Generația 2018 a celui mai vândut SUV din gama Honda, CR-V, nu va mai dispune de o versiune diesel. Această mutare face parte dintr-un plan mai complex al constructorului japonez de a elimina diesel-urile din gama europeană, motorizările de acest tip urmând să fie înlocuite treptat de versiuni hibride benzină-electric.
Informația a fost confirmată de oficialii Honda după prezentarea imaginilor oficiale ale lui CR-V Hybrid Prototype, un concept pre-serie care anunță atât noua generație a lui CR-V, cât și versiunea hibridă care va lua locul diesel-ului în gama SUV-ului nipon.
Conceptul beneficiază de un sistem de propulsie clasic format dintr-un motor pe benzină de 2.0 litri și unul electric asistat de un pachet de baterii care se încarcă prin captarea și reutilizarea energiei generate la frânare. Soluția este utilizată în industria auto în special de mărcile japoneze, Toyota fiind pionierii sistemelor hibride de propulsie de acest tip. Nu există informații legate de posibilitatea ca Honda să dezvolte ulterior o versiune hibridă cu încărcare la priză a lui CR-V.
Decizia celor de la Honda vine pe fondul scăderii cotei de piață a motorizărilor diesel pe cele mai importante piețe ale Europei și în contextul în care majoritatea vânzărilor din gama Toyota RAV4 - rivalul direct al lui CR-V pe piața europeană - sunt reprezentate de versiunea hibridă, chiar dacă RAV4 oferă pe piață și versiuni diesel sau pe benzină.
Noul CR-V va fi lansat pe piața din Europa, implicit pe cea din România, în cursul anului 2018.
Acordul avea o matahala de 2.2, foarte bun ce-i drept, dar inadecvat pentru majoritatea clientilor care ar fi dorit cel mult un 2.0, pentru ca Accordul era o masina relativ mica, aerodinamica si usurica in clasa ei.
N-a fost sa fie. La cantecul de lebada, Accordul in Europa avea 3-4000 de exemplare vandute pe an ceea ce e foarte putin pentru o masina frumusica si fiabila.
Revenind la CRV, fosta generatie, 2.0 benzina automat papa intre 14-18 % in oras mers uzual, cu rush-hour si AC incluse. In aceleasi conditii, un 2.2 manual papa 9-12%.
Isi face cineva iluzii ca microhibridizarea o sa aduca 14%-le ala prea aproape de 9%?
Revenind la CRV am condus 2.0/AT si mi s-a parut lenesă rău de tot (cu excepţia cazului in care il conduceai cu padelele), în timp ce varianta diesel 2.2 era cu totul altceva, adica exact ce trebuia sa fie. Bineinteles ca exista la CRV si varianta pe benzina cu motor de 2.4, vezi piata americana, dar nu se aduce din cauza acelorasi motive spuse anterior.
Rămâne de văzut ce va rezolva varianta hibrida, oricum 212 cai sunt suficienti zic eu.
Eu am Renault. Diesel. L-am luat nou. Acum are 11 ani.
În afară de consumabile nu a cerut nimic.
Consum mediu 5.00 %.
Comm?
Vulpea cand n-ajunge la struguri spune ca sunt acri
Daca si un motor diesel garantat 1.000.000 km nu este reusit atunci nu stiu ce ar mai putea fi reusit.
Daca cel mai usor diesel de pe piata, realizat complet din aluminiu nu este reusit atunci ce ar mai putea fi reusit
Daca nici un bloc motor open deck pentru un motor diesel nu este reusit atunci ce ar mai putea fi reusit
Daca nici un motor care a scos unul dintre cele mai mici consumuri de combustibil nu este reusit atunci nu stiu ce ar mai fi reusit si ....etc etc etc
Inainte sa vorbim despre cat de reusit este un motor poate ar fi bine sa ne interesam putin.
Motorul acesta este o creatie inginereasa pentru cine stie despre ce e vorba .....restul se uita. La urma urmei cine vede si nu stie zice ca asa trebuie sa fie.
O masina nu se poate vinde din n motive , nu ca este motorul nereusit. Daca un motor de 2.4 nu se vinde in RO pentru ca sunt taxele mari nu inseamna ca e nereusit ci ca suntem noi prea saraci ca sa ne permitem.
1. Trage bine, multumit.
2. Consumul extra intre 4,2- 5,2 dupa caz...in oras, Iasi am facut o singura data consumul, plin pe plin..6,2....f. multumit.
3. Interiorul as zice mai degraba clasic, in regula pt anii mei, android auto face toti banii...waze si youtube la drum lung..
4. Banii, cat face masina asta. Eu sunt din Iasi si am facut asa: luat pe firma de la reprezentanta de langa Viena Honda Cr v Elegance Plus..nu este in Ro, cu fix , negociat, 19000 euro, noua...reducere plus TVA de la 34000 pret de catalog.
Se poate verifica usor ce spun. La 19000 euro face toti banii, nota 9,5.
Imi pare rau ca renunta la motoras, parerea mea, e cel mai bun in cilindreeabsa.
Degeaba il are daca il tine in debara (subiectul articolului btw) si continua sa abordeze gresit piata europeana.
Europenii n-or sa-si schimbe dieta de pe motorina pe benzina prea curand indiferent de cifrele de marketing ale producatorilor.
io in locul tau m-as ascunde..."complect". Stii ca suntem catre sfarsitul anului 2017, nu?