În urmă cu o săptămână, o instanță din Germania anunța că Volkswagen va relua negocierile cu asociația clienților din Germania care au fost afectați de scandalul Dieselgate, cu scopul de a ajunge la un consens.
Negocierile au eșuat în primă fază, după ce VW a oferit despăgubiri în valoare de 830 de milioane de euro, iar asociația VZBV a spus că VW nu ar fi oferit despăgubiri adecvate pentru clienți.
Până la urmă, clienții au cedat și au acceptat oferta de 830 de milioane de euro, conform unui anunț oficial al grupului Volkswagen.
“Acest acord reprezintă vești bune pentru clienți,” au transmis oficialii companiei, spunând că soluția este una “corectă”.
Volkswagen susține că banii vor ajunge la circa 260.000 de persoane, într-o singură tranșă, începând cu luna martie.
La momentul izbucnirii Dieselgate în 2015, circa 2.4 milioane de mașini din Germania erau echipate cu acele softuri ilegale. În 2016, VW a fost de acord să plătească despăgubiri de 25 de miliarde de dolari către clienții din Statele Unite.
Grupul a spus atunci că proprietarii din Germania nu au o bază legală pentru a cere despăgubiri ca în cazul clienților americani.Via VW
Pai no ma oameni buni, in aceste conditii daca tot s-a creat un precedent si merge, eu zic ca VW tebuie sa mai dea .... la mai multi, ca nu toti primesc ceva in schimb, doar 1 din 10 prosti :) Restul o iau pe gratis.
Deci VW sta bine, Mercedes si ei fac la fel ca merge, BMW au luat si ei o foarte mica amenda, e bine, a calitate germana si corectitudine germana.
TREBUIE SA CONTINUATI SA-I INCURAJATI SI SA-I DETERMINATI SA CONTINUE. PE SPATELE VOSTRU ISI ACOPERA AMENZILE, DECI NU-I DEZAMAGITI :)
Şi în Germanica la germani
In Europa, VW ni se rahatzeste in cap din elicopter pentru ca-si permit, pentru ca stiu ca n-o sa pateasca nimic, pentru ca sindicatele din ind. auto sunt atat de puternice, incat sunt capabile sa darame guverne si politicienii stiu foarte bine asta.
Europa e fara boashe, si asta ne costa enorm pe fiecare dintre noi in fiecare zi! Numai ca oamenii sunt prea ocupati sa vada stiri tembele despre virusuri si alte "calamitati", nu se opresc sa gandeasca un pic cu mintea lor si sa actioneze in cosecinta. De aia sunt bune legile americane despre controlul armelor: nimeni nu si-ar permite in Europa sa-si bata joc de platitorii de taxe cum isi bat acum joc daca ai putea cumpara pistoale de la Kaufland, credeti-ma. De aia Constitutia US da dreptul cetatenilor sa aiba arme, pentru ca niciodata toata puterea nu e voie sa fie concentrata in mainile guvernantilor. Cei care au scris constitutia US au stiut foarte bine acest lucru. Si de aia noi in Europa n-o sa-i ajungem niciodata pe americani. Pentru asta ii uram cu sete noi aici in Europa, pentru ca simtit ca desi America s-a format prin si cu Europa, Europa n-o sa mai ajunga niciodata.
Aşadar, ca să nu confundăm noţiunile: voi iubi întotdeauna maşinile americane, filmele americane (cele de altădată), Vestul Sălbatic şi pur şi simplu “visul american”, dar, la fel, întotdeauna am păstrat rezerve faţă de politica (internă plus externă) SUA, iar în condiţiile de astăzi mă simt cu atât mai sceptic…Pe de altă parte, ceea ce au întreprins yankeii, pe plan militar, în timpul şi după al doilea război mondial, s-a încadrat într-o logică firească şi a consfinţit o etică memorabilă (de exemplu, asigurând securitatea Berlinului de Vest), ba chiar Războiul din Vietnam mi se pare justificabil, dar, după căderea (oricum, calculat emolară) “Cortinei de Fier”, îmi pare rău, dar “simptomele” manifestate de U.S. Army relevă – în mod categoric, indiscutabil, dar şi detestabil – militarism şi imperialism, dacă nu cumva chiar nazism…Din păcate, într-un fel sau altul, mai devreme sau mai târziu, conştient sau nu, ORICE preşedinte american devine marioneta Pentagonului, aşa că nici măcar avidul după independenţă politică Donald Trump nu putea să facă notă discordantă.