Scandalul Dieselgate, în care cinci mărci ale Grupului Volkswagen au fost prinse trișând la testele de emisii cu ajutorul unui software care limita emisiile atunci când detecta faptul că mașina e supusă unor probe de laborator pe platformă, a schimbat multe lucruri în industria auto.
Iar dacă prima reacție a celor de la Volkswagen a fost de a-și recunoaște greșeala și de a-și cere scuze clienților, moment care s-a lăsat implicit cu demisia CEO-ului Martin Winterkorn, mesajele oficialilor VW s-au mai diluat la un an distanță.
"Software-ul nostru nu e ilegal conform legilor europene"
Într-un material publicat astăzi de Reuters, grupul german dezvăluie motivul pentru care clienții din SUA sunt tratați diferit față de cei din Europa când vine vorba despre despăgubiri. Astfel, dacă cumpărătorilor americani ai motoarelor diesel vizate le sunt răscumpărate în unele cazuri mașinile contra sumei integrale plătite la achiziție, europenii nu vor avea parte de același tratament.
Cauza: aparent, legislația europeană este mult mai permisivă cu încercările constructorilor auto de a "fenta" testele de consum și emisii. Atât de permisivă, încât, spun oficialii Volkswagen, constructorul german nici măcar nu poate fi acuzat efectiv în justiție de încălcarea vreunei legi.
"Software-ul pe care îl conțineau vehiculele cu motoare EA-189 (n.r.
motoarele diesel afectate) nu reprezintă un sistem ilegal conform legilor europene", declară oficialii Grupului VW citați de Reuters. Informația a fost transmisă și de publicațiile Suddeutsche Zeitung, dar și de televiziunile NDR și WDR.Conform constructorului german, Volkswagen va continua totuși să colaboreze cu autoritățile și modifică mașinile dotate cu motoarele în cauză "din bunăvoință".
VW: "Nu se poate determina clar cât de nocive sunt emisiile NOx"
O altă problemă atacată de oficialii Volkswagen este cea a emisiilor NOx (Ozid de Azot) specifice motoarelor diesel despre care autoritățile susțin, citând studii medicale, că afectează sistemul respirator.
Germanii contrazic aceste concluzii și susțin că nu există studii clare și relevante care să confirme acest lucru: "Din punct de vedere științific, nu este posibilă o determinare corectă a ratei mortalității sau chiar a deceselor pe anumite grupuri demografice la nivelul actual de cunoștințe în domeniu", spun oficialii Volkswagen.
via Reuters
Iată ce cloceau nesimțiții: nu repararea propriu-zisă (inclusiv a imaginii lor globale serios avariate), ci contraatacul verbal “argumentat” de lacunele legislative ale mastodontului UE. Cică nu s-a putut stabili cu certitudine cât de dăunători ar fi NOx. Chiar așa? Pe de altă parte, cum adică: ȋn State sunt forțați să plătească ȋn mod cât se poate de clar și de just, iar dincoace de Ocean pretind ca acțiunea de remediere să fie lăsată la latitudinea lor, conform principiului elucubrant: “Ți-am spart capul fiindcă așa am vrut eu, dar nu te ȋngrijora, căci aș putea să mă arăt binevoitor și drăguț suportând cheltuiala spitalizării tale, dar vezi, tot așa: numai dacă vreau eu” ?!
Chiar nu mă așteptam la această cutezanță a justificării belicoase și penibile ȋn public, care ȋntrece orice ȋnchipuire…Ȋmi pare foarte rău, Volkswagen, dar – cel puțin ȋn ochii mei – ți-ai dat foc la valiză cu efecte eterne…
Dar ia stai…de ce ar trebui să mă simt mâhnit și revoltat, din moment ce ți-ai ȋnceput periplul istoric cu un furt ordinar și fățiș (degeaba ȋncercasem eu să-i atribui lui Porsche Typ 12 sau chiar lui Audi Typ K Stromlinien Versuchswagen paternitatea celebrului VW Beetle, știind că mă mințeam singur, deoarece nu ȋncape discuție că Broscuța seamănă cel mai bine cu…Tatra 97, dar na! ȋn plină tevatură Dieselgate, taica inexo ȋndemna la exersarea duhului blândeții și la ȋnțelegerea omenească a păcatului). DKW-ul l-ai aruncat la gunoi (exact așa), (re)numele Auto Union l-ai șters din memoria colectivă, iar Audi, ei bine, s-a compromis ca promotor al soft-ului “mincinos”, fiindcă l-ai ȋmpins să gândească și să se comporte ca tine, ȋn loc să rămână un etalon al performanței sportive (considerând, de exemplu, participarea la WRC din anii ’80).
Ȋn definitiv, ești rușinea epopeii automobilistice, Mașină a Poporului (Hitler: “Masele populare sunt feminine și stupide”).
Hm, sigur s-ar bucura @Bethurbazal și nu m-ar mai crede “VW lover” (pe mine și pe alții), numai că eu mi-am permis acest rechizitoriu din fermă convingere personală, nu ca să ofer motive de satisfacție lui x sau lui y.
Hai, vrei să scapi pe laba piciorului tigaia cu ulei ȋncins de la TDI? Eu dețin acasă nu unul, ci două VW-uri! De școală veche…Unul dintre ele (culmea, benzinar) chiar este “Gas Auto”, fiindcă era cât pe ce să nu treacă ITP din cauza depășirii emisiilor…
De ce am VW? Bună ȋntrebare! Păi, la ce drumuri de toată jena se află prin zona trambalării mele zilnice (casă-slujbă), doar nu te-ai aștepta să le abordez cu vreo feblețe de Buick sau Olds…Ȋmi trebuia ceva de care să nu mă doară inima, dacă ar suferi vreo pagubă (și nu m-a durut). Mi-a lipsit o lungime de undă ca să-mi procur un Olds (Alero), dar am realizat ulterior că, d.p.d.v. mioritic, aș fi săvârșit o uriașă greșeală. Dacă aș fi ales Toyota pentru inevitabilele hurducăieli cotidiene, te-ai fi supărat, așa că n-am luat ȋn calcul această variantă (la starea ta mentală optimă m-am gândit, ȋn primul rând). Iar de Opel…mi-a fost milă (totuși, nu se compară la confort cu vw – apropo de această abreviere, o scriu cu litere din ce ȋn ce mai mici :D). Ȋn fine, satisfacția cu care mă voi dispensa de vw a mai crescut astăzi cu câteva procente, din cauza porcăriei la care face referire articolul curent…
Dar, chiar și așa, nu te bucura că voi scăpa de “Folțfagăn” (nu structurile “de pe dedesubt” și nu emisiile mă deranjează, ci…plictiseala pe care mi-o inspiră design-ul și care mă sugrumă). Rămâne să ne demonstrezi temeinic cum și cu ce l-ar putea contracara TMC pe…Corvette Z06, care, treptat, va deveni un HPSC (dacă știi ce ȋnseamnă). Fatalitate: uite că “dușmanul dușmanului tău” nu este neapărat prietenul tău.
Că este sau nu chiar unul dintre voi (așa cum a sugerat @Andy) prezintă mai puțină importanță pentru mine, ȋn lumina noii dialectici cu care voi trata acest site.
Ȋn ceea ce mă privește, veți avea parte de un inexo de nerecunoscut, adică “pierdut ȋn mulțime” (de utilizatori), axat pe obiectul pasiunii / patimii lui și atât (adio extravaganțe de limbaj). De ce să mă mai agit, atâta vreme cât ne prăjește toyotoff ȋn ulei de TDI, iar voi ȋi puneți la dispoziția tigaia?