După ce au demonstrat în ultimii ani că motoarele aspirate care beneficiază de tehnologia Skyactiv pot să țină pasul cu omoloagele lor turbo la nivel de consum și performanțe, Mazda fiind unul dintre puținii constructori care reușesc să-și păstreze în gamă motoare de cilindree mare care nu atentează la portofelul clienților, inginerii mărcii japoneze vor să dea o nouă lovitură tehnologică. Conform publicației economice Nikkei, Mazda va deveni la finalul lui 2018 primul constructor care renunță la clasicele bujii în favoarea unei tehnologii revoluționare: aprinderea prin presiune.
Numele oficial al tehnologiei este Homogenous Charge Compression Ignition (HCCI) și va intra în producție odată cu lansarea noii generații Mazda3, care va vedea lumina zilei în cursul anului 2018. Conform primelor informații legate de inovația Mazda, noul sistem permite aprinderea prin aplicarea unei presiuni ridicate asupra amestecului de carburant și aer, efectul direct fiind o scădere cu 30% a consumului și a emisiilor.Noul sistem va fi prezentat sub forma celei de-a doua generații a pachetului tehnologic Skyactiv și, după lansarea pe noua generație Mazda3, își va face loc treptat în restul gamei de modele prezentate de constructorul japonez.
Deși cifrele oficiale sunt încă departe și vor fi prezentate odată cu lansarea noii tehnologii, este de așteptat ca cifrele de consum ale motorului de 1.5 litri aspirat de 100 CP de pe Mazda3 să coboare de la 5.1 litri/100 km la circa 3.5 litri/100 km.
via Nikkei
dar pe langa acest consum extraterestru pt o benzina, celelalte cifre cum sant?
Ai paria salariul tau pe o luna ca motoarele HCCI nu mai folosesc bujii? Nu stiu de ce, dar am impresia ca ai sa pierzi...
Pentru interesati, cercetarile pentru HCCI exista de mult timp, Bosch fiind printre cele mai recente nume care si-a propus sa realizeze asemenea motoare.
Detalii aici:
http://www.drivingthenation.com/is-hcci-the-engine-of-the-future-on-driving-the-nation/
http://0-100.hotnews.ro/2012/01/17/motorul-pe-benzina-cu-aprindere-prin-compresie-ca-propulsoarele-diesel-e-pe-cale-sa-devina-realitate/
Nu am stat sa verific daca au si reusit sa faca un demo in 2014, dar as crede ca da
@ Stefi,
Nu cred ca Ford a incercat acum 20 de ani sa elimine bujiile (incadescente) de la Diesel, Niciodata motoarele diesel nu au functionat cu bujii care dau scanteie. Ele au asa numitele "bujii incandescente", care sunt un fel de mini-radiator. Sunt folosite doar la pornire si eventual cateva minute dupa, in functie de temperatura.
Spre deosebire de motoarele pe benzina, la MAC rolul acestor buji este sa creasca temperatura in camera de compresie, nu sa aprinda combustibilul. Odata atinsa temperature necesara, aprinderea se face doar prin compresie, fara nicio scanteie care sa aprinda combustibil.