Volkswagen este singurul constructor care a fost găsit vinovat de trucarea testelor de emisii, însă grupul german DUH care promovează protejarea mediului înconjurător a îndreptat acuzaţii inclusiv către Opel, Renault şi Mercedes.
În această săptămână a venit rândul celor de la Fiat să fie luaţi în colimator cu SUV-ul 500X din generaţia 2015 echipat cu motor diesel Euro 6.
DUH susţine că Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Berna (Elveţia) a efectuat opt teste cu motorul cald pe un dinamometru, iar Fiat 500X a depăşit limitele de poluare în fiecare dintre acestea, de 11 până la 22 de ori limitele legale.
Oficialii DUH susţin că, prin prisma acestor valori, Fiat 500X utilizează un dispozitiv care maschează cantitatea reală de emisii în timpul testelor de laborator. "Depăşirile extreme ale emisiilor de oxid de azot care au fost detectate pe Opel Zafira, Renault Espace, Mercedes Clasa C şi, acum, pe un SUV Fiat nu sunt plauzibile din punct de vedere tehnic şi indică utilizarea unor dispozitive de trucare a emisiilor", afirmă Axel Friedrich, unul dintre reprezentanţii DUH.La începutul lunii februarie, Fiat a anunţat prin intermediul unui comunicat de presă că modelele sale echipate cu motoare diesel nu utilizează dispozitive de trucare a testelor de emisii şi că rezultatele testelor de emisii variază semnificativ în funcţie de condiţiile din trafic sau de sistemele de control. Constructorul a refuzat însă să comenteze noile acuzaţii formulate de DUH.
Constructorii auto au admis în mai multe rânduri că maşinile emit mai multe emisii în condiţiile reale decât în cadrul testelor de laborator, motiv pentru care desfăşurarea acestor evaluări se va schimba radical.
Via Automotive News
si merg mai bine decat multe alte masini cu pretentii....