În 1989, BMW şi-a încercat norocul cu un model de lux Seria 8 cu performanţe bune. Totuşi, la vremea respectivă, coupe-ul cu două uşi s-a vândut în numai 30.000 de exemplare din cauza Războiului din Golf, creşterii preţurilor la energie şi a recesiunii din prima parte a anilor '90, astfel că producţia a încetat oficial în 1999.
17 ani mai târziu, BMW pregăteşte relansarea modelului cu scopul de a profita de cererea foarte mare pentru maşinile performante de lux, lucru demonstrat de vânzările foarte bune realizate de Mercedes Clasa S coupe. Constructorul german are în ofertă Seria 7, însă popularitatea acestuia păleşte în comparaţie cu succesul de care se bucură Clasa S coupe în special în China şi Statele Unite.
Pentru moment, pentru noul Seria 8, inginerii BMW se gândesc să implementeze o bună parte dintre tehnologiile disponibile deja pe Seria 7, însă au mai multe opţiuni de caroserie. Prima dintre ele vizează un model în patru uşi asemănător cu BMW Seria 6 Gran Coupe, dar mai mare în dimensiuni, în timp ce a doua opţiune este dezvoltarea unui model cu două uşi cu versiuni coupe şi cabrio, poate în stilul conceptului BMW Gran Lusso realizat de Pininfarina în 2013 (foto).Constructorul de la Munchen va prezenta un concept de Seria 8 cu soluţia aleasă în 2018, iar producţia modelului de serie va începe cel mai târziu în 2020 la fabrica Dingolfing din Germania.
Principala motivaţie pentru lansarea unui Seria 8 este marja substanţială de profit pentru fiecare unitate vândută. Un studiu intern realizat de BMW a evidenţiat că Mercedes obţine un profit de până la 30.000 de euro pentru fiecare unitate de Clasa S pe care o vinde, în condiţiile în care în 2015 s-au comercializat peste 125.000 de exemplare. În schimb, pe parcursul anului trecut, BMW a reuşit să vândă doar 36.000 de bucăţi de Seria 7, aşteptările pentru 2016 fiind aproape duble.
Via Autocar
vechiul serie 8 era un GT prin excelenta, o vitrina tehnologica cu mesaj si se batea cu SL-ul de la Mercedes, mai luxos si mai masiv
Ca fapt divers posteriorul lui Serie 8 era asemanat cu fundul unei vedete a vremii Cindy Crawford. N-as zice ca era chair gresit :)
daca imi permiti: oferta de clase, clasutze cred ca va fi si mai larga. Probabil ca ne va trebui juma' de alfabet sa le cupridem pe toate :) Concurenta e acerba, automobilul nu va mai fi neaparat un declaration of statement, In Occident va deveni (asa cum este oarecum si acum) o simpla unealta dar vin din spate tari de genul Chinei/Indiei care vor necesita o noua abordare. Apoi tineretul in ziua de azi (sic!) trebuie atras. Pe langa dotarea cu gadjeturi mai mult sau mai putin necesare personalizarea e doar o alta metoda de a atrage noi cumparatori. Deci, diferentierile prin dimensiunile exterioare si aparitia de clase, subclase si familii :) n-ar trebui sa mire pe nimeni.
Personal, consider ca 850CSi este unul dintre cele mai reusite BMW-uri, atat din punct de vedere tehnologic (limitandu-ne la perioada productiei) cat si din punct de vedere estetic, iar pretul cu care se vinde pe piata second-hand intareste acest lucru.