ADAC: Topul celor mai bune taxiuri din Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nemţii de la ADAC sunt recunoscuţi pentru testele lor de impact, de stabilitate sau de calitate. Puţini ştiu însă că, anual, specialiştii germani întocmesc un clasament al celor mai corecţi şoferi de taxi din Germania. Anul acesta ei şi-au extins activitatea şi au vizat acest tip de transport în 22 dintre cele mai importante oraşe de pe Bătrânul Continent. ADAC a testat comportamentul şoferilor la volan în timpul unei curse obişnuite.
Evaluarea ADAC a avut loc în patru oraşe din Germania şi în alte 18 din Europa. Au fost incluse pe listă: Bruxelles (Belgia), Berlin, Hamburg, Munchen şi Koln (Germania), Paris (Franţa), Milano şi Roma (Italia), Zagreb (Croaţia), Luxemburg (Luxemburg), Amsterdam şi Rotterdam (Olanda), Oslo (Norvegia), Salzburg şi Vienna (Austria), Lisabona (Portugalia), Geneva şi Zurich (Elveţia), Ljubljana (Slovenia), Barcelona şi Madrid (Spania) şi Praga (Cehia).
Clientul: un turist îmbrăcat la costum, vorbitor de engleză
Testele s-au desfăşurat pe cinci rute tipice în fiecare oraş. Fiecare rută a fost acoperită de două ori, ceea ce a făcut ca la finalul testului specialiştii ADAC să totalizeze 220 de curse cu taxiul. Orele de desfăşurare au fost între 6:00 dimineaţa şi 21:00 seara, exceptând orele de vârf, în care traficul este aglomerat. Nu a lipsit nici un traseu de noapte, înregistrat între orele 22:00 şi 5:00.
De fiecare dată, în taxi a urcat un bărbat, vorbitor doar de limbă engleză, îmbrăcat la costum. Specialistul transporta un bagaj de mână, nu se arăta grăbit să ajungă la destinaţie şi alegea întotdeauna al treilea taxi din coloană. La urcarea în maşină, clientul întreba dacă poate plăti cu cardul. Dacă acest lucru nu era posibil, plata era făcută întotdeauna cu bancnote de 50 de euro, respectiv 20 atunci când traseul era mai scurt.
ADAC a punctat curăţenia, engleza şoferului sau respectarea regulilor de circulaţie
Pentru a puncta cât mai bine fiecare cursă, presupuşii clienţi evaluau abilităţile şoferului (40%), starea vehiculului (20%) şi corectitudinea rutei (40%). Pentru a se asigura de acest ultim aspect, clienţii aveau întotdeauna cu ei un GPS care indica traseul cel mai scurt.
La finalul fiecărei evaluări, ruta ideală şi cea reală erau comparate. Nu de multe ori s-a întâmplat la traseul să se dubleze.Specialiştii au mai evaluat şi capacitatea şoferilor de a purta o conversaţie în engleză şi de a oferi indicaţii despre principalele atracţii turistice. Fişa de observaţie stabilea şi dacă maşina era curată, dacă şoferul afişa corespunzător licenţa şi tarifele practicate sau dacă şoferul respecta regulile de trafic.
Multe curse au fost notate cu zero puncte atunci când şoferul a făcut un ocol sau s-a abătut de la traseu fără motiv, când tariful a crescut foarte mult fără motiv sau dacă cel de la volan a refuzat o cursă pe motivul unei distanţe prea mici.
Cele mai bune servicii de taxi sunt în Barcelona
Evaluarea a durat mai bine de o lună şi a scos la iveală faptul că Barcelona este oraşul cu cei mai buni şoferi de taxi şi cu cele mai bune servicii de acest gen. Pe locul doi s-a plasat Munchen, însă cel mai prost punctaj a fost înregistrat la Ljubljana. Barcelona a câştigat decisiv, deşi la capitolul "cei mai buni şoferi" a fost depăşită de Munchen. Clasamentul a scos la iveală taximetrişti eficienţi şi bine pregătiţi în Paris Koln şi Berlin. Cei mai nepoliticoşi şi agresivi au fost întâlniţi însă la Roma.
Potrivit testului ADAC, şoferii sunt cei care influenţează cel mai mult scorul final, ei fiind o adevărată problemă: ignoră luminile semaforului, oferă chitanţe false, fac un ocol nejustificat, vorbesc la telefon fără sistem "mâini libere" depăşesc viteza regulamentară sau refuză cel mai scurt traseu. Mai bine de jumătate din totalul celor 22 de oraşe au punctat sub standardele minime în ceea ce priveşte competenţa şoferilor.
Acelaşi studiu a scos la iveală şi o serie de alte deficienţe ale transportului cu taxiul: chitanţe completate incorect, lipsa cărţii de identitate a şoferului, respingerea plăţii cu cardul şi preţurile exagerate, cauzate de ocoliri nejustificate.
Zurich, oraşul cu cel mai scump taxi
ADAC a trecut în revistă şi cele mai scumpe oraşe pentru cei care preferă să folosească taxi-ul. Koln a fost cel mai ieftin oraş german, un traseu de şapte kilometri cu un timp de aşteptare de 5 minute fiind taxat cu 15.70 euro.
Cu toate acestea, un traseu similar a fost taxat cu doar 7.98 euro în Lisabona. Aici s-a dovedit a fi şi cea mai ieftină soluţie de deplasare, urmată îndeaproape de Zagreb, Barcelona şi Praga. A existat însă şi reversul medaliei. Cum era probabil de aşteptat, Zurich a fost oraşul cu cea mai scumpă călătorie: 31.35 euro.
Roma - cea mai îngrozitoare experinţă cu taxiul
Specialiştii ADAC au ţinut să povestească şi despre ea mai bună experienţă în postura de client. S-a petrecut în Barcelona, pe un traseu care lega aeroportul de gara centrală. Şoferul a fost aproape exemplar, apropiindu-se de punctajul maxim.
De cealaltă parte, cea mai îngrozitoare experienţă a fost înregistrată într-un taxi din Roma, pe un traseu care leagă gara centrală de un târg. La final, ADAC nu a oferit decât 11 procente din cele 100 din cauza ocolului făcut, din cauza sumei mai mari percepute de şofer (69 de euro în loc de 62.90 cât indica aparatul), din cauza lipsei aerului condiţionat, din cauza zgomotului motorului, din cauza unui geam spart şi din cauza unor şerveţele folosite, lăsate în interior.
Poziţia | Oraşul | Calificativul ADAC | Procentajul obţinut |
1 | Barcelona | Bun | 84.61% |
2 | Munchen | Bun | 82.89% |
3 | Koln | Bun | 82.38% |
4 | Milano | Bun | 81.34% |
5 | Berlin | Bun | 81.30% |
6 | Paris | Bun | 80.96% |
7 | Lisabona | Bun | 80.96% |
8 | Salzburg | Acceptabil | 79.22% |
9 | Oslo | Acceptabil | 79.17% |
10 | Rotterdam | Acceptabil | 78.46% |
11 | Hamburg | Acceptabil | 76.99% |
12 | Geneva | Acceptabil | 73.53% |
13 | Bruxelles | Acceptabil | 73.12% |
14 | Zagreb | Acceptabil | 72.78% |
15 | Zurich | Acceptabil | 72.72% |
16 | Madrid | Dezamăgitor | 69.98% |
17 | Praga | Dezamăgitor | 67.76% |
18 | Viena | Dezamăgitor | 67.57% |
19 | Amsterdam | Dezamăgitor | 67.49% |
20 | Luxemburg | Dezamăgitor | 67.38% |
21 | Roma | Dezamăgitor | 65.98% |
22 | Ljubljana | Dezastruos | 53.08% |
Calificativele ADAC: Foarte bun, Bun, Acceptabil, Dezamăgitor, Dezastruos
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
1. Mare parte dintre soferi isi "tuneaza" taxi-urile: desene aiurite pe caroserie (am vazut in mare parte "urme de glont" si pe partea soferului un brat care "zgaria" tabla usii, flacari, bla-bla-uri din astea), volan-uri de masini de curse, jante sport, dvd-playere (ca sa aiba sofer'u distrectie si cand se tamponeaza "n-am facut nimic, am fost foarte atent").
2. Soferii au atitudine de tarani, vorbesc la tel in timp ce conduc, stilul lor de haine e foarte "colorat", si mai si injura din cand in cand.
Este tot ce am intimpinat prin taxi-urile Bucurestene.
Multumesc.
Am vrut doar sa-mi spun parerea.
Romania, are de toate, de la ghiolbani si nesimtiti pana la oameni modesti, de caracter si cinstiti. Ii vedem mai mult pe cei din prima categorie ca sunt mai zgomotosi, dar exista si din cea de-a doua categorie, poate mult mai multi, dar nu sar in ochi pentru ca-si vad de treaba. Daca am fi toti numai cersetori, curve, aurolaci si picati la bac, acum am manca corcoduse si cainii de pe strada, ceea ce nu se intampla (inca :) ).
Revenind la subiect exista taximetristi si taximetristi. Exista ciubucari si ghertoi nespalati incaltati cu slapi de plastic si oameni onesti, care castiga o paine pentru familie.
Eu de cate ori am apelat. la un taxi (telefonic, de la companii aflate pe piata de mai mult timp), am fost multumit de prestatie. Multi chiar ma intrebau dinainte pe ce traseu doresc sa merg si mergeau pe acolo unde le spuneam.
Revenind la testul de fata, totusi cred ca erau mari diferente de ex intre traseul aeroport-hotel si hotel-aeroport. In primul caz exista in trecut (nu stiu daca mai este acum) sanse sa iei teapa, din cauza mafiei din zona.
In Bucuresti, daca vrei sa te duci de la hotel la aeroport, este mai simplu, receptia cheama taxiul (de obicei o firma importanta agreeata, care are masini mai bune), iar totul decurge normal si civilizat. N-am avut invitati din afara care sa se planga de taxiuri. Iar in Romania preturile sunt mai mici decat in restul Europei.
Multin din Europa care nu au fost niciodata in Romania, cred ca Bucurestiul este un fel de favelas, dupa ce vad pe la televizor cu tiganii romani si taberele lor. Cand vin in tara le cade fatza.
Mai mult, au ramas masca cand pe drumul de la aeroport, asteptand la semafor pe patru benzi pe sens, toate full, atunci cand Ambulanta Smurdului venea din spate cu girofar si semnale, toti soferii (cu masini de la Matiz la Cayenne) faceau loc pe banda 4 ca sa poata sa treaca ambulanta. Si nu numai ca incercau, ci si reusau.
Azi a trebuit sa plec la Buzau. Din Titan pana in Voluntari prin Morarilor am facut o ora jumatate dimineata.
O singura masina am vazut care a incercat sa depaseasca coloana. Un BMW arginitiu serie 5 mai vechi. Si nici ala nu s-a bagat ca ghiolbanul. A cerut voie sa intre si apoi a multumit. In timpul asta am numarat trei ambulante care ne-au depasit pe contrasens, fara sa intampine probleme.
Lumea s-a mai civilizat. Totusi aici nu e Bangladesh, asa cum vor multi sa creada.