ADAC: Fiat Panda pe gaz metan este cel mai economic model din Europa
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Câţi kilometri poate parcurge o maşină în care pui combustibil de fix 30 de euro? Aceasta a fost întrebarea pe care şi-au pus-o membri clubului auto german ADAC care au realizat un test de mari dimensiuni în care au fost implicate nu mai puţin de 241 de maşini alimentate cu diferite tipuri de combustibil, dotate cu diferite tipuri de propulsie şi făcând parte din diferite segmente auro, de la modele de oraş cu două locuri până la supercar-uri.
Testul a fost câştigat de versiunea Fiat Panda 1.2 8v Natural Power, alimentată cu gaz metan. Modelul italian a reuşit să parcurgă 724 de kilometri în cadrul testului ADAC, fiind maşina care a trecut peste cea mai mare distanţă înainte ca rezervorul să se golească complet. Fiat Panda pe gaz metan a profitat astfel la maximum de cele două rezervoare de metan "ascunse" sub şasiul maşinii (instalaţia este unică în lume) care au o capacitate totală de 72 de litri de gaz. Fiat a reuşit astfel să împace şi capra, şi varza, menţinând intacte spaţiile dedicate pasagerilor şi bagajelor.
Dacă modelul Fiat a reuşit cea mai mare distanţă, ADAC a clasat şi alte modele care sunt cele mai economice în categoria lor în funcţie de combustibilul utilizat şi de caracteristicile principale ale acestora.
Cel mai prost situat s-a dovedit a fi, oarecum surprinzător, versiunea hibridă a lui BMW X6. Testerii ADAC au reuşit să parcurgă doar 171 de kilometri cu modelul german, până şi Chevrolet Corvette C6 reuşind un parcurs mai lung, în ciuda faptului ca modelul american a avut cea mai ridicată capacitate cilindrică din testul germanilor.-
FIAT PANDA 1.2 NATURAL POWER (gaz metan)
724 km
Cel mai economic model testat la general -
VW PASSAT VARIANT 1.4 TSI ECOFUEL HIGHLINE DSG7 (gaz metan)
658 km
Cel mai bun model în testele ecologice ADAC -
VW GOLF 1.6 TDI BLUEMOTION TRENDLINE DPF (diesel)
610 km
Cel mai economic diesel testat -
FORD FIESTA 1.4 GPL TITANIUM (GPL)
568 km
Cel mai economic model pe GPL -
TOYOTA PRIUS 1.8 EXECUTIVE (benzină-electric)
467 km
Cel mai economic model pe benzină testat -
CHEVROLET SPARK 1.0 SX (benzină)
325 km
Modelul cu cea mai mică cilindree din testul ADAC -
SAAB 9-3 SPORTCOMBI 2.0t BIOPOWER VECTOR (etanol)
279 km
Cel mai economic model pe bioetanol -
LAND ROVER DISCOVERY 3.0 TDV6 SE AUTO DPF (diesel)
239 km
Cel mai puţin economic diesel testat -
CHEVROLET CORVETTE C6 COUPE (benzină)
181 km
Modelul cu cea mai mare cilindree din testul ADAC -
BMW ACTIVEHYBRID X6
171 km
Cel mai puţin economic model testat la general
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
-
Ford a anunțat că a reușit să stabilească un nou record pe o distanță de un sfert de milă. Dragster-ul electric Mustang Cobra Jet 1800 a reușit să parcurgă peste 400 de metri în 7.7 secunde. (26.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Unde sunt aia care sareau cu gura cand lumea spunea dupa testul automarket ca X6 Active Hibrid este o masina inutila, nesimtit de scumpa si ca numai economica nu e. Deci C6 o masina Sport cu motor de 6 LITRI consuma mai putin. Asta da efficient-dynamics!
Totusi felicit BMW ca a reusit sa-si creeze o imagine atat de buna si are un marketing atat de bun incat oamenii cumpara si asemenea mizerii.
Hybrid cu cel mai mare consum. Ma prapadesc de ras
La 30 de euro inseamna 120 de lei cu care iti iei aproximativ 24 litri de benzina la 5 lei litrul. poti sa iei mai mult la 4,5 lei pe litru dar aproximam grosolan acum.
cu 24 de litri mergi cu un consum de 10% fix 240 km dar masinile de azi economice consuma si mai putin, unele ajung si la 6% mixt cel mult.
Deci 24 de litri vor fi indeajuns pentru aproximativ 400 de kilometri.
La diesel nici nu mai fac calcule ca o sa ne iasa vreo 600km cel putin asa ca ma intreb cum de au scos asa putini kilometrii masinile?
In ce fel o fi decurs testul>?
Si in plus cat costa gazul metan fata de benzina?
Tocmai am intrat pe Adac si cel mai economic diesel testat e BMW 320d EfficientDynamics Edition (DPF)
Sti ca daca scriai la ziar iar numai bun de bratari ?
Panda e al dracului de mica, motorul e si el al naibii de mic si trebuie sa tinem cont ca avea la dispozitie 72 l de combustibil... cantareste cam cat jumatate din Passat si totusi diferenta de cilindree e mica de tot... In opinia mea, cea mai verde masina de acolo ar fi passatul, in nici un caz fiat-ul. Nu sunt fan Volkswagen, le consider printre cele mai proaste masini nemtesti, asa ca nu imi sariti in cap
Cu x6 faza e cu totul alta... daca aia e masina hibrida, eu ma-mpusc... adica au pus acolo ditai motorul pe combustibil fosil si au pus acolo un motoras electric de 20KW... la Logan, consumul standard de putere electrica este de 42KW in regim de sarcina totala (adica cu toate dracoveniile posibile si imposibile cuplate la energie electrica) iar in regim de "gol" consuma 14KW... In cazul asta ar trebui sa numesc si Loganul masina hibrida pentru simplul fapt ca are baterie... Daca stai sa faci un calcul de putere al tuturor componentelor electrice si electronice pe care le are x6 (si are cacalau), cred ca puterea furnizata de motorul electric este in jumatate fata de puterea necesara pentru a administra toata electronica din masina. Ca sa nu mai zic ca fata de C6 e si mai greoaie si cu o aerodinamica ceva mai subreda...
Din tot clasamentul ala, ma asteptam la ceva mai mult de la Prius (macar un 500 de Km) si de la Saab (un 350-400 Km). Acum mai intervin niste factori: daca s-au testat pe acelasi traseu, daca s-au testat simultan, daca au fost conduse de acelasi sofer etc... Ca daca ai dat x6-le pe mana unuia ca si ClarcKson si Panda pe mana unuia ca May, e clar cat de concludent este acest test
Probabil au facut testul asta in diferite regimuri nu doar extraurban. Totusi e interesant cand spui ca pretul unui litru benzina/diesel difera sensibil de mult cu cel al gazului.
@Napoleon
Tu si germana, baba si mitraliera. Nu comenta daca esti pe langa. Uite aici ce am gasit eu. Proabil ca undeva trebuie sa fie tot clasamentul, dar inca n-am gasit.
http://www1.adac.de/adac-im-einsatz/motorwelt/m_archiv/Pressemeldungen/Wie_weit_mit_30_Euro_Sprit.asp?ComponentID=292457&SourcePageID=236104&location=33
-vorbim de o masina de clasa mini, cu dimensiuni si greutate reduse
-motorul de cilindree mica
-faptul ca s-a folosit gaz metan (desi consumul nu e cel mai mic pe gaz, dar pentru faptul ca gazul este mai ieftin decat benzina, de 30 de euro s-a alimentat cu o cantitate suficient de mare incat autonomia sa fie cea mai ridicata)
Daca insa judecam dpdv al vanzarilor, motoarele pe benzina le-au depasit pe cele diesel si in cazul asta eu vad adevaratul castigator al testului pe Chevrolet Spark si Golf TDI BlueMotion la categoria diesel.
Cred ca masinile au fost testate in conditii asemataoare, altfel testul nu ar avea vreo relevanta.
Cat despre X6, consider ca nu ai cum sa faci masina economica in conditiile in care cantareste vreo 2 tone si are motor (foarte) mare. Hai sa scazi consumul cu 2-3 litri, mai mult nu cred ca poti. Adica de la vreo 20 il scazi la 17... si crezi ca ai facut economie?!
Din curiozitate, ce cilindree are motorul lui Corvette?
si sunt o gramada de Dieseluri care obtin valori mult mai bune decat cele prezentate in clasament....printre ele enumar 320d ED 3.4-3.5 l pe autostrada, orice vw-seat cu 1.4 TDI, si in general masini cu capacitati clinidrice mici si puteri mai mari, 1.4 tdi, 1.5 tdi, 1.6 hdi, 1.7 cdti etc. dar recordul oficial e cel scris mai sus.
cum pana mea e topul asa, cand 1.5 dCi-ul meu pe clio imi scoate urmatoarele calcule:
30(euro)*4.2(lei/euro)=126 lei
126(lei)/4.5(lei/litru motorina)=28 litri motorina
28(litri)/4.5(l/100km)*100=622.2 km
atata merg eu in regim mixt, cu o masina normala, fara bluemotion si porcarii, si fara sa merg economic. astea sunt cifre din utilizarea masinii, ca in carte e si mai roz situatia
motoarele 1.4Hdi sunt si mai economice, iar 1.3 CDTI sunt extrem de eficiente.
a fost cumva testul asta o promovare a modelelor VW? ca altcumva nu imi explic ...
Pret GPL 2,09 in BC => 6,5*2,09 = 13,6 lei / 100 Km + 0,5 L / 100 km benzina pt pornire = 2,35 lei => 15,95 lei / 100 Km
Daca merti tare peste 140 consulul de GPL se duce pe la 8l/100km.
Din experienta mea tin sa cred ca testul este corect visavis de Fiat.