 25.000 km pe an, drumuri lungi etc… nu am ales niciodată diesel ca sa am de ce mă certa cu deștepți ca tine. Banii mei, fac ce vreau si atâta timp cât este legal ar trebui sa-ți ciocul mic, si nu doar tu… ipocrizie maxima.
Lol, deci taximetrist ca tine.
Mașinile nu-s șosete, le luam se rup si la gunoi.
O mașină fără service… este o alegere sa spunem neinspirată ;)
Ca sa producă un model nou, chiar si pentru un producător consacrat care are rețele de furnizori, logistica, infrastructura etc. durează minim 3 ani.
Să o iei de la “zero”… pe lângă ca trebuie sume impresionante, este nevoie de foarte multă munca si timp.
De aceea respect ce a reușit TESLA indiferent de polemica electrice VS ICE, munca merită respect.
Compania la care lucrez proiectează componente pentru mai mulți producători nu doar le producem… nu era cazul acum 20 de ani (de exemplu). Majoritatea mașinilor de astăzi sunt doar asamblate de unii sau de alții, dar “înăuntru” surpriză… foarte multe componente de la același furnizori vezi TE, MD, G&G… sau alți ceva mai conoscuti gen Bosch, Hella, Faurecia, Valeo etc.