Plecată de la dezvoltarea comună a noilor generații MX-5 și 124 Spider, două modele identice ca structură, dar diferite estetic, colaborarea dintre Mazda și Fiat în zona roadsterelor va începe să dea naștere și altor tipuri de caroserie. Iar unul dintre cele mai interesante pare a fi un coupe cu două locuri bazat pe aceeași platformă și care va purta sigla mărcii italiene.
Fiat și-a exercitat dreptul de veto în dezvoltarea acestui model renunțând la opțiunea de a dezvolta un roadster cu acoperiș dur pliabil, așa cum a făcut Mazda în cazul lui MX-5 RF. Iar rezultatul va fi un coupe pur sânge care se va bate de la egal la egal cu Subaru BRZ și Toyota GT86 pe o piață dedicată în principal pasionaților hardcore ai acestui tip de modele.
Conform britanicilor de la Autocar, care citează surse din interiorul mărcii Fiat, viitorul Fiat 124 Coupe se va inspira estetic din conceptul Abarth 124 Rally, prezentat în acest an la Geneva (foto). Sub capotă, varianta coupe a lui 124 Spider va beneficia în versiunea de bază de motorul T-Jet de 1.4 litri și 138 de cai putere disponibil și pe fratele său decapotabil, dar va plusa cu o versiune de 178 de cai putere a acestuia, disponibilă pe alternativa sportivă semnată de divizia Abarth.
Aceasta va primi și un diferențial spate cu alunecare limitată care în combinație cu structura mai rigidă a coupe-ului vor sta la baza unui model dezvoltat pentru cei care-și doresc o mașină sport cu pedigree.
Prețul versiunii coupe va fi, spun jurnaliștii britanici, cu circa 10% mai mare decât cel al roadsterului.MX-5 Coupe? "Niciodată"
Chiar dacă filosofia italienilor se bazează pe o istorie veche care conține modele precum Fiat Dino, Fiat 850 sau chiar versiunea originală a lui Fiat 124, Mazda nu va marșa pe aceeași idee și își va baza gazam MX-5 exclusiv pe versiuni decapotabile. "Mazda MX-5 va fi întotdeauna o mașină cu acoperiș deschis. Sigur că ne putem gândi la multe variante și alternative, însă în accepțiunea noastră vorbim despre o mașină care nu poate avea decât acoperiș pliabil", a declarat acum câteva luni Nobuhiro Yamamoto, directorul de proiect al noii generații MX-5.
via Autocar
Comentarii (0)