După săptămâni întregi de negocieri mai mult sau mai puţin fructuoase, Volkswagen a reuşit să respecte termenul limită de 21 aprilie pentru a ajunge la un acord cu autorităţile americane cu privire la rezolvarea scandalului Dieselgate.
Nu este însă nici pe departe un acord final, în care constructorul german să-şi ia angajamente ferme, întrucât detaliile concrete vor fi stabilite până în 21 iunie.
Singurul lucru cert este că Volkswagen s-a angajat să rezolve problema emisiilor pentru cele 482.000 de unităţi cu motoare diesel de 2.0 litri şi va oferi clienţilor afectaţi mai multe opţiuni: să cumpere maşinile înapoi, să anuleze contractele de leasing şi, dacă va primi acordul autorităţilor americane, să introducă modificări software pentru remedierea problemei emisiilor.
De asemenea, Volkswagen va plăti "compensaţii substanţiale" pentru clienţii afectaţi indiferent de opţiunea pe care o aleg aceştia, va stabili un buget pentru rezolvarea problemelor de mediu generate de Dieselgate şi va aloca un buget separat pentru a promova tehnologii ecologice. Totuşi, cel puţin pentru moment, cele două părţi nu au anunţat sumele pe care le va suporta Volkswagen pentru aceste trei programe.Înţelegerea cu autorităţile americane nu se aplică şi pentru cele aproximativ 80.000 de unităţi Volkswagen, Porsche şi Audi cu motoarele de 3.0 litri, întrucât în acest caz cele două părţi nu au ajuns încă la un acord final. De asemenea, acordul preliminar nu are niciun efect asupra procesului intentat de Departamentul de Justiţie al SUA, în urma căruia Volkswagen ar putea fi nevoită să plătească despăgubiri de zeci de miliarde de dolari.
"Volkswagen intenţionează să compenseze integral clienţii şi să remedieze impactul asupra mediului în urma emisiilor în exces", precizează Volkswagen într-un scurt comunicat de presă.
Via Automotive News
Totul e doar praf in ochii consumatorului.....ce se va intampla cu zecile de miliarde de dolari????/aici e baiul cel mare....
Si cele 80 000 de modele 3.0 TDI........se vor face uitate ca no....sunt doar cateva....
Daca Vw va cumpara inapoi masinile cu probleme.....oricum se scot bani frumosi dn masinile alea ca piese si materie prima.....
Asta e o masura de ochii lumii si atat. Americanii oricum s-au inteles cu toti , vezi toyota, gm etc.