În urmă cu aproape cinci ani, SEAT era cu un picior în prăpastie. falimentul bătea la ușă, iar noua generație Leon părea singurul colac de salvare. Și ce colac a fost! În ultimii ani, marca spaniolă a reușit să se redreseze complet, ba chiar a făcut și profit.
Iar această performanță se datorează în mare parte actualului Leon. Modelul compact, aflat acum la a treia generație, a spulberat tote recordurile de vânzări ale modelelelor anterioare. În cei cinci ani de existență, modelul spaniol s-a vândut în 682.567 de unități și a devenit astfel cea mai bine vândută compactă din istoria companiei.
Prima generație Leon a fost creată cu ajutorul lui Giorgetto Giugiaro în anul 1999 și s-a vândut în 534.797 de unități. A doua generație, asupra căreia și-a pus amprenta Walter da Silva, a fost dezvăluită în anul 2005 și a adunat 675.915 clienți, deci foarte aproape de performanța generației actuale.
Potrivit calculelor Seat, Leon a totalizat de-a lungul celor trei generații 1.893.279 de clienți. Și numărătoare încă nu s-a încheiat, pentru că faceliftul abia a fost introdus anul acesta.Unul dintre motivele pentru care generația actuală s-a bucurat de un asemenea succes a fost și diversitatea gamei. Actualul Leon a fost declinat într-o variantă break, din care reieșit mai apoi și un derivat pentru escapade off-road. La acestea s-au mai adăugat și versiunile sportive Cupra.
Comentarii (1)