ADAC: Fiat Panda pe gaz metan este cel mai economic model din Europa

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 04.06.2010
ADAC a comparat 241 de maşini disponibile în Europa într-un test de consum interesant: indiferent de combustibilul utilizat, rezervoarele au fost umplute de fix 30 de euro.

Câţi kilometri poate parcurge o maşină în care pui combustibil de fix 30 de euro? Aceasta a fost întrebarea pe care şi-au pus-o membri clubului auto german ADAC care au realizat un test de mari dimensiuni în care au fost implicate nu mai puţin de 241 de maşini alimentate cu diferite tipuri de combustibil, dotate cu diferite tipuri de propulsie şi făcând parte din diferite segmente auro, de la modele de oraş cu două locuri până la supercar-uri.

Testul a fost câştigat de versiunea Fiat Panda 1.2 8v Natural Power, alimentată cu gaz metan. Modelul italian a reuşit să parcurgă 724 de kilometri în cadrul testului ADAC, fiind maşina care a trecut peste cea mai mare distanţă înainte ca rezervorul să se golească complet. Fiat Panda pe gaz metan a profitat astfel la maximum de cele două rezervoare de metan "ascunse" sub şasiul maşinii (instalaţia este unică în lume) care au o capacitate totală de 72 de litri de gaz. Fiat a reuşit astfel să împace şi capra, şi varza, menţinând intacte spaţiile dedicate pasagerilor şi bagajelor.

Dacă modelul Fiat a reuşit cea mai mare distanţă, ADAC a clasat şi alte modele care sunt cele mai economice în categoria lor în funcţie de combustibilul utilizat şi de caracteristicile principale ale acestora.

Cel mai prost situat s-a dovedit a fi, oarecum surprinzător, versiunea hibridă a lui BMW X6. Testerii ADAC au reuşit să parcurgă doar 171 de kilometri cu modelul german, până şi Chevrolet Corvette C6 reuşind un parcurs mai lung, în ciuda faptului ca modelul american a avut cea mai ridicată capacitate cilindrică din testul germanilor.

  1. FIAT PANDA 1.2 NATURAL POWER (gaz metan)
    724 km
    Cel mai economic model testat la general
  2. VW PASSAT VARIANT 1.4 TSI ECOFUEL HIGHLINE DSG7 (gaz metan)
    658 km
    Cel mai bun model în testele ecologice ADAC
  3. VW GOLF 1.6 TDI BLUEMOTION TRENDLINE DPF (diesel)
    610 km
    Cel mai economic diesel testat
  4. FORD FIESTA 1.4 GPL TITANIUM (GPL)
    568 km
    Cel mai economic model pe GPL
  5. TOYOTA PRIUS 1.8 EXECUTIVE (benzină-electric)
    467 km
    Cel mai economic model pe benzină testat
  6. CHEVROLET SPARK 1.0 SX (benzină)
    325 km
    Modelul cu cea mai mică cilindree din testul ADAC
  7. SAAB 9-3 SPORTCOMBI 2.0t BIOPOWER VECTOR (etanol)
    279 km
    Cel mai economic model pe bioetanol
  8. LAND ROVER DISCOVERY 3.0 TDV6 SE AUTO DPF (diesel)
    239 km
    Cel mai puţin economic diesel testat
  9. CHEVROLET CORVETTE C6 COUPE (benzină)
    181 km
    Modelul cu cea mai mare cilindree din testul ADAC
  10. BMW ACTIVEHYBRID X6
    171 km
    Cel mai puţin economic model testat la general

 

Comentarii (18)

  • Alex Radoi
    Ha, ha, ha!
    Uitati-va la modelul "ecologic" de pe ultimul loc....:))))
    23 9
  • daca ne gandim totusi la ce gabarit are un Passat in comparatie cu un Panda.... Si ce sa vezi... "amaratul" acela TDI e cel mai economic diesel.... where are all the haters now?
    11 14
  • complt?
    Ar fi interesant sa vedem topul intreg. De exemplu nu pot sa vad care a a doua ce mai economica masina per general. Numai prima din fiecare categorie.
    7 2
  • Ha-ha
    Elf Intra pe site-ul adac.

    Unde sunt aia care sareau cu gura cand lumea spunea dupa testul automarket ca X6 Active Hibrid este o masina inutila, nesimtit de scumpa si ca numai economica nu e. Deci C6 o masina Sport cu motor de 6 LITRI consuma mai putin. Asta da efficient-dynamics!

    Totusi felicit BMW ca a reusit sa-si creeze o imagine atat de buna si are un marketing atat de bun incat oamenii cumpara si asemenea mizerii.
    14 9
  • omg...
    Cum naiba sa consumi mai mult decat Corvette? Cand am comentat eu la testul cu jegul ala de masina....
    Hybrid cu cel mai mare consum. Ma prapadesc de ras
    14 7
  • Eficienta BMW
    Se vede marketingul celor de la BMW. Te intoxica cu "eficienta" lor iar ei merg 170km cu 30euro!!! Asta da eficienta pt producatorii de petrol! Eficienta araba.
    17 8
  • lamurire
    de ce atat?
    Nu inteleg o chestie.
    La 30 de euro inseamna 120 de lei cu care iti iei aproximativ 24 litri de benzina la 5 lei litrul. poti sa iei mai mult la 4,5 lei pe litru dar aproximam grosolan acum.

    cu 24 de litri mergi cu un consum de 10% fix 240 km dar masinile de azi economice consuma si mai putin, unele ajung si la 6% mixt cel mult.

    Deci 24 de litri vor fi indeajuns pentru aproximativ 400 de kilometri.

    La diesel nici nu mai fac calcule ca o sa ne iasa vreo 600km cel putin asa ca ma intreb cum de au scos asa putini kilometrii masinile?

    In ce fel o fi decurs testul>?

    Si in plus cat costa gazul metan fata de benzina?
    11 3
  • Napoleon
    ce penal
    Care e sursa articolului ?
    Tocmai am intrat pe Adac si cel mai economic diesel testat e BMW 320d EfficientDynamics Edition (DPF)

    Sti ca daca scriai la ziar iar numai bun de bratari ?
    11 2
  • Rezultate si... x6
    Deci... cand vor merge masinile pe gaz metan, va fi alta poveste.. probabil ca ce au avut in rezervor masinile alea cu "gaz metan" era GPL (difera cifra octanica, punct de aprindere, energie degajata la detonare etc)

    Panda e al dracului de mica, motorul e si el al naibii de mic si trebuie sa tinem cont ca avea la dispozitie 72 l de combustibil... cantareste cam cat jumatate din Passat si totusi diferenta de cilindree e mica de tot... In opinia mea, cea mai verde masina de acolo ar fi passatul, in nici un caz fiat-ul. Nu sunt fan Volkswagen, le consider printre cele mai proaste masini nemtesti, asa ca nu imi sariti in cap


    Cu x6 faza e cu totul alta... daca aia e masina hibrida, eu ma-mpusc... adica au pus acolo ditai motorul pe combustibil fosil si au pus acolo un motoras electric de 20KW... la Logan, consumul standard de putere electrica este de 42KW in regim de sarcina totala (adica cu toate dracoveniile posibile si imposibile cuplate la energie electrica) iar in regim de "gol" consuma 14KW... In cazul asta ar trebui sa numesc si Loganul masina hibrida pentru simplul fapt ca are baterie... Daca stai sa faci un calcul de putere al tuturor componentelor electrice si electronice pe care le are x6 (si are cacalau), cred ca puterea furnizata de motorul electric este in jumatate fata de puterea necesara pentru a administra toata electronica din masina. Ca sa nu mai zic ca fata de C6 e si mai greoaie si cu o aerodinamica ceva mai subreda...

    Din tot clasamentul ala, ma asteptam la ceva mai mult de la Prius (macar un 500 de Km) si de la Saab (un 350-400 Km). Acum mai intervin niste factori: daca s-au testat pe acelasi traseu, daca s-au testat simultan, daca au fost conduse de acelasi sofer etc... Ca daca ai dat x6-le pe mana unuia ca si ClarcKson si Panda pe mana unuia ca May, e clar cat de concludent este acest test
    9 4
  • @lamurire
    iese 4.16 euro/100km. Deci mai putin de 4 litrii la suta.
    4 0
  • ans
    @lamurire
    Probabil au facut testul asta in diferite regimuri nu doar extraurban. Totusi e interesant cand spui ca pretul unui litru benzina/diesel difera sensibil de mult cu cel al gazului.

    @Napoleon
    Tu si germana, baba si mitraliera. Nu comenta daca esti pe langa. Uite aici ce am gasit eu. Proabil ca undeva trebuie sa fie tot clasamentul, dar inca n-am gasit.

    http://www1.adac.de/adac-im-einsatz/motorwelt/m_archiv/Pressemeldungen/Wie_weit_mit_30_Euro_Sprit.asp?ComponentID=292457&SourcePageID=236104&location=33
    0 3
  • Parerea mea este ca intr-un fel era evident ca Panda sa obtina un consum foarte mic. Poate nu chiar cel mai mic, dar oricum unul foarte redus. Si asta din mai multe motive:
    -vorbim de o masina de clasa mini, cu dimensiuni si greutate reduse
    -motorul de cilindree mica
    -faptul ca s-a folosit gaz metan (desi consumul nu e cel mai mic pe gaz, dar pentru faptul ca gazul este mai ieftin decat benzina, de 30 de euro s-a alimentat cu o cantitate suficient de mare incat autonomia sa fie cea mai ridicata)
    Daca insa judecam dpdv al vanzarilor, motoarele pe benzina le-au depasit pe cele diesel si in cazul asta eu vad adevaratul castigator al testului pe Chevrolet Spark si Golf TDI BlueMotion la categoria diesel.
    Cred ca masinile au fost testate in conditii asemataoare, altfel testul nu ar avea vreo relevanta.
    Cat despre X6, consider ca nu ai cum sa faci masina economica in conditiile in care cantareste vreo 2 tone si are motor (foarte) mare. Hai sa scazi consumul cu 2-3 litri, mai mult nu cred ca poti. Adica de la vreo 20 il scazi la 17... si crezi ca ai facut economie?!
    Din curiozitate, ce cilindree are motorul lui Corvette?
    7 1
  • @LauCalin
    Cel mai mic motor de pe C6 e un 6L de 400 cp
    2 6
  • Adevaratul Record
    nu stiu ce test este acesta din moment ce nu apare pe site-ul adac dar va spun sigur o chestie. Peugeot 308 1.6 HDI 110 CP a realizat 1918 km cu 60 de litri intrand O F I C I A L in Cartea Recordurilor.....

    si sunt o gramada de Dieseluri care obtin valori mult mai bune decat cele prezentate in clasament....printre ele enumar 320d ED 3.4-3.5 l pe autostrada, orice vw-seat cu 1.4 TDI, si in general masini cu capacitati clinidrice mici si puteri mai mari, 1.4 tdi, 1.5 tdi, 1.6 hdi, 1.7 cdti etc. dar recordul oficial e cel scris mai sus.
    9 4
  • 1.5 dCI*
    4 5
  • Hadouken,daca faci un efort o sa scrii ,,litri'' cu 3de ,,i''
    5 1
  • record
    eu nu inteleg topul pacii.

    cum pana mea e topul asa, cand 1.5 dCi-ul meu pe clio imi scoate urmatoarele calcule:
    30(euro)*4.2(lei/euro)=126 lei
    126(lei)/4.5(lei/litru motorina)=28 litri motorina
    28(litri)/4.5(l/100km)*100=622.2 km

    atata merg eu in regim mixt, cu o masina normala, fara bluemotion si porcarii, si fara sa merg economic. astea sunt cifre din utilizarea masinii, ca in carte e si mai roz situatia

    motoarele 1.4Hdi sunt si mai economice, iar 1.3 CDTI sunt extrem de eficiente.
    a fost cumva testul asta o promovare a modelelor VW? ca altcumva nu imi explic ...
    4 2
  • Horatiu
    Eu am avut un Fiat GP 2011 1,2 l cu GPL. Consumul mixt era de 6,5 l / 100 Km GPL la un stil de mers normal adaptat traficului zilnic.
    Pret GPL 2,09 in BC => 6,5*2,09 = 13,6 lei / 100 Km + 0,5 L / 100 km benzina pt pornire = 2,35 lei => 15,95 lei / 100 Km

    Daca merti tare peste 140 consulul de GPL se duce pe la 8l/100km.

    Din experienta mea tin sa cred ca testul este corect visavis de Fiat.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru