Un eveniment tragic care a avut loc în Statele Unite la finalul săptămânii trecute a atras atenția presei asupra unui recall anunțat, dar încă neinițiat, pe care cei de la Fiat Chrysler l-au confirmat în luna aprilie.
Actorul Anton Yelchin (27 de ani), cunoscut mai ales pentru rolul Chekov din cele mai recente filme Star Trek, a murit după ce mașina sa, un Jeep Grand Cherokee produs anul trecut, l-a zdrobit de un perete. Yelchin ieșise din mașină și se afla în spatele ei în momentul în care aceasta a început să meargă cu spatele, probabil din cauza faptului că actorul nu cuplase poziția P (Parking) a cutiei automate, lăsând-o în poziția N (Neutral) fără frâna de mână activată.
Mașina pe care o deținea actorul american se află pe lista celor pe care Fiat Chrysler se pregătește să le recheme în service pentru a modifica modul în care funcționează cutia automată. Spre deosebire de cutiile automate clasice, în care pozițiile D (Drive), P (Parking), N (Neutral) și R (Reverse) sunt individuale și indicate clar pe scara levierului, transmisiile oferite de grupul Fiat-Chrysler pe cele 1.1 milioane de mașini în cauză au un levier care revine automat în aceeași poziție după ce șoferul activează una dintre funcțiile mașinii. Mașinile rechemate în service sunt Dodge Charger 2012-2014, Chrysler 300 și Jeep Grand Cherokee 2014-2015.
Din cauză că mulți șoferi s-au plâns de faptul că poziția cutiei de viteze nu este indicată clar, autoritățile au obligat compania americană să inițieze o operațiune de recall în care să indice fără posibilitatea de confuzie poziția levierului transmisiei automate.
Până acum, NHTSA, autoritatea responsabilă de siguranța traficului din Statele Unite, susține că au existat 117 accidente cauzate de faptul că șoferii au lăsat mașina involuntar pe poziția N (Neutral), 28 de persoane fiind rănite.Fiat-Chrysler nu a confirmat faptul că accidentul în care a fost implicat actorul Anton Yelchin a fost cauzat de această problemă.
via CNN
De ce marcile nu pun mai presus viata oamenilor vs marketingul si banii ?
Trist ceea ce s-a intamplat!
Mi se pare o problema de design, care afecteaza PERCEPTIA UNOR soferi (vad ca 28 + 1 din 1.1 milioane de clienti ai acestei cutii s-au ranit + murit) asupra a ce trebuie SA FACA EI in calitate de soferi !
Sunt alti mii sau poate zeci de mii care provoaca accidente la fel de grave cu cutiile lor automate din SUA, incurcand frana cu acceleratia. Sa se faca un recall total pt asta ca sa puna frana la sofer si acceleratia in partea pasagerului dreapta?
Imi pare rau de acest tanar si e tragic ce s-a intamplat, si nu pledez de partea vreunui constructor sau altul, dar ORICE MASINARIE / DISPOZITIV / INSTUMENT NU ESTE INFAILIBIL la erorile, neatentia sau indiferenta umane, indiverent ca e automobil, avion, bormasina sau ferastrau pendular!
Designul este intotdeauna perfectibil, si de cele mai multe ori este creat in sprijinul activitatii umane, dar atunci cand nu ajuta sau poate chiar "jeneaza", el nu trebuie pus mai presus de DATORIA UTILIZATORULUI de a cunoaste, respecta si utiliza temeinic acea masinarie/dispozitiv.
A conduce un autoturism nu este o joaca, o graba, o plimbare fara responsabilitati!!! Acest tanar putea sa faca acest gest de a nu se asigura ca masina este in Parking + frana "de mana" trasa in orice moment al deplasatilor sale si putea ucide oricand pe altcineva (un copil de exemplu care ar fi trecut nefericit prin spatele/fata masini sale)! Soferul nu ar fi patit nimic in acel caz, dar ar fi omorat alt om prin aceeasi neglijenta!
Nu un led in bord, un bip, sau o voce a computerului de bord trebuie sa ma atentioneze daca am coborat din masina ca tuta fara sa asigur masina (asta e termenul invatat la scoala de soferi, ASIGURAREA MASINII, nu?) Este un bonus daca se intampla, dar pot conduce oricand orice masina care nu are toate sistemele de avertizare din lume, si o voi face de fiecare data responsabil, nu fabricantul trebuie sa ma responsabilizeze pe mine, ca nu cu el am dat de permis.
Tragedii de genul acesta se intampla cand cedam prea mult din responsabilitatea noastra ca soferi pe tot felul de sisteme mai mult sau mai putin de siguranta, care sunt create spre a ne ajuta, NU INLOCUI!
Drumuri bune!
Nu stiu unde ne intreptam, eu zic sa dam in judecata toti producatorii de adidasi pentru ca exista posibilitatea sa-ti rupi gatul daca te impiedici cand mergi incaltat, ar trebui sa te avertizeze sonor la borduri...