Grupul Fiat a finalizat procedurile de achiziţie ale concernului Chrysler. Alianţa dintre cei doi producători a început în urmă cu cinci ani.
Esential
100
de milioane de dolari pierdea Chrysler în fiecare zi în momentul în care Fiat a preluat compania americană în 2009.
Fiat a achiziţionat
Chrysler Group LLC, compania care deţine marcile Dodge, Jeep, Ram şi Chrysler. Vorbim acum despre aprobarea şi finalizarea tranzacţiei, planul italienilor
fiind anunţat de multă vreme. În urmă cu cinci ani, Fiat şi Chrysler semnau o alianţă pentru a-şi creşte vânzările la nivel global.
Fiat a achiziţionat restul de 41.4616% din acţiunile companiei americane contra sumei de 2.65 miliarde de euro. Aceste acțiuni au fost cumpărate de la UAW, cel mai mare sindicat din industria auto americană. Pe lângă asta, Chrysler se obligă să le plătească americanilor de la VEBA, o aripă UAW care acoperă costurile asigurărilor de sănătate ale pensionarilor sindicatului american, 700 de milioane de dolari (510 milioane de euro) în patru tranșe anuale.
"Structura unificată ne va da voie să punem în aplicare viziunea de a crea un producător global unic în termeni de amestec de experiență, perspective și know-how, o organizație solidă și deschisă care le va asigura angajaților săi un mediu provocator și care le va aduce satisfacții", a declarat Sergio Marchionne în comunicatul emis presei.
Sergio Marchionne, omul din spatele acestei tranzacţii, este lăudat de analiştii din domeniu pentru tenacitate şi inspiraţie.
Marchionne este lăudat de analiştii din industrie pentru negocierea "la sânge" cu sindicatele privind valoarea pachetului deținut de UAW, discuţiile fiind întinse pe mai mult de 12 luni.
Astfel, suma pe are o va plăti Fiat pentru pachetul de active care îi lipsește din Chrysler este sensibil mai mică decât prefigurau analiștii, Banca Akros susținând în decembrie că suma ar trebui să se ridice la circa 4.5 miliarde de dolari (3.3 miliarde de euro).
Posesia a 100% din acţiunile Chrysler le dă italienilor de la Fiat ocazia să beneficieze de acces direct la lichidităţile grupului american, ceea ce va uşura investiţiile comune în viitoare platforme, modele şi tehnologii. În 2013, remarcam faptul că grupul american Chrysler este sursa de profit a alianţei Fiat-Chrysler, în condiţiile în care Fiat se afla într-o pierdere majoră de teren în Europa. În 2012, Fiat Group a pierdut 704 milioane de euro pe Bătrânul Continent, însă veniturile nete ale noul grup format au atins la nivel mondial 1.41 miliarde de euro. Fără Chrysler, Fiat Group ar fi afişat pierderi totale de un miliard de euro la nivel mondial în 2012.
Via Fiat
Comentarii (2)